تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/20 - 19:05
کد خبر: 513509

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در اظهارات خود بیان کرد؛

شکست رژیم صهیونیستی با رهبر جدید حماس حتمی است

شکست رژیم صهیونیستی با رهبر جدید حماس حتمی است

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رهبر حماس گفت: او شخصیت بی نظیری در تاریخ معاصر عربی است. او شخصی ساده، فروتن، جدی و دلنشین است. انتخاب او به عنوان جانشین «اسماعیل هنیه» اکنون تیری را به سوی طرح رژیم اسرائیل شلیک کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رهبر حماس گفت: او شخصیت بی نظیری در تاریخ معاصر عربی است. او شخصی ساده، فروتن، جدی و دلنشین است. انتخاب او به عنوان جانشین «اسماعیل هنیه» اکنون تیری را به سوی طرح رژیم اسرائیل شلیک کرده است. این رژیم در شرایط بغرنجی به سر می برد. درست است که مقاومت در جنگ شهیدانی را اهدا کرده است، اما اسرائیلی ها از نظر روانی، سیاسی و اقتصادی زیان بیشتری را متحمل شده اند. 

عطوان افزود: ماموریت های دشوار نیاز به مردان بزرگی همچون یحیی السنوار دارد. او دارای اراده ای پولادین است که با انواع محرومیت ها در اردوگاه های آوارگان فلسطینی دست و پنجه نرم کرده و همین موضوع بر قدرت و اراده او افزوده است. 

وی با بیان اینکه سنوار دکترین جهاد الجزایری را دنبال می کند، افزود: برپایه این دکترین، ۱۰ تیر از سوی رزمنده شلیک می شود که ۹ تیر آن در سینه مزدوران فرو می آید و یک تیر آن در سینه دشمن می نشیند زیرا مزدوران خطرناکترین برنامه ها را علیه فلسطین انجام داده اند و یحیی سنوار به این موضوع واقف است. با همین هدف سرویس امنیتی «مجد» توسط السنوار پایه ریزی شد. این سرویس امنیتی مزدوران را از میدان جنگ اسرائیل با فلسطین خارج می کرد و پس از صید، آن ها را از بین می برد. به این دلیل است که رژیم اسرائیل طی ۱۰ ماه جنگ نتوانست به رهبران حماس از جمله «محمد الضیف» و «یحیی السنوار» و ... در فلسطین دست یابد. 

این تحلیلگر فلسطینی تبار تصریح کرد: یحیی السنوار به تنهایی توانسته است ۴ جاسوس اسرائیلی و چند تن از سربازان این رژیم را به هلاکت برساند. او اطلاعات خیلی زیادی از اسرائیلی ها دارد و یک فرد عادی نیست. حتی او در دوران زندان نیز همه شبکه های خبری اسرائیلی را دنبال می کرد، زبان عبری را در زندان آموخت و اکنون از خود اسرائیلی ها این زبان را بهتر می داند. 

وی تاکید کرد: انتخاب سنوار به عنوان رهبر حماس و موافقت همه جریان های فلسطینی با این موضوع بزرگترین انتقام ترور اسماعیل هنیه است. این انتصاب یک پاسخ محکم و واقعی به رژیم اسرائیل بود زیرا او در دفاع از مردم فلسطین بسیار با اراده است و با اسرائیلی ها مقابله می کند. او می داند چگونه نبرد را در میدان ها مدیریت و رهبری کند و محافل رژیم اسرائیل را با درد و رنج روبرو سازد. اگرچه هدف از جنگ نابودی جریان حماس و دستیابی به یحیی السنوار بوده است، اما اسرائیلی ها در دستیابی به این هدف، شکست خوردند. 

عطوان افزود: یحیی سنوار از قبل برای رژیم اسرائیل برنامه داشت و طی سه سال گذشته وعده داده بود که عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز خواهد کرد. این عملیات صورت گرفت و سبب به هلاکت رسیدن حدود ۳ هزار اسرائیلی و شوک به شهرک نشینان شده است. حتی آمریکا هم که ادعا کرد، می تواند به اسرائیل در دستیابی به السنوار کمک کند، شکست خورده است. 

