تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/22 - 12:38
کد خبر: 513734

دفاع پزشکیان از کابینه پیشنهادی +جزئیات

دفاع پزشکیان از کابینه پیشنهادی  +جزئیات

رئیس‌جمهور با اشاره به فرایند چینش وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در قالب شورای راهبری، تلاش برای تشکیل کابینه فراجناحی و تمرکز بر ملاک‌های اصلی توانمندی، تخصص و سوابق مرتبط افراد را از ویژگی‌ها فهرست کابینه پیشنهادی به مجلس دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور عصر روز یکشنبه در دیدارهای جداگانه با مجمع نمایندگان استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان، برگزاری نشست‌های کاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی قبل از تشکیل رسمی کابینه را گواه اراده دولت چهاردهم در همکاری و هم‌افزایی قوای مجریه و مقننه برای رفع مشکلات و آبادانی کشور دانست.

رئیس‌جمهور با اشاره به فرایند چینش وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در قالب شورای راهبری، تلاش برای تشکیل کابینه فراجناحی و تمرکز بر ملاک‌های اصلی توانمندی، تخصