تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/20 - 18:17
کد خبر: 513503

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اعلام کرد؛

رشد ۲۰ درصدی میانگین نرخ اجاره‌بها در استان تهران

رشد ۲۰ درصدی میانگین نرخ اجاره‌بها در استان تهران

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: از ابتدای امسال بازار مسکن در کود کامل به سر می‌برد اما شاهد رشد میانگین ۱۰ الی ۲۰ درصدی نرخ اجاره‌بها در مناطق مختلف تهران بودیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، کیانوش گودرزی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران امروز (شنبه ،۲۰ مردادماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری وضعیت بازار مسکن در رکود کامل به‌سر می‌برد، گفت: از ابتدای امسال بازار خرید و فروش ملک در رکود کامل قرار دارد و وضعیت این بازار نسبت به سال گذشته جوی آرام بود اما شاهد رشد میانگین ۱۰ الی ۲۰ درصدی نرخ اجاره‌بها در مناطق مختلف تهران بودیم و بیشترین نرخ اجاره هم مربوط به منطقه ۵ بوده که به رشد ۵۰ درصدی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بازار مسکن حدود یک سال طول می‌کشد تا به وضعیت ثبات برسد و این بازار به سمت رونق هدایت شود، افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ بنگاهی املاک بدون پروانه کسب در تهران وجود دارد و ۱۱ هزار و ۷۰۰ بنگاه املاک مجاز در شهر تهران در حال فعالیت است و این شناسایی از طریق ۳۰۰ بازرس این اتحادیه انجام شده است.

گودرزی در خصوص سامانه «کاتب» گفت: با اجرای این سامانه شفافیت افزایش می‌یابد و با دستگاه‌های دیگر ارتباط برقرار می‌شود که موجب قاعده‌مند تر شدن می‌شود و از روزهای آینده برای نخستین‌بار تمامی اسنادی که از سوم تیرماه امسال صادر شدند در این سامانه ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: قانون الزام به ثبت سند در شورای مصلحت نظام تدوین شد و سامانه کاتب با همکاری سازمان ثبت راه اندازی شده است و از روزهای آینده تمامی قرارداد در این سامانه تنها از طریق مشاوران املاک مجاز ثبت خواهد شد و فرق آن با سامانه خودنویس تسهیل در دسترسی به این سامانه است و به عنوان یک سامانه مادر برای دستگاه‌ها به شمار می‌رود.

به گفته گودرزی؛ کد فروشی خلاف قانون است و برای افراد و مشاوران املاکی که این اقدام را انجام می‌دهند اتفاق خوبی رقم نخواهد خورد.

این مقام صنفی با بیان اینکه تعیین سقف اجاره مسکن به کنترل بازار اجاره مسکن کمک می‌کند، گفت: زیرساخت‌های اجرایی این سامانه هنوز تکمیل نشده و مشاوران املاک به هیچ عنوان به اطلاعات دو سال گذشته و قراردادهایی که منعقد شده، دسترسی ندارند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به تأثیر عرضه واحدهای نهضت ملی مسکن به بازار مسکن، افزود: اگر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به بازار مسکن عرضه شود، بی‌شک موجب کاهش قیمت می‌شود و از سوی دیگر مسیر خانه‌دار شدن مستأجران هموار خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرحی به نام شهید رئیسی و به کام دانشجویان
ترکیه: اسرائیل جنایت جدیدی علیه بشریت مرتکب شد
ایتالیا: کشتار قربانیان بی‌گناه در غزه غیرقابل قبول است
رقابت آذرپیرا در جدول بازنده‌ها
عموزاد: به امتیاز از دست دادن فکر نمی‌کنم و هدفم موفقیت است
نسل‌کشی و قتل عام هدفمند رژیم صهیونیستی در غزه
زارع با اختلاف یک امتیاز باخت و به نقره بسنده کرد
جامعه جهانی در برابر نقض‌های فاحش حقوق بشر در غزه جدی‌تر تلاش کند
پزشکیان: مجامع جهانی مانع تکرار جنایات ضدبشری صهیونیست‌ها شوند
آشنایی دانشجویان با اصول اقتصادی در اجلاس شبیه‌ساز بریکس
عارف: نگاه دولت حداکثر رفاقت و همدلی با مجلس است
قالیباف: مسلمانان ماشین کشتار صهیونیست‌ها را متوقف کنند
با همه وجود برای طلای المپیک خواهم جنگید
وطن‌پرستی واقعی این شکلی است، مثل این خانم دکتر
عکس/ نوکری امام حسین(ع) زن و مرد و سن و سال نمی‌شناسه
تصاویری دیده نشده از کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان در مدرسه تابعین
جنایت مدرسه التابعین تصویری از انسانهای پست تر از حیوان بود
تصاویر منتخب روز سیزدهم و چهاردهم المپیک ۲۰۲۴
از ذوق مذاکره، ننگ هم‌سویی با اسراییل را به جان نخرید
خبر خوش وزارت آموزش و پرورش برای مدال‌آوران المپیکی
عکس | پیام زیبای هادی چوپان برای یزدانی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top