تحلیلگر سرشناس جهان عرب با تاکید بر این امر که سنوار اکنون اصلی ترین تصمیم گیر مقاومت در فلسطین شده است، خاطر نشان کرد با طوفان الاقصی سیاست ها و تاریخ منطقه بازنگری شد، این روند در آینده تقویت می شود و در نهایت سبب تغییر سراسر جهان خواهد شد. 

وی معتقد است که رئیس جدید حماس به مصاحبه با رسانه و جلب توجه ها تمایلی ندارد زیرا او یک فرد با دیانت و زاهد تمام عیار است. وی تنها یک بار با شبکه «المیادین» لبنان صحبت و اعلام کرد مقاومت فلسطین از سوریه حمایت می کند. وی معتقد بود که در برابر دسیسه هایی که علیه سوریه چیده شد، باید در سنگر سوریه بود تا مانع از این شد که حیله ها دامن امت عربی را بگیرد. این یک موضع گیری اخلاقی بسیار بزرگ بود که دیدگاه بسیاری از افراد همسو با طرح های آمریکا و رژیم اسرائیل را تغییر داد. در هر صورت با طرح سنوار، رژیم اسرائیل شکست بزرگی خورده و امنیت خود را از دست داده است. 

عطوان در پایان گفت: با انتخاب یحیی سنوار سرنوشت سراسر منطقه تغییر خواهد کرد و به دنبال آن جهان هم دگرگون می شود زیرا اکنون که رهبران سیاسی و نظامی جریان حماس در انتخاب وی متحد شده اند، او می تواند تصمیمات را بگیرد، همه محاسبات را در نظر داشته باشد و سپس آن ها را عملیاتی سازد. السنوار هم مانند بسیاری از مردم فلسطین با برپایی دو کشور مخالف است و اعتقاد دارد تنها باید یک کشور فلسطین برپا شود و فلسطینی ها یک وجب از خاک خود را نباید رها کنند. وی این راهبرد را ادامه خواهد داد و هرگز امتیازی نمی دهد تا زمانی که همه سرزمین های فلسطین را بازپس بگیرد. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با همه وجود برای طلای المپیک خواهم جنگید
وطن‌پرستی واقعی این شکلی است، مثل این خانم دکتر
عکس/ نوکری امام حسین(ع) زن و مرد و سن و سال نمی‌شناسه
تصاویری دیده نشده از کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان در مدرسه تابعین
جنایت مدرسه التابعین تصویری از انسانهای پست تر از حیوان بود
تصاویر منتخب روز سیزدهم و چهاردهم المپیک ۲۰۲۴
از ذوق مذاکره، ننگ هم‌سویی با اسراییل را به جان نخرید
خبر خوش وزارت آموزش و پرورش برای مدال‌آوران المپیکی
عکس | پیام زیبای هادی چوپان برای یزدانی
عکس | ستاره خارجی پرسپولیس قراردادش را امضا کرد
راهکاری قطعی برای افزایش طول عمر
اسرائیلی‌ها از ترس حمله ایران در خانه نمی‌خوابند
نسبت ما و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی
شکست رژیم صهیونیستی با رهبر جدید حماس حتمی است
واکنش کدخدایی به حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین
حوزه علمیه خواهران مصرف‌کننده اندیشه‌های غربی نباشد
آرین سلیمی راهی مرحله نیمه نهایی شد
اسرائیل به سرعت در حال سقوط است
ترس دشمن از جوانان نخبه مسئولیت پذیر است نه امکانات نظامی
رشد ۲۰ درصدی میانگین نرخ اجاره‌بها در استان تهران
عرضه دارو با دستور رئیس جمهور بهبود می‌یابد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top