تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/22 - 08:55
کد خبر: 513682

یک مأموریت در دو پرده

 یک مأموریت در دو پرده

امروز به روایتی با سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام همزمان است. امام بزرگواری که درایت آمیخته به فداکاری حضرتش اسلام عزیز را از گزند دشمنان مکار نجات داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروز به روایتی با سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام همزمان است. امام بزرگواری که درایت آمیخته به فداکاری حضرتش اسلام عزیز را از گزند دشمنان مکار نجات و ترفندهای پیچیده آنان برای فریب افکار عمومی را بر باد داد... این‌گونه بود که تحمل وجود مبارکش را تاب نداشتند و امام بزرگوار ما را مظلومانه به شهادت رساندند. امروز این ستون را به بخشی از بیانات عالمانه و روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در همین زمینه‌، اختصاص می‌دهیم.

« در مورد کار امام حسن ما هیچ درصدد نمی‌آییم از موضع دفاع حرف بزنیم که چرا صلح کرد و چه موجباتی داشت، امام حسن اگر صلح نمی‌کرد یقیناً اسلام ضربه می‌دید، برای خاطر اینکه آن چهره افشا نشده بود، مردم هنوز حقایق را نمی‌دانستند، آن‌قدر نمی‌دانستند که هزاران نفر یا صدها هزار نفر از سربازان امام حسن حاضر شدند با آن طرفی که با امیرالمؤمنین‌(ع) جنگیده بود دیگر نجنگند.

تبلیغات و پول و کارهای گوناگون سیاسی آنچنان جو بدی به وجود آورده بود که امام حسن اگر آن روز خود را و جان خود را و جان اصحاب نزدیک و معدود خود را از دست می‌داد چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند. بعد از چند سالی نام علی و نام حسن و نام حسین و نام افتخارات صدر اسلام و نام آن همه حوادث آموزنده اگر در لابلای کتاب‌ها می‌ماند هم برای مدت زیادی نمی‌ماند و به درستی و تحریف نشده نمی‌ماند؛ این کار امام حسن بود.

وقتی شما جمع‌بندی می‌کنید، می‌بینید کار امام حسن با کار امیرالمؤمنین، با کار امام حسین، با کار همه‌ ائمه دارای یک مضمون و یک معنا است. آگاهانه مقاومت کردن، تکلیف را فهمیدن و ایستادن، و من به شما بگویم برادران و خواهران من، {امام حسین‌} امام حسن یکی از شجاعانه‌ترین اقدام‌ها را برای انجام این تکلیف انجام داد، چرا؟ برای خاطر اینکه به دیگران، به پیغمبران، به پیغمبر اسلام، به امیرالمؤمنین، به همه‌ ائمه فقط دشمنان بودند که طعن می‌زدند، اما پیچیدگی کار امام حسن و ظرافت آن موضع آنچنان بود که حتی دوستان او هم به او طعن می‌زدند. حجربن‌عدی‌ها هم نمی‌دانستند و به او «یا مذل المؤمنین» می‌گفتند اما صبر کرد».

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تقوی‌نژاد جایگزین بهادری جهرمی شد
نمازت را در راه گم نکن!
حضور وزیر پیشنهادی خارجه در مجلس
مادر جوان‌ترین شهید کنسولگری ایران در سوریه: باید انتقام خون شهدا و مردم مظلوم غزه را از رژیم صهیونیستی گرفت
جریمه غذایی دانشجویان در یک دانشگاه علوم پزشکی
جمله خاص اتحادیه جهانی کشتی برای حسن یزدانی +فیلم
دفاع پزشکیان از کابینه پیشنهادی +جزئیات
رفت و برگشت عجیب؛ دقیقی دوباره سرمربی شمس آذر شد
عراقچی: تابع قانون اقدام راهبردی‌ام
شرور معروف فضای مجازی دستگیر شد
۷ توصیه یک متخصص ارتوپد برای زائران
ادعای تروئیکای اروپایی علیه ایران
ناگفته‌های فینال حسن یزدانی از زبان دکتر شادگان
ظریف پاسخ کنایه پسر پزشکیان را داد؟
اتباع غیرمجاز تا پایان سال کشور را ترک کنند
از درج مهر ورود به کشور عراق اطمینان حاصل کنید
شرکت سالانه حدود ۱۵۰ هزار سرباز در دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی
آزمایشگاه‌های مرجع از موازی‌کاری جلوگیری می‌کنند
قطب‌آباد فارس لرزید
داعش مسئولیت انفجار کابل را برعهده گرفت
هتل دوسو دوسی داون تاون استانبول چه امکاناتی دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top