تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/21 - 10:20
کد خبر: 513575

جامع ترین کتاب‌های زیست شناسی کنکور تجربی

جامع ترین کتاب‌های زیست شناسی کنکور تجربی

در جلد (۲) زیست جامع خیلی سبز، برای هر فصل از هر پایه درسنامه ‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتشارات خیلی سبز با پدید آوردن کتاب زیست ‌شناسی جامع که بسیاری آن را با نام (زیست پینوکیو) نیز می‌شناسند منبع جامع و کاملی را برای این درس تالیف کرده که خط به خط مباحث زیست شناسی پایه‌های: دهم، یازدهم و دوازدهم در آن به‌طور کامل بررسی شده‌است. مجموعه زیست شناسی جامع از از انتشارات خیلی سبز در دو جلد به چاپ رسیده که جلد اول آن شامل بانک تست و پاسخنامه کلیدی است و جلد دوم به درسنامه و پاسخنامه تشریحی تست‌های جلد اول اختصاص دارد. نویسندگان سری کتاب‌های زیست جامع خیلی سبز که به صورت تمام رنگی چاپ شده است، «دکتر پوریا خیراندیش و دکتر فرزام فرهمندنیا» هستند.

ویژگی‌های کتاب زیست شناسی کنکور جلد دوم خیلی سبز

در جلد (۲) زیست جامع خیلی سبز، برای هر فصل از هر پایه درسنامه ‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است. برای نظم بیشتر در مطالعه‌ی کتاب، هر فصل نیز به چند قسمت تقسیم شده است. دانش‌آموزان می ‌توانند پس از مطالعه‌ی یک درسنامه که بخش کوچکی از یک فصل است، به سراغ حل تست‌های آن بروند. به این ترتیب هر فصل به چندین واحد کوچک تقسیم می‌شود که در افزایش تسلط تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه به معرفی بیشتر بخش‌های مختلف جلد (۲) کتاب زیست شناسی جامع از انتشارات خیلی سبز می ‌پردازیم.

جلد کتاب زیست جامع خیلی سبز - جلد دوم

درسنامه‌های کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

تمامی درسنامه ‌های موجود در جلد دوم کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای زیست ‌شناسی جامع از انتشارات خیلی سبز یا همان زیست پینوکیو جلد 2 در قالب کادرهای رنگی ارائه شده که در این کادرها تمامی متن کتاب، شکل‌ها، تصاویر و قسمت‌های مختلف آن تحلیل و بررسی شده است. یکی از مهم‌ترین موارد کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز تصاویر موجود در آن است. تمامی تصاویر کتاب درسی با کیفیت بالا در این کتاب با تحلیل و توضیح آن‌ها آمده ترسیم شده‌است.

 

بخشی از کتاب زیست جامع خیلی سبز جلد دوم

در ضمن دسته‌بندی و مقایسه‌ی موارد موجود در کتاب درسی با استفاده از جداول نظام‌دار دیده می‌شود. به عبارتی درسنامه‌های کتاب زیست شناسی جامع کنکور خیلی سبز می‌تواند منبع مناسبی برای دانش‌آموزان کنکوری به شمار رود. در انتهای اکثر درسنامه‌ها، مجموعه نکات مربوط به هر درسنامه به صورت جداگانه و تفکیک‌شده آورده شده است. نکته‌ای که می‌تواند باعث جلب توجه بیشتر مخاطب به نکات مهم شود، پررنگ‌تر نوشتن آن نکات است. در درسنامه‌های موجود در جلد دوم کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز عبارات کلیدی پررنگ‌تر (بو د‌تر) از سایر اجزای جمله هستند. به طور کلی شما با مطالعه‌ی درسنامه‌های کتاب زیست شناسی جامع کنکور خیلی سبز می ‌توانید تقریباً تمام مطالب مهمی که دانستن آنها برای کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی نیاز است را به صورت کاملاً عمقی دریابید.

