تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/22 - 10:37
کد خبر: 513719

فایده خوردن پیتزا

فایده خوردن پیتزا

شما برای تهیه غذای مورد علاقه خود در منزل می ‌توانید مواد اولیه مختلف را با توجه به طرز تهیه پیتزا خانگی با هم ترکیب کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به عقیده بسیاری از مردم در سرتاسر نقاط جهان پیتزا بهترین و محبوب ‌ترین غذا محسوب می شود. این غذای جذاب و پرطرفدار به روش‌ های مختلفی قابل تهیه است. اگر شما هم جزو طرفداران بی شمار این فست فود خوشمزه هستید حتما برایتان جالب است که بدانید خوردن پیتزا چه فوایدی برای بدنتان دارد.

سرشار از ویتامین و مواد معدنی است

شما برای تهیه غذای مورد علاقه خود در منزل می ‌توانید مواد اولیه مختلف را با توجه به طرز تهیه پیتزا خانگی با هم ترکیب کنید. گوجه فرنگی، فلفل دلمه ‌ای، ذرت، ریحان، زیتون، پنیر پیتزا و... از جمله موادی هستند که در ترکیبات آن استفاده می‌ شود. قرار گرفتن این مواد در کنار یکدیگر باعث می ‌شود غذایی که میل می‌ کنید سرشار از ویتامین و مواد معدنی باشد. به طور مثال فلفل دلمه ‌ای، دانه های ذرت و سبزی معطر ریحان حاوی انواع ویتامین هستند. ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B9 و... از جمله ویتامین‌ های موجود در این مواد غذایی است. بنابراین مصرف آنها فواید قابل توجهی مثل تامین سلامت چشم، تاثیر مثبت بر پوست و... را برای بدن به دنبال دارد.

گوجه فرنگی به عنوان یکی از مواد مورد استفاده در ترکیبات پیتزا و منبع ویتامین C شناخته می شود. پنیر که استفاده از آن سهم قابل ملاحظه ای در خوشمزه شدن پیتزا دارد حاوی کلسیم و ویتامین D است. وجود آنها در ترکیبات این غذا برای دندان ‌ها و استخوان‌ ها مفید است.

خوردن پیتزا عملکرد قلب را بهبود می ‌دهد.

مصرف بعضی از غذاها به تامین سلامت قلب کمک می ‌کند. خوشبختانه پیتزا هم یکی از غذاهای مفید برای قلب است. این ویژگی به وجود سبزیجات، گوجه فرنگی و روغن زیتون در ترکیبات آن مربوط می‌ شود. سبزیجات و گوجه فرنگی از جمله محصولاتی هستند که باعث پایین آمدن فشار خون می ‌شوند. این مواد می ‌توانند ریسک ابتلا به امراض قلبی را در مصرف کنندگان فست فود کاهش دهند. روغن زیتون یک فرآورده غذایی پرمصرف است. در ترکیبات این روغن گیاهی آنتی اکسیدان‌ های قدرتمند و اسیدهای چرب غیراشباع وجود دارد. به همین جهت مصرف آن تامین کننده سلامت قلب است.

برای سلامت مغز مفید است.

اگر به سلامت مغزتان اهمیت می ‌دهید توصیه می ‌کنیم پیتزا بخورید. بسیاری از محصولات مورد استفاده در تهیه این غذای دوست داشتنی مواد مفیدی دارند که روی سلامت مغز و عملکرد آن تاثیر مثبت می ‌گذارند. روغن زیتون، پنیر، سبزیجات و... از جمله این مواد هستند. اسفناج به عنوان یکی از منابع خوب فولات شناخته می ‌شود. فولات موجود در این سبزی به بهبود جریان خون در مغز کمک می ‌کند. روغن پرفایده زیتون از مواد چرب غیراشباعی برخوردار است که باعث بالا رفتن تمرکز و توجه می ‌شوند. این مواد برای حافظه مفیدند و ریسک ابتلا به آلزایمر را کم می‌ کنند. ویتامین K یکی از ویتامین ‌هایی است که در سبزیجات به چشم می ‌خورد. این ویتامین نقش موثری در بهبود فعالیت مغزی دارد.

سفارش پیتزا

با خوردن پیتزا انرژی بدن خود را تامین کنید.

زمانی که برای سفارش پیتزا از فروشگاه عرضه کننده فست فود اقدام می ‌کنید از یک منبع خوب انرژی در رژیم غذایی بهره‌ مند می ‌شوید. نان، پنیر، گوشت و... جزو مواد مورد استفاده در پخت این غذا هستند. بنابراین مصرف آن تامین کننده قدرت و انرژی بدن است. پنیر پیتزا، گوشت و سبزیجات در ترکیبات خود از وجود پروتئین بهره می برند. به همین دلیل استفاده از آنها نقش موثری در تقویت دستگاه ایمنی بدن، تامین سلامت استخوان و شکل‌ گیری و محافظت از عضلات دارد. آردی که در تهیه خمیر پیتزا به کار می رود کربوهیدرات‌ های ساده دارد. این مواد می ‌توانند در مدت زمان کوتاه به گلوکز تبدیل شده و منبع سوخت مناسبی برای عضله و مغز به شمار روند.

