تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/22 - 09:22
کد خبر: 513692

تردد با گذرنامه کمتر از ۶ ماه اعتبار در اربعین مجاز شد

تردد با گذرنامه کمتر از ۶ ماه اعتبار در اربعین مجاز شد

سخنگوی فراجا از تسهیلات ویژه تردد برای زائران اربعین خبر داد و گفت: تردد با گذرنامه‌های اعتبار کمتر از ۶ ماه مجاز شد و این تسهیلات تنها مخصوص ایام اربعین است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر ساله با نزدیک شدن به مراسم اربعین، میلیون‌ها زائر ایرانی به قصد زیارت عتبات عالیات به کشور عراق سفر می‌کنند. این رویداد عظیم مذهبی، علاوه بر اهمیت معنوی و فرهنگی، چالش‌های بسیاری را برای مدیریت تردد زائران به همراه دارد. از این رو، نهادهای مختلف کشور در تلاشند تا با ارائه تسهیلات ویژه، سفر زائران را تسهیل و امنیت آنان را تضمین کنند.

تسهیل تردد با گذرنامه‌های کم اعتبار

سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: زائران اربعین امسال می‌توانند با گذرنامه‌هایی که کمتر از ۶ ماه اعتبار دارند، از مرز عبور کنند. این تصمیم با هدف کاهش نگرانی‌ها و مشکلات زائران در خصوص اعتبار گذرنامه‌هایشان اتخاذ شده است.

سردار منتظرالمهدی تأکید کرد: این استثنا تنها برای ایام اربعین اعمال می‌شود و در سایر ایام سال، تردد با گذرنامه‌های با اعتبار کمتر از ۶ ماه امکان‌پذیر نخواهد بود.

ضرورت رعایت قوانین پس از ایام اربعین

در سال‌های گذشته، با افزایش تعداد زائران اربعین، شاهد تلاش‌های متعددی از سوی دولت و نهادهای مرتبط برای بهبود و تسهیل شرایط سفر بوده‌ایم. از جمله این اقدامات، می‌توان به افزایش تعداد گذرگاه‌های مرزی، بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل و اجرای طرح‌های الکترونیکی نظیر طرح سجاد بود. طرح سجاد با هدف انتقال همزمان اطلاعات زائرین از ایران به عراق و تسهیل عبور آن‌ها از مرزها اجرا شده است که نمونه‌ای از تلاش‌ها برای کاهش مشکلات و تسریع در روند تردد زائران است.

با توجه به شرایط ویژه‌ای که برای ایام اربعین در نظر گرفته شده، که این تسهیلات تنها برای این دوره زمانی محدود است و پس از پایان مراسم، قوانین مربوط به گذرنامه به حالت عادی بازخواهد گشت. بنابراین، زائران و مسافران باید در زمان‌های دیگر از سال، گذرنامه‌های خود را با حداقل ۶ ماه اعتبار همراه داشته باشند تا در مرزها دچار مشکل نشوند.

این تلاش‌ها در راستای ایجاد یک سفر ایمن و روان برای میلیون‌ها زائر انجام شده و امید است که با هماهنگی بیشتر میان نهادها و زائران، این روند هر سال بهبود یابد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شرور معروف فضای مجازی دستگیر شد
۷ توصیه یک متخصص ارتوپد برای زائران
ادعای تروئیکای اروپایی علیه ایران
ناگفته‌های فینال حسن یزدانی از زبان دکتر شادگان
ظریف پاسخ کنایه پسر پزشکیان را داد؟
اتباع غیرمجاز تا پایان سال کشور را ترک کنند
از درج مهر ورود به کشور عراق اطمینان حاصل کنید
شرکت سالانه حدود ۱۵۰ هزار سرباز در دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی
آزمایشگاه‌های مرجع از موازی‌کاری جلوگیری می‌کنند
قطب‌آباد فارس لرزید
داعش مسئولیت انفجار کابل را برعهده گرفت
هتل دوسو دوسی داون تاون استانبول چه امکاناتی دارد؟
فایده خوردن پیتزا
تاثیر استفاده از فیروزه کوبی در دکوراسیون منزل
مخالفت مجلس تنها با ۲۰ درصد از کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم
واکنش متفاوت گاریدو به ناکامی در خصوص جذب مدافع تخصصی و هوادارانِ عصبانی
آمار فروش شمش طلا در مرکز مبادله؛ چند کیلو طلا معامله شد؟
مدال آوران المپیک چگونه می توانند راهی دانشگاه شوند
کاروان زیارتی اربعین حسینی دانشگاه تهران اعزام شد
وزاری اقتصادی دولت چهاردهم در بوته نقد
قتل زن جوان و دختر خردسالش به دست شوهر بی‌رحم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top