تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/21 - 16:14
کد خبر: 513639

ثابتی: در مجلس دوازدهم بر ریخت و پاش‌های خودمان نظارت کنیم

ثابتی: در مجلس دوازدهم بر ریخت و پاش‌های خودمان نظارت کنیم

نماینده مردم تهران گفت: در همین ابتدای مجلس دوازدهم ابتدا از خودمان شروع کنیم و بر ریخت و پاش های خودمان نظارت کنیم اگر می‌خواهیم حق معلم، کارگر، بازنشسته و تمام اقشاری که تحت فشار هستند را بگیریم، راهی نداریم جز اینکه ابتدا از خودمان شروع کرده و سپس نظارت را بر سایر دستگاه‌ها تسری دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  امیرحسین ثابتی نماینده مردم تهران در نشست علنی امروز ( یکشنبه 21 مرداد ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفـت:کمتر از دو هفته قبل، قهرمان بزرگ مردم فلسطین «اسماعیل هنیه» در همین مکان مهمان ما بود؛ شاید در عصر روز سه شنبه کمتر کسی فکر می کرد که ساعاتی بعد این مجاهد بزرگ توسط رژیم صهیونیستی به شهادت برسد، اما این اتفاق تلخ رخ داد تا بار دیگر رژیم صهیونیستی نشان دهد که در ددمنشی، جنایت و ترورهیچ خط قرمزی ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  در مجلس ادامه داد: جالب اینجاست که عده‌ای در داخل کشور در نقش بلندگوهای آمریکا و رژیم صهیونیستی مدعی هستند که ما نباید پاسخ این اقدام جنایت کارانه را بدهیم که گویی در دنیای دیگری سیر و یا در دنیای موازی زندگی کرده و فکر می‌کنند اگر جواب جنایات صهیونیستی ها داده نشود آنها عقب نشینی می‌کنند در حالی که امروزهر کس که خواستارامنیت، ثبات، اقتدار و صلابت کشور است بیش از گذشته باید خواستار پاسخی محکم و بازدارنده به رژیم صهیونیستی باشد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه تقابل خیر و شر پایان ندارد به صبحت‌های جاویدان اثر احمد متوسلیان اشاره کرد و افزود: «بگذار بوق‌های تبلیغاتی رسانه‌های صهیونیستی و سران اسرائیل بگویند شما برای خودکشی آمدید، اما ما ثابت می‌کنیم که خون ما باعث می‌شود سرزمین‌های مقدس اسلامی از دست امپریالیزم فاسد آمریکا و این رژیم فاسد آزاد شود».

ثابتی در رابطه با قهرمانان و افتخار آفرین المپیک پاریس افزود: ضمن تشکر از همه این عزیزان که باعث شدند بار دیگر پرچم کشورعزیزمان در مجامع بین المللی برافراشته شود، باید به طور خاص از یک ورزشکار الجزایری "مسعود ادریس" تشکر کرد، تنها ورزشکاری که در المپیک 2024 پاریس نماینده رژیم صهیونیستی را تحریم کرد و نشان داد آرمان مقدس فلسطین فراتر از مرزهای ما است.

ضمن تشکر از این عزیز ورزشکار الجزایری اعلام کنم که ما می‌توانیم در روابط دیپلماسی پارلمانی خودمان از او و تمامی افرادی که طی سالها نماینده رژیم صهیونیستی را تحریم کردند برای حضور در ایران دعوت کنیم و وزارت ورزش باید در این خصوص نقش پر رنگ تری را ایفا کند.

وی خطاب به رئیس جمهور کشورمان عنوان کرد: ما در انتخابات معتقد بودیم افراد بهتری از شما برای اداره کشور وجود دارند و به شما رای ندادیم؛ اما امروز شما رئیس جمهور همه ملت ایران هستید و موفقیت شما موفقیت همه ما است و اگر بتوانیم در جایی کمک کنیم که دولت شما پیش رفته و مشکلات کشور حل شود، وظیفه داریم که چنین کاری را انجام دهیم و پیش فرض ما کمک به دولت شما است. اما این را هم باید مد نظر داشت که موفقیت شما با هر فرد و هر ترکیبی در کابینه دولت مقدور نخواهد بود.