خوردن پیتزا باعث خوشحالی شما می‌ شود.

یکی از فواید مصرف پیتزا اثر مثبت آن روی خلق و خو و روحیه افراد است. شما با خوردن این غذای خوش عطر و طعم می ‌توانید روحیه خود را بهتر کنید و انسان شادتری باشید. در همین رابطه خوب است بدانید مصرف گوجه فرنگی برای مقابله با افسردگی مفید است. بنابراین خوردن پیتزا راهکاری موثر برای کاهش علائم افسردگی و استرس محسوب می ‌شود. از طرف دیگر باید یادآور شویم که این فست فود حاوی ویتامین B، منیزیم و کلسیم است. در نتیجه امکان دارد خوردن آن باعث ترشح هورمون شادی در بدن شده و به بالا رفتن سطح انرژی و بهبود خلق و خوی شما کمک کند.

شما را از خطر چاقی در امان نگه می ‌دارد.

چاقی و اضافه وزن از جمله مشکلات رایجی است که در رابطه با سلامت بدن برای بسیاری از افراد پیش می آید. این عارضه می تواند به لحاظ جسمی و روحی اثر منفی روی فرد بگذارد. کسانی که نگران اضافه وزن هستند برای جلوگیری از ابتلا به آن باید به نکات مختلفی توجه کنند. توجه به تغذیه درست و استفاده از مواد غذایی مناسب یکی از نکاتی است که برای جلوگیری از بالا رفتن وزن به افراد توصیه می‌ شود. اما خبر خوب این است که پیتزا از بالا رفتن وزن بدن جلوگیری می‌ کند. زمانی که آن را می‌ خورید احساس سیری در شما افزایش پیدا کرده و خطر ابتلا به چاقی کم می ‌شود. این غذای محبوب که حاوی چربی ‌های سالم، پروتئین و... است به ایجاد احساس سیری در مصرف کننده کمک می ‌کند. خوردن آن با سالاد و سبزیجات مختلف در متعادل شدن تغذیه شما موثر است و مصرف کالری را پایین می ‌آورد.

طرز تهیه پیتزا

پیتزا حاوی آنتی اکسیدان‌ های مفید است.

موادی مثل سبزیجات، گوجه فرنگی و... آنتی اکسیدان‌ های قدرتمندی دارند. این مواد می ‌توانند روی عملکرد سلول‌ های بدن شما اثر مثبت بگذارند و با التهاب و آسیب اکسیداتیو مقابله کنند. آنتی اکسیدان از جهات گوناگون برای تامین سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ‌ها مفید است. مصرف موادی که در ترکیبات آنها آنتی اکسیدان وجود دارد در کاهش احتمال ابتلا به بیماری ‌هایی مثل سرطان، امراض قلبی و... موثر است. برای بهره‌ مندی از این خواص کافیست در فرصت مناسب جهت خرید پیتزا دست به کار شوید. به این ترتیب می توانید با یک غذای بسیار لذیذ از خود و عزیزانتان به خوبی پذیرایی کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار پلیس فتا درباره سامانه تقلبی سماح
اینفوگرافیک/ تلفن‌های ضروری در پیاده‌روی اربعین
چه کفشی برای پیاده‌روی اربعین مناسب است؟
منتظر عملیات ویژه یگان رضوان حزب‌الله باشید
شروع امتحانات ترم تابستان دانشگاه از ۱۷ شهریورماه
نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی داروسازی اعلام شد/ آغاز انتخاب رشته
زمان برگزاری آزمون‌های زبان MSRT در شهریور و مهر ۱۴۰۳ اعلام شد
صدور گواهی تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان برای اخذ پایه تشویقی
تقوی‌نژاد جایگزین بهادری جهرمی شد
نمازت را در راه گم نکن!
حضور وزیر پیشنهادی خارجه در مجلس
مادر جوان‌ترین شهید کنسولگری ایران در سوریه: باید انتقام خون شهدا و مردم مظلوم غزه را از رژیم صهیونیستی گرفت
جریمه غذایی دانشجویان در یک دانشگاه علوم پزشکی
جمله خاص اتحادیه جهانی کشتی برای حسن یزدانی +فیلم
دفاع پزشکیان از کابینه پیشنهادی +جزئیات
رفت و برگشت عجیب؛ دقیقی دوباره سرمربی شمس آذر شد
عراقچی: تابع قانون اقدام راهبردی‌ام
شرور معروف فضای مجازی دستگیر شد
۷ توصیه یک متخصص ارتوپد برای زائران
ادعای تروئیکای اروپایی علیه ایران
ناگفته‌های فینال حسن یزدانی از زبان دکتر شادگان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top