تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/21 - 15:39
کد خبر: 513625

اخراجی دولت سیزدهم وزیر پزشکیان می شود؟

اخراجی دولت سیزدهم وزیر پزشکیان می شود؟

«فرزانه صادق مالواجرد» به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از سوی مسعود پزشکیان رئیس جمهوری دولت چهاردهم برای رای اعتماد به مجلس معرفی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صادق مالواجرد پیش از این به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در این وزارتخانه فعالیت داشته است.

بنا به گزارش ایرنا، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی متولد ۲۱ شهریور سال ۱۳۵۵، متاهل و دارای یک فرزند است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته معماری از دانشگاه تهران و دکترای شهرسازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای ۲۸ سال سابقه کار بوده و به جز مدت کوتاهی که در شهرداری تهران اشتغال به کار داشت، بخش عمده سوابق خدمتی وی در وزارت راه و شهرسازی بوده است.

وی از بدو استخدام به عنوان کارشناس دفتر معماری، معاون دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران شهری، معاون شهرسازی اداره کل مسکن استان همدان، مدیر کل دفتر معماری و طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش و پس از آن به مدت کوتاهی مدیر کل شهرسازی شهرداری تهران مشغول به فعالیت بوده است و آخرین سمت اجرایی وی معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی بوده است.

بنا به گزارش خبرگزاری دانشجو، صادق مالواجرد از ابتدا تا کنون در حوزه‌های مدیریت شهری و سیاست‌گذاری مرتبط با معماری و شهرسازی فعالیت داشته است و همچنین با توجه به سوابق کاری که داشته او را بیشتر به عنوان معمار و شهرساز می‌شناسند.

از سمت‌های مهم وی می‌توان به دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اشاره کرد. علاوه بر آن در ۲۷ دی ماه سال ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر وقت راه و شهرسازی به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد و در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم نیز به فعالیت خود ادامه داد.

سال گذشته خبرگزاری دانشجو میزبان وی بود و خانم صادق مالواجرد اظهاراتی در خصوص جمعیت شهر تهران و سند آمایش سرزمینی مطرح کرد که با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد. در نهایت مرداد ماه سال قبل توسط مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی خانم صادق مالواجرد از سمت معاون شهرسازی و معماری برکنار شد و در جایگاه نمایشی مشاور امور شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

گذشته از فعالیت‌های اجرایی که تاکنون داشته وی استاد دانشگاه در رشته‌های مرتبط با معماری و شهرسازی به تدریس و پژوهش نیز پرداخته است.

خانم صادق مالواجرد جزو افراد اصلی‌ مخالف توسعه افقی شهرها در وزارت راه و شهرسازی بود و همواره مصوبات افزایش حریم شهرها توسط وی وتو می‌شد. این در حالی بود که بار بخش عمده‌ای از نهضت ملی مسکن بر دوش تخصیص زمین قرار گرفته بود و عملا تا زمان حضور وی در دولت سیزدهم این موضوع غیر ممکن شده بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کنعانی خطاب به ملت فلسطین: اندکی صبر، سحر نزدیک است
نتایج دکتری بدون آزمون دانشگاه تربیت مدرس اعلام شد
آرزوی موفقیت زلفی‌گل برای وزیر پیشنهادی علوم
نامه رئیس کمیته ملی المپیک به مقام معظم رهبری: کاروان جوان و آینده‌دار دل ملت را شاد کرد
رحیمی: نتایج تکواندو خیره کننده بود و در پاریس تاریخ سازی شد
سفر هیئت نظامی ایران به روسیه برای بازدید از نمایشگاه نظامی آرمی ۲۰۲۴
ثابتی: در مجلس دوازدهم بر ریخت و پاش‌های خودمان نظارت کنیم
ثُلث جمعیت ایران در انتظار سرنوشت مسکن ملی
تخصیص اعتبار تا ۲۰۰ میلیون یورو برای ثبت سفارش‌‌ دارو و تجهیزات پزشکی
کاهش قیمت سکه و افزایش دلار مبادله‌ای در معاملات امروز
بهترین کفش برای پیاده روی اربعین
کدام ورزشکاران المپیک ۲۰۲۴ از خدمت سربازی معاف می‌شوند؟
کشتی آزاد در حسرت ۸ ساله طلا/ سامورایی‌ها شگفتی‌ساز شدند
پایان کار کاروان ورزشی ایران با ۱۲ مدال در المپیک پاریس
قالیباف: از فردا جلسات بررسی وزرا در کمیسیون‌ها برگزار می‌شود
طرح اصلاح قانون مربوط به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران اعلام وصول شد
سخنگوی سپاه: اسرائیل ‌پاسخ ترور هنیه در تهران را دریافت خواهد کرد
تقدیر ۲۲۱ نماینده از تلاش‌های دولت شهید رئیسی در حوزه راه و شهرسازی
اخراجی دولت سیزدهم وزیر پزشکیان می شود؟
عکس سلفی آذرپیرا با پرچم فلسطین +عکس
واکنش عضو کمیسیون امنیت مجلس به تحریک رئیس‌جمهور برای دور زدن قانون
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top