تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/21 - 21:00
کد خبر: 513652

افشاگری مهدی تاج:

نتوانستیم صداوسیما را برای نصب VAR متقاعد کنیم!

 نتوانستیم صداوسیما را برای نصب VAR متقاعد کنیم!

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مصائب استفاده از VAR در رقابتهای این فصل لیگ برتر صحبت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم انتخاب برترین‌های سال فوتبال ایران اظهار داشت: ابتدا اتفاقات ناگوار غزه را که این روزها درگیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی است، تسلیت می‌گویم. فوتبال کشور به همراه تعدادی از کشورهای آسیا در زمان سخنرانی رئیس فوتبال رژیم صهیونیستی کنگره فیفا را ترک کردند. بیش از 76 بازیکن فوتبال را این رژیم شهید کرده و هیچ زمینی در فلسطین وجود ندارد و هیچ مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود و این اتفاق بدی است که برای فوتبال رقم زده‌اند. جامعه بین‌المللی باید برای مقابله با آن کاری انجام دهد که به نظرم جامعه فوتبال کشور این کار را انجام داد.

وی افزود: من دو موضوع دارم و بعد رفع زحمت می‌کنم؛ اولی آن مربوط به بحث سخت‌افزاری ورزشگاه‌ها است. همانطور که می‌دانید سازمان لیگ و هیئت‌های فوتبال تلاش کردند ما کاری که به هر حال باید یک روز انجام می‌شد را در ورزشگاه‌ها شروع کنیم. مدتی است کار را شروع کردیم و نور ورزشگاه‌ها را از 1600 به 2000 لوکس افزایش دادیم. صندلی‌ها باید شماره‌گذاری شود که برخی ورزشگاه‌ها به سرعت دارند این کار را انجام می‌دهند. ورودی مجزایی هم برای بانوان در حال ساخت است. نصب گیت‌ها و سکوها و صندلی‌های شماره‌دار که با کدملی قابل نصب باشد، انجام شده است. امروز هم جلسه‌ای با ثبت احوال بود که بتوانیم بلیت را به صورت الکترونیک به فروش برسانیم و هر کسی وارد استادیوم شود صندلی‌اش مشخص باشد. این کار البته سال‌هاست در فوتبال دنیا انجام شده است. به هر حال باید این کار را انجام دهیم و اگر در هفته‌های اول هم برخی استادیوم‌ها را نداشته باشیم شما بپذیرید.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: یک حرکت‌هایی هم در بخش نرم‌افزاری انجام دادیم. یک قانون و انضباطی مالی در لیگ انجام شده است. یک صداقتی در صدور مجوز انجام شد و هیچ کار غیر قائده‌ای انجام نشد و هفت باشگاه توانستند مجوز بگیرند که به نظرم یک توفیق بود. ژاپن پنج باشگاهش مجوز گرفتند و کره هم تعداد باشگاهش کمتر از ما بود. چهار باشگاه ما هم مجوز ملی گرفتند. مابقی باشگاه‌ها مجوز ملی نگرفتند که امسال سال آخر آنهاست و اگر نتوانند سال بعد نمی‌توانند در لیگ برتر باشند. از لحاظ انضباطی مالی تمام صورت‌های مالی و حسابرسی‌ها دیده می‌شود. یک زمانی ما بدهی باشگاه‌ها را نمی‌دانستیم، ولی الان مشخص است و بدهی به خارجی‌ها به حداقل رسیده است. قانون جوانگرایی و ترانسفر اجرا شده است. این قانون باعث شده است چند بازیکن به خارج از کشور ترانسفر شوند و از ورشکستگی فوتبال ما جلوگیری شده است. در مجموع به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کارهایی شده و باید تلاش کنیم لیگ‌مان را پر بازده کنیم.

تاج گفت: در حوزه VAR هم کارهایی شده، ولی ما موانعی داریم. الان VAR را که به اراک رفته می‌خواستیم صداوسیما به ما یک تأیید بدهد و بتوانیم 7 دستگاه دیگر را وارد کنیم. طبق قانون باید صداوسیما تأیید بدهد، ولی به هر حال نتوانستیم آنها را قانع کنیم به اراک بروند و الان مجبوریم یک دستگاه به تهران بیاوریم تا صداوسیما تأیید بدهد. باید از همه افرادی که به ما در لیگ برتر کمک کردند تشکر کنم. امیدوارم موانع ما در برگزاری مسابقات به تدریج کمتر شود و شما بپسندید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاروان پناهندگان یا کاروان غیرحرفه‌ای‌ها؟
آرین سلیمی: خودم هم نمی‌دونم، همه چی تمام شد یا شروع شد؟
تبریک «جواد نکونام» به مدال‌آوران المپیکی ایران
چین از ایران در دفاع از حاکمیت، امنیت و عزت ملی خود حمایت می‌کند
قالیباف اصلاح نظام صنفی را برای اجرا ابلاغ کرد
۵۰ درصد مدال‌آوران المپیک، دهه هشتادی هستند
ایران برای حمله گسترده‌ به اسرائیل آماده می‌ شود
"رد وابستگی فرد فتنه‌گر میان افغان‌ها و ایران به طالبان"
چین از ایران در دفاع از حاکمیت، امنیت و عزت ملی خود حمایت می‌کند
کاری می‌کنم نام استقلال لرزه بر اندام رقبا بیندازد
رضاییان مرد سال فوتبال ایران شد
برج ایفل تخلیه شد
مربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال وارد ایران شد
برگزاری اختتامیه المپیک با حضور دو پرچمدار ایرانی
مصوبه بانک‌مرکزی برای کمک به نوسازی خطوط تولید دارو و تجهیزات پزشکی‌
خطرناک‌ترین رشته‌های المپیک برای ورزشکاران کدامند؟+ فیلم
سفر هیأت بلندپایه نظامی ایران به روسیه
قدرت یحیی السنوار بیشتر از گذشته است
راهکار جلوگیری از تب دنگی برای تهرانی‌ها
هر ۷۰ کیلو گرم یک شهید!
تخلیهٔ محوطهٔ اطراف برج ایفل در آستانه اختتامیه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top