تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/20 - 09:33
کد خبر: 513454

اعتراض دو کارشناس به انتصاب برخی حامیان شوک درمانی

اعتراض دو کارشناس به انتصاب برخی حامیان شوک درمانی

دو کارشناس اقتصادی حامی پزشکیان ضمن انتشار سومین نامه انتقادی خطاب به وی، چند انتقاد جدی را مطرح کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: فرشاد مؤمنی و حسین راغفر در این نامه نوشته‌اند: این سومین نامه ما خطاب به حضرتعالی پس از احراز مقام ریاست جمهوری است که متأسفانه بر خلاف وعده‌ها و تعهداتی که در زمینه تعامل مستمر و سازنده با اندیشه‌ورزان و کنشگران دلسوز ملی داشتید، تاکنون هیچ واکنش مشخصی درباره مفاد آنها و پیشنهادات راهگشای ارائه شده مشاهده نشده است. گرچه این مسئله و این طرز برخورد به غایت دلسردکننده است اما برداشت ما این است که حتی این سطح از بی‌اعتنایی، ناقض مسئولیت‌های دینی و ملی ما نیست، چرا که شاهد بوده‌ایم که تا همین امروز بی‌اعتنایی گذشتگان به آن توصیه‌ها و تذکرات سر منشاء خسارت‌های مادی و معنوی بیشماری شده است.

این دو کارشناس با اشاره به این که یک ماه و یک هفته از انتخاب پزشکیان سپری شده اما تا این لحظه برنامه‌ای ارائه نشده، می‌افزایند: حتی اگر عالی‌ترین اندیشه‌ها و برنامه‌های تحوّل و تغییر ریل اقتصاد کشور را در دستور کار خود داشته باشید، اما کارگزارانی بی‌تناسب با این آرمان‌ها، اندیشه‌ها و وعده‌ها انتخاب کنید نتیجه دولت چهاردهم در همان سال نخست منجر به سرخوردگی فراگیر ملی خواهد شد و نه تنها خاتمه مشارکت مردم در انتخابات آتی کشور رقم خواهد خورد بلکه اعتبار و حیثیت همه کسانی که مردم را به حمایت از جنابعالی دعوت به حضور در انتخابات کردند به باد خواهد داد. انتخاب‌های اخیر جنابعالی از سوی بسیاری از افراد آگاه، عالم و دلسوز کشور و حامیان حضرتعالی با انتقادهای صریح مواجه شده است. باید توجه داشته باشیم که گزینش برخی حامیان و عاملان شوک درمانی‌های سال‌های اخیر به عنوان همکار نزدیک خود، فی‌نفسه یک خلف وعده بزرگ است. توصیه می‌شود که در انتصاب سایر همکاران از تکرار این خطای فاحش پیشگیری شود و بالاترین سطح حساسیت‌ها را در زمینه انتخاب افراد مسئول در زمینه تولید صنعتی و کشاورزی به کار گیرید.

با کمال تأسف، علی‌رغم وعده‌های پرشمار، تاکنون همچنان در عمل هیچ تمهیدی برای مشارکت مردم در شکل بخشی به سرنوشت سیاسی و اقتصادی خود از جانب جنابعالی اندیشیده و اعلام نشده است و این در حالی است که مردم در انتظار ارائه راه‌حل‌های عملی از جانب دولت هستند.

در ادامه این نامه آمده است: انتخاب اعضای کابینه خود را در یک فرآیند شفاف- و نه در پشت دربهای بسته و پستوهای کانون‌های قدرت- ثروت- و با دریافت آرا مردم و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد انجام دهید که مردم احساس کنند که مطالبه شما از مردم فقط رأی در زمان انتخابات نبوده است و پس از کسب قدرت هم شنوای نظرات و پیشنهادات آنها هستید. همان‌گونه که امام علی(ع) تأکید فرمودند خواص موجب مشقت زمامدار هستند و در موقع آزمایش، یاری آنان از همه کمتر است و نیز اینکه هیچ احدی مانند خواص از عدل و انصاف احساس ناراحتی نمی‌کنند، پس گوشَت شنوای سخنان مردم و تمایل به سوی آنان باشد، و بدترین وزرای تو کسی است که پیش از تو در سوابق، آلودگی به مطامع دنیا داشته است و هرگز بدکاران را از خواص خود قرار مدهید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تهران-نجف ۱۴ میلیون تومان شد
گزینه‌های محتمل تصدی وزارت علوم
اعلام زمان چهل و دومین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله
کوچک‌ترین کامپیوتر اپل راهی بازار می‌شود
محدودیت دامنه نوسان بورس ادامه دارد
این سمعک با هوش مصنوعی کار می‌کند
دفاع جانانه میهمان بی بی سی از ایران
دستور رهبری برای مجازات شدید اسرائیل، اجرایی خواهد شد
اعتراف رقیب حسن یزدانی؛ این پیروزی برایم شیرین نیست
ارزیابی جدید اطلاعاتی آمریکا درباره برنامه‌ ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای
احتمال خداحافظی حسن یزدانی از کشتی
اربعین مقدمه ساز و تمرین ظهور امام زمان (عج) است
صهیونیست‌های وحشت زده همچنان در آماده باش
۱۰۰ شهید در جنایت جدید رژیم صهیونیستی در غزه
حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در شرق سوریه
هوای تهران در مرز آلودگی
هشدار آمریکا به رژیم صهیونیستی
گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و اردن
رگبار باران و رعدوبرق در ۳ استان
پنج نماینده ایران در روز پانزدهم به‌ میدان می‌روند
شهردار حیفا: از ترس حمله ایران خوابم نمی‌برد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top