نمی شود دم از وحدت ملی و کابینه وفاق ملی زد اما نماد شکاف و نفاق ملی و فردی که در همین سالهای گذشته دوگانه  جعلی دیپلماسی و میدان را ساخت و شهید حاج قاسم سلیمانی را مزاحم خود می‌دانست را در پستوهای دولت سمت دهید و بگویید می‌خواهم دولت وحدت ملی تشکیل دهم! با نمادهای شکاف ملی می‌خواهید چنین کاری انجام دهید؟

این نماینده مردم در مجلس افزود: انتظار می رفت در لیست کابینه که اعلام کردید افراد جوان تری حضور داشته باشند، حتی از کسانی که به لحاظ سیاسی با شما هم سو بودند. در این لیست جدای ازسلایق سیاسی، میانگین سنی بالای 60 سال بوده و متاسفانه همان اشتباهی که دولت روحانی انجام داد شما در ترکیب سنی هم تکرار می‌کنید. حداقل دلتان برای بدنه سیاسی خودتان بسوزد که  20 سال آینده چه کسانی قرار است این گفتمان را نمایندگی کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینکه حدود 3 ماه از آغاز به کار مجلس دوازدهم می‌گذرد و با چشم برهم زدنی باقی این زمان هم خواهد گذشت عنوان کرد: همکاران عزیز؛ کشور مشکلات زیادی دارد و متاسفانه منابع محدود است. نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا منابع محدود و مشکلات زیاد است، ما برای تحول در عرصه حکمرانی راهی نداریم جز اینکه در ابتدای امر بر خودمان سخت بگیریم اگر می‌خواهیم بر مردم راحت بگذرد.

ما نمی‌توانیم اتلاف منابع گسترده داشته باشیم و خرج و مخارج  ریخت و پاش‌های گسترده داشته باشیم و بر آنها چشم بپوشانیم و انتظار کسری بودجه نداشته باشیم. خواهشمندم در همین ابتدای مجلس دوازدهم ابتدا از خودمان شروع کنیم و بر ریخت و پاش های خودمان نظارت کنیم اگر می‌خواهیم حق معلم، کارگر، بازنشسته و تمام  اقشاری که تحت فشار هستند را بگیریم، راهی نداریم جز اینکه ابتدا از خودمان شروع کرده و سپس نظارت را بر سایر دستگاه‌ها تسری دهیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تأکید پزشکیان بر توجه به ارتقای شأن معلمان
کدام وزرای پیشنهادی پزشکیان زیر ۵۵ سال سن دارند؟
استانداردهای دوگانه غرب موجب گستاخی رژیم صهیونیستی است
کنعانی خطاب به ملت فلسطین: اندکی صبر، سحر نزدیک است
نتایج دکتری بدون آزمون دانشگاه تربیت مدرس اعلام شد
آرزوی موفقیت زلفی‌گل برای وزیر پیشنهادی علوم
نامه رئیس کمیته ملی المپیک به مقام معظم رهبری: کاروان جوان و آینده‌دار دل ملت را شاد کرد
رحیمی: نتایج تکواندو خیره کننده بود و در پاریس تاریخ سازی شد
سفر هیئت نظامی ایران به روسیه برای بازدید از نمایشگاه نظامی آرمی ۲۰۲۴
ثابتی: در مجلس دوازدهم بر ریخت و پاش‌های خودمان نظارت کنیم
ثُلث جمعیت ایران در انتظار سرنوشت مسکن ملی
تخصیص اعتبار تا ۲۰۰ میلیون یورو برای ثبت سفارش‌‌ دارو و تجهیزات پزشکی
کاهش قیمت سکه و افزایش دلار مبادله‌ای در معاملات امروز
بهترین کفش برای پیاده روی اربعین
کدام ورزشکاران المپیک ۲۰۲۴ از خدمت سربازی معاف می‌شوند؟
کشتی آزاد در حسرت ۸ ساله طلا/ سامورایی‌ها شگفتی‌ساز شدند
پایان کار کاروان ورزشی ایران با ۱۲ مدال در المپیک پاریس
قالیباف: از فردا جلسات بررسی وزرا در کمیسیون‌ها برگزار می‌شود
طرح اصلاح قانون مربوط به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران اعلام وصول شد
سخنگوی سپاه: اسرائیل ‌پاسخ ترور هنیه در تهران را دریافت خواهد کرد
تقدیر ۲۲۱ نماینده از تلاش‌های دولت شهید رئیسی در حوزه راه و شهرسازی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top