تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/22 - 11:11
کد خبر: 513730

۷ توصیه یک متخصص ارتوپد برای زائران

۷ توصیه یک متخصص ارتوپد برای زائران

یک متخصص ارتوپد به بیان توصیه‌هایی برای زائران اربیعن پرداخت و گفت: مهم‌ترین مسئله برای پیاده روی داشتن کفش و کوله پشتی مناسب است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حمید پدرام در گفت‌وگو با میزان به بیان توصیه‌هایی برای زائران اربیعن پرداخت و گفت: مهم‌ترین مسئله برای پیاده روی داشتن کفش مناسب است و زائران باید در طول مسیر سفر از کفش راحت استفاده کنند. کفش راحت لزوما به این معنی نیست که نرم باشد بلکه به این معنی است که شخص در آن احساس راحتی کند و پایش اذیت نشود. همچنین بهتر است در طول این سفر از کفش‌های بنددار استفاده شود و بند کفش سفت باشد و پا در آن تکان نخورد چراکه به ویژه هنگام راه رفتن در سراریزی پا جلو می‌رود و انگشتان در برخورد به در قسمت جلوی کفش زخم و اذیت می‌شوند.

اهمیت استفاده از کوله‌پشتی مناسب

وی ضمن اشاره به اینکه مسئله دیگری که زائران باید به آن توجه کنند داشتن کوله‌پشتی مناسب است، ادامه داد: برای مسافت‌های طولانی استفاده از کوله پشتی راحت‌تر از انواع کیف و ساک دستی و حتی ساکی که به زمین کشیده می‌شود، است چراکه با استفاده از کوله پشتی دست‌های افراد آزاد و حملش‌ بار نیز راحت‌تر است. همچنین توصیه می‌شود وزن کوه پشتی متناسب با توان فرد باشد و از کوله پشتی سنگین استفاده نشود چرا ه برای حمل آن توان بیشتری احتیاج است و ممکن است در طول سفر ما را با مشکل مواجه کند.  

مصرف مداوم آب و مایعات در طول سفر

این متخصص ارتوپد با تاکید به مصرف مداوم آب و مایعات در طول سفر و اینکه زائران حتما به همراهشان آب داشته باشند، افزود: توصیه می‌شود زائران یک جعبه کمک‌های اولیه ساده و کوچک نظیر باند و یک بتادین ۵۰ سی سی همراهشان داشته باشند تا اگر دچار زخم شدند و زمین خوردند بتوانند پانسمان اولیه را انجام دهند البته در صورتی که به پزشک و پرستار دسترسی دارند، بهتر است آن‌ها این کار را انجام دهند.

این پزشک متخصص با بیان اینکه همراه داشتن آنتی بیوتیک در طول این سفر توصیه نمی‌شود چراکه ممکن است عوارضش برای زائران بیش از مزیت‌هایش باشد، عنوان کرد: اگر فردی به آنتی‌بیوتیک احتیاج پیدا می‌کند می‌تواند آن را از مراکز درمانی در طول مسیر دریافت کند.

گرفتگی عضلات را چگونه رفع کنیم؟

پدرام با اشاره به اینکه توصیه می‌شود اگر زائران در طول مسیر پیاده روی دچار گرفتگی عضلات شدند حتما توقف کنند و محلی که دچار گرفتگی شده را ماساژ دهند، بیان کرد: گرفتگی عضلات معمولا با کمی استراحت، ماساژ دادن و استفاده از کرم‌های موضعی بهبود پیدا می‌کند البته دارو‌هایی برای بهبود این عارضه وجود دارد که باید توسط پزشک تجویز شود و به طور کلی بهتر است به صورت فیزیکی با آن برخورد شود. همچنین در فصل گرما با سرد کردن ناحیه‌ای که دچار گرفتگی شده می‌توان به بهبود این عارضه کمک کرد. چنانچه این عارضه با استراحت و ماساژ خوب نشد و ادامه دار بود توصیه می‌شود شخص به مراکز درمانی مراجعه کند.

وی درباره بروز گردن‌درد و کمردرد در طول سفر اربعین توضیح داد: اگر بار افراد سنگین نباشد و متناسب با توانشان باشد معمولا دچار کمردرد و گردن‌درد نمی‌شوند مگر اینکه سنشان بالا باشد و یا از قبل دچار آرتروز باشند و زمینه داشته باشند. چنانچه فردی زمینه‌ای در این مورد نداشته و در طول سفر به دلیل حمل بار دچار این عارضه شده باشد با کمی استراحت، ماساژ دادن و استفاده از کرم‌های موضعی بهبود پیدا می‌کند و در نهایت نیز می‌توانند از دارو‌های ضد التهاب استفاده کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شروع امتحانات ترم تابستان دانشگاه از ۱۷ شهریورماه
نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی داروسازی اعلام شد/ آغاز انتخاب رشته
زمان برگزاری آزمون‌های زبان MSRT در شهریور و مهر ۱۴۰۳ اعلام شد
صدور گواهی تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان برای اخذ پایه تشویقی
تقوی‌نژاد جایگزین بهادری جهرمی شد
نمازت را در راه گم نکن!
حضور وزیر پیشنهادی خارجه در مجلس
مادر جوان‌ترین شهید کنسولگری ایران در سوریه: باید انتقام خون شهدا و مردم مظلوم غزه را از رژیم صهیونیستی گرفت
جریمه غذایی دانشجویان در یک دانشگاه علوم پزشکی
جمله خاص اتحادیه جهانی کشتی برای حسن یزدانی +فیلم
دفاع پزشکیان از کابینه پیشنهادی +جزئیات
رفت و برگشت عجیب؛ دقیقی دوباره سرمربی شمس آذر شد
عراقچی: تابع قانون اقدام راهبردی‌ام
شرور معروف فضای مجازی دستگیر شد
۷ توصیه یک متخصص ارتوپد برای زائران
ادعای تروئیکای اروپایی علیه ایران
ناگفته‌های فینال حسن یزدانی از زبان دکتر شادگان
ظریف پاسخ کنایه پسر پزشکیان را داد؟
اتباع غیرمجاز تا پایان سال کشور را ترک کنند
از درج مهر ورود به کشور عراق اطمینان حاصل کنید
شرکت سالانه حدود ۱۵۰ هزار سرباز در دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top