تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/20 - 16:53
کد خبر: 513495

با آمبولانس‌های خصوصی متخلف برخورد می‌شود

با آمبولانس‌های خصوصی متخلف برخورد می‌شود

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس استان تهران در واکنش به خبری مبنی بر پرداخت پول از سوی برخی مراکز درمانی به آمبولانس‌ها گفت: اورژانس استان تهران به صورت دوره‌ای و منظم نظارت‌ بر این مراکز را انجام می‌دهد و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، روز گذشته مطلبی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر این که برخی از مراکز درمانی، برای سوق دادن بیماران بدحال به پذیرش در بیمارستان خودشان، مبلغی را به آمبولانس‌ها پرداخت می‌کنند تا این بیماران را به مراکز درمانی موردنظر خودشان منتقل کند.

در همین راستا اسماعیل فراهانی؛ معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در این رابطه اظهار کرد:‌ سیستم ارجاع اورژانس 115 به طوری پایه‌ریزی شده که اجازه هیچ تخلفی در رابطه با انتقال بیمار نمی‌دهد.

وی افزود: در عین حال براساس ابلاغیه سازمان اورژانس کشور به اورژانس استان تهران، مسئولیت نظارت و بازدید و ارزیابی عملکرد ناوگان آمبولانس بخش خصوصی که 264 دستگاه آمبولانس را در تهران شامل می‌شود به اورژانس تهران محول شده است و 38 مرکز دارای مجوز ارائه خدمات آمبولانس خصوصی شامل مراکز خدمات آمبولانس خصوصی، مراکز درمانی، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که بر اساس شرح وظایف و فعالیتشان از آمبولانس استفاده می‌کنند وجود دارد.

فراهانی ادامه داد: همکاران ما در اورژانس استان تهران به صورت دوره‌ای و منظم به طور شبانه‌روزی نظارت‌ها و بازدیدها را از این مراکز که خدمات آمبولانس خصوصی ارائه می‌کنند انجام می‌دهند و تمام فعالیت این مراکز مورد ارزیابی قرار گرفته و نواقص و مشکلاتی که در هر زمینه‌ای وجود داشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارجاع داده شده است.

وی گفت: در تهران پیش از این 30 دستگاه آمبولانس در حال فعالیت بودند که مجوز نداشتند و منجر به تهدید سلامت مردم شده بودند. اداره آمبولانس خصوصی و بخش نظارتی اورژانس تهران، این 30 دستگاه را شناسایی کردند و از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم را انجام و دستگاه‌ها را از چرخه خدمت‌رسانی در تهران خارج کردند.

بیشتر بخوانید
2460 نفر برای اورژانس تهران مزاحمت تلفنی ایجاد کردند

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به نظارت بر تبلیغات آمبولانس‌های خصوصی در فضای مجازی نیز گفت: 39 نفر از افرادی که تبلیغات خدمات آمبولانس خصوصی را در فضای مجازی انجام داده بودند نیز به مراجع انتظامی و پلیس فتا و دادسرا ارجاع داده شدند و برخوردهای قانونی لازم با این افراد انجام گرفته است.

فراهانی خاطرنشان کرد: با تخلفاتی که در حوزه آمبولانس‌های خصوصی صورت می‌گیرد از جمله ارائه خدمات توسط آمبولانس‌های بدون مجوز و عدم اجرای ضوابط پذیرش و انتقال بیماران و پذیرش درمراکز درمانی برخورد می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با همه وجود برای طلای المپیک خواهم جنگید
وطن‌پرستی واقعی این شکلی است، مثل این خانم دکتر
عکس/ نوکری امام حسین(ع) زن و مرد و سن و سال نمی‌شناسه
تصاویری دیده نشده از کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان در مدرسه تابعین
جنایت مدرسه التابعین تصویری از انسانهای پست تر از حیوان بود
تصاویر منتخب روز سیزدهم و چهاردهم المپیک ۲۰۲۴
از ذوق مذاکره، ننگ هم‌سویی با اسراییل را به جان نخرید
خبر خوش وزارت آموزش و پرورش برای مدال‌آوران المپیکی
عکس | پیام زیبای هادی چوپان برای یزدانی
عکس | ستاره خارجی پرسپولیس قراردادش را امضا کرد
راهکاری قطعی برای افزایش طول عمر
اسرائیلی‌ها از ترس حمله ایران در خانه نمی‌خوابند
نسبت ما و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی
شکست رژیم صهیونیستی با رهبر جدید حماس حتمی است
واکنش کدخدایی به حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین
حوزه علمیه خواهران مصرف‌کننده اندیشه‌های غربی نباشد
آرین سلیمی راهی مرحله نیمه نهایی شد
اسرائیل به سرعت در حال سقوط است
ترس دشمن از جوانان نخبه مسئولیت پذیر است نه امکانات نظامی
رشد ۲۰ درصدی میانگین نرخ اجاره‌بها در استان تهران
عرضه دارو با دستور رئیس جمهور بهبود می‌یابد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top