پاسخنامه تشریحی کتاب زیست شناسی جامع کنکور خیلی سبز

در پاسخنامه تشریحی کتاب زیست جامع خیلی سبز جلد دوم ، برای همه ‌ی سوالات پاسخ‌های کامل و مفصلی ارائه شده است. در ضمن بررسی سایر گزینه‌ها نیز در اغلب تست‌ها به‌طور کامل صورت گرفته ‌است. در جلد اول کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز که به بانک تست و پاسخنامه‌کلیدی اختصاص دارد. سوالات ترکیبی فراوانی به چشم می‌خورد که این دسته از سوالات با علامت ارلن مایر مشخص شده‌اند. پاسخنامه تشریحی برای این دسته سوالات ، فصلی که سوال با آن ترکیب شده‌است را به طور دقیق مشخص کرده است. در ضمن در لا ‌به ‌لای پاسخ اصلی سوالات  نکات تکمیلی زیادی نیز دیده می‌شود که موجب تکمیل دانسته ‌های مخاطب نسبت مبحث مورد بحث در سوال می‌شود. مجموع این موارد باعث می‌شود که بتوانید تحلیل دقیق و مو شکافانه‌ای از هر یک از پرسش های چهار گزینه‌ای داشته باشید. توصیه‌ی اکید بر دانش‌آموزان این است که حتی در صورت رسیدن به پاسخ صحیح نیز پاسخنامه ‌های تشریحی که در جلد دوم کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز آمده است را بخوانند. زیرا با مطالعه‌ی دقیق پاسخنامه ‌های کتاب زیست جامع خیلی سبز می‌توانید مطالب جدیدی را بیاموزید. در برخی از موارد که نویسنده قصد ارتباط ‌گیری بیشتر با دانش‌آموزان را داشته، با استفاده از جملات محاوره‌ای سعی در برقراری هر چه بیشتر این ارتباط داشته است. این جملات با فونت دیگری که با فونت اصلی متفاوت است نوشته شده ‌اند.

بخشی از کتاب زیست جامع خیلی سبز جلد دوم

جمع‌بندی جلد دوم کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

در مجموعه‌ی دو جلدی پرسش های چهارگزینه‌ای زیست شناسی جامع کنکور انتشارات خیلی سبز که در بین داوطلبان کنکور از کتب بسیار محبوب و پرطرفدار درس زیست شناسی محسوب می‌شود، در جلد اول تست‌ها به تفکیک فصل و پایه به همراه پاسخنامه کلیدی ارائه داده شده‌اند. در جلد دوم نیز درسنامه‌ و پاسخنامه تشریحی تست‌های جلد اول آورده شده است. در جلد اول در مجموع ۴۳۸۹ تست کنکوری و تالیفی آورده شده است. درسنامه‌های کتاب زیست جامع خیلی سبز پوشش کاملی بر تمامی مطالب و مباحث کتب درسی هر سه پایه دارد. پاسخنامه تشریحی نیز با ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند در مسیر رسیدن به تسلط بالا، بسیار تاثیرگذار باشد.

شما می‌توانید این کتاب را با تخفیف ویژه از فروشگاه کتابچی تهیه کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صنایع کوچک پیشران توسعه اقتصادی
تردد ۲۴۱ هزار زائر از مرز مهران طی اول ماه صفر تاکنون
ثبت نام و انتخاب واحد دانشگاه پیام نور آغاز شد
فرصت ثبت نام دانش آموختگان خارج جهت شرکت در آزمون های علوم پزشکی
دسترسی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی پس از ۵ سال ممکن شد
ایران امپراتور تکواندوی المپیک شد؛ چهار نماینده چهار مدال +فیلم
حکم محمدرضا عارف برای ابوالفضل کیانی+ جزئیات
استقلال این بازیکن را نمی خواهد
فهرست کامل وزرای پیشنهادی پزشکیان به مجلس برای اخذ رای اعتماد + اسامی
دو بازیکن تیم ملی استقلالی شدند
گل محمدی دوباره قهر کرد؟
سوگواره آئینی هنری «تکیه ملت» در ورزشگاه شهید شیرودی
بدن در گرمای شدید چه مقدار آب نیاز دارد؟
سرمربی وزنه برداری: یک ویرانه تحویل گرفتم!
ممنوعیت بازنشستگی معلمان!
دستگیری ۶ زن و مرد در تهران
از روماتیسم مفصلی تا طلای المپیک ۲۰۲۴ +فیلم
مدال‌های بی‌کیفیت المپیک تعویض می‌شوند
معرفی بهترین گروه مشاوره کنکور بر اساس میزان رضایت و قبولی‌ها
خرید دستگاه حدیده لوله برقی و معرفی انواع آن
جامع ترین کتاب‌های زیست شناسی کنکور تجربی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top