تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/22 - 09:29
کد خبر: 513696

اعتراف بایدن به انصراف اجباری‌ از انتخابات

اعتراف بایدن به انصراف اجباری‌ از انتخابات

بایدن در اظهاراتی جدید این موضوع را که خروجش از رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا تحت تاثیر فشار هم‌حزبی‌هایش بوده است، تایید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جو بایدن ،‌رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات جدیدی به این موضوع اعتراف کرد که از سوی هم‌حزبی‌هایش تحت فشار قرار گرفته و به همین خاطر از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کرده است.

به گزارش راشاتودی،‌ رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت اعلام کرد که هم‌حزبی‌هایش او را متقاعد کرده‌اند که با ماندن در رقابت‌های ریاست‌جمهوری برای بازگشت دوباره به کاخ سفید،‌ به آنها آسیب می‌زند.

وی در گفتگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز به طور ویژه از نانسی پلوسی،‌ رئیس‌سابق مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان کسی یاد کرد که در تصمیم وی برای استعفا دادن از نامزدی حرب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری بسیار موثر بوده است.

بایدن کمپین انتخاباتی‌اش را اواخر ماه جولای و تقریبا یک ماه پس از مناظره تلوزیونی‌اش با دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به حالت تعلیق درآورد.

در هفته‌های پس از مناظره تلوزیونی،‌ کارشناسان لیبرال،‌ قانونگذاران دموکرات و حامیان مالی این حزب از بایدن خواسته بودند تا به مبارزات انتخاباتی‌اش پایان دهد،‌ چرا که به اعتقاد آنها نتایج حاصل از نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که او به عنوان رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا موقعیت خود را در برابر ترامپ از دست داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان گفتگوی خبری‌اش بیان کرد:‌ نتایج نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده رقابت شانه به شانه میان من و ترامپ بود و وضعیت می‌توانست به همین منوال هم پیش رود،‌ با این حال برخی از همکاران دموکرات من در مجلس سنا و نمایندگان به این فکر کردند که من موجب صدمه رساندن به موقعیت آنها می‌شوم.

وی در بخشی از مصاحبه‌اش اینطور بیان کرد: من به این نتیجه رسیدم که شاید اگر در رقابت‌ها باقی بمانم این موضوع مسئله‌دار شود.

نانسی پلوسی،‌ اولین دموکرات برجسته آمریکایی بود که پس از مناظره بایدن با ترامپ،‌ آمادگی روانی وی برای ماندن در رقابت‌های ریاست‌جمهوری را زیر سوال برد.

اظهارات وی در نهایت راه را برای سایر دموکرات‌های با نفوذ جهت فشار وارد کردن بر بایدن باز کرد.

در همین رابطه باراک اوباما،‌ رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز وارد عمل شد و از بایدن خواست تا از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

ترامپ پیش از این در اظهاراتی خروج بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را نخستین کودتا در تاریخ آمریکا دانست که از سوی هم‌حزبی‌های دموکراتش اتفاق افتاد و عنوان کرده بود که خروجش از رقابت‌های مذکور اجباری بوده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چه کفشی برای پیاده‌روی اربعین مناسب است؟
منتظر عملیات ویژه یگان رضوان حزب‌الله باشید
شروع امتحانات ترم تابستان دانشگاه از ۱۷ شهریورماه
نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی داروسازی اعلام شد/ آغاز انتخاب رشته
زمان برگزاری آزمون‌های زبان MSRT در شهریور و مهر ۱۴۰۳ اعلام شد
صدور گواهی تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان برای اخذ پایه تشویقی
تقوی‌نژاد جایگزین بهادری جهرمی شد
نمازت را در راه گم نکن!
حضور وزیر پیشنهادی خارجه در مجلس
مادر جوان‌ترین شهید کنسولگری ایران در سوریه: باید انتقام خون شهدا و مردم مظلوم غزه را از رژیم صهیونیستی گرفت
جریمه غذایی دانشجویان در یک دانشگاه علوم پزشکی
جمله خاص اتحادیه جهانی کشتی برای حسن یزدانی +فیلم
دفاع پزشکیان از کابینه پیشنهادی +جزئیات
رفت و برگشت عجیب؛ دقیقی دوباره سرمربی شمس آذر شد
عراقچی: تابع قانون اقدام راهبردی‌ام
شرور معروف فضای مجازی دستگیر شد
۷ توصیه یک متخصص ارتوپد برای زائران
ادعای تروئیکای اروپایی علیه ایران
ناگفته‌های فینال حسن یزدانی از زبان دکتر شادگان
ظریف پاسخ کنایه پسر پزشکیان را داد؟
اتباع غیرمجاز تا پایان سال کشور را ترک کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top