تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/21 - 09:26
کد خبر: 513564

اشک تمساح آمریکا برای مردم غزه

 اشک تمساح آمریکا برای مردم غزه

آمریکا در بیانیه‌ای، نگرانی تصنعی خود پیرامون جنایات رژیم صهیونیستی و تلفات غیرنظامی گسترده ناشی از آن را ابراز کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شامگاه شنبه، ۲۰ مرداد، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی گفت که «ایالات متحده» در مورد حمله هوایی مرگبار به مدرسه‌ای در غزه با رژیم صهیونیستی در تماس است و خواستار جزئیات بیشتر است.

«شان ساوت» سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده در بیانیه‌ای که توسط کاخ سفید به اشتراک گذاشته شد، گفت: «ما عمیقاً در مورد گزارش‌های تلفات غیرنظامی در غزه در پی حمله نیروهای اسرائیل به محوطه‌ای که شامل یک مدرسه بود، نگران هستیم».

وی گفت: «ما با همتایان اسرائیلی خود که گفته‌اند مقامات ارشد حماس را هدف قرار داده‌اند، در تماس هستیم و ما خواستار جزئیات بیشتر هستیم.»

این مقام در اظهاراتی خصمانه مدعی شد و گفت که کاخ سفید می‌داند که «حماس از مدارس برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کند» و افزود که دولت بایدن همچنین «مکرراً و به طور مداوم» از اسرائیل خواسته است تا اقداماتی را برای به حداقل رساندن آسیب غیرنظامیان انجام دهد.

ساوت گفت: «ما برای هر غیرنظامی فلسطینی از دست رفته در این درگیری، از جمله کودکان، عزاداری می‌کنیم و تعداد زیادی غیرنظامی همچنان کشته و زخمی می‌شوند.»

نگرانی آمریکا از کشتار غیرنظامیان در غزه در حالی است که تل‌آویو از آغاز جنگ حداقل ۱۱ میلیارد دلار تجهیزات نظامی مختلف از آمریکا دریافت کرده است. بر اساس اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده‌های اف-۳۵، تانک، موتور خودروهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تن تجهیزات نظامی دیگر می‌شود.

جنایت روز شنبه رژیم صهیونیستی که به شهادت دست‌کم ۱۰۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر انجامیده است، با استفاده از سه بمب یک تنی آمریکایی رخ داده است.

دکتر «محمد المغیر» مدیر مرکز امدادرسانی دستگاه دفاع مدنی غزه در گفت‌وگو با رسانه‌های فلسطینی اظهار کرد: «مدرسه التابعین در محله الدرج با سه بمب مرگبار آمریکایی مدل «MK۸۴» که بیش از ۲۰۰۰ پوند (۱۰۰۰ کیلو) وزن داشته و دمای آنها به ۷۰۰۰ درجه می‌رسد، هدف قرار گرفت. در مدرسه التابعین که بامداد امروز هدف قرار گرفت، نزدیک به ۲۴۰۰ شهروند فلسطینی پناه گرفته بودند».

اواسط ماه گذشته نیز رژیم اشغالگر صهیونیستی مرتکب کشتاری علیه آوارگان فلسطینی در منطقه مواصی در خان‌یونس شد که در نتیجه آن حدود ۱۰۰ فلسطینی شهید شدند. در آن جنایت نیز رژیم اشغالگر از بمب‌های ویرانگر آمریکایی استفاده کرد.

روزنامه عبری «معاریو» نوشت، در این کشتار از بمب‌های هدایت‌شده با سامانه آمریکایی «JDAM» استفاده شد، اینها بمب‌هایی با سامانه پیشرفته هدایت لیزری یا هدایت‌شونده با سیستم موقعیت‌یاب جهانی (جی‌پی‌اس) هستند که به فناوری پیشرفته حسگر و هوش مصنوعی متکی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جدول مدالی زنده المپیک ۲۰۲۴ در آخرین روز
واکنش رادان به فیلم دستگیری دو دختر هنجارشکن +فیلم
چرا قراردادهای استقلال در سازمان لیگ ثبت نمی‌شود؟
کوسه‌نهنگ روباتیک در چین ساخته شد!
وزارت علوم سرباز امریه می‌گیرد
واکنش امیرحسین زارع پس از باخت در فینال المپیک +فیلم
وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان چه سوابقی دارند؟
انتقاد امیرحسین ثابتی به کابینه پیشنهادی پزشکیان +فیلم
۲ نظامی پیشنهادی پزشکیان برای ۲وزارتخانه کلیدی را بشناسید
انتقاد یک نماینده از کابینه پیشنهادی پزشکیان
شایعه‌ای جدید در فوتبال ایران
صنایع کوچک پیشران توسعه اقتصادی
تردد ۲۴۱ هزار زائر از مرز مهران طی اول ماه صفر تاکنون
ثبت نام و انتخاب واحد دانشگاه پیام نور آغاز شد
فرصت ثبت نام دانش آموختگان خارج جهت شرکت در آزمون های علوم پزشکی
دسترسی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی پس از ۵ سال ممکن شد
ایران امپراتور تکواندوی المپیک شد؛ چهار نماینده چهار مدال +فیلم
حکم محمدرضا عارف برای ابوالفضل کیانی+ جزئیات
استقلال این بازیکن را نمی خواهد
فهرست کامل وزرای پیشنهادی پزشکیان به مجلس برای اخذ رای اعتماد + اسامی
دو بازیکن تیم ملی استقلالی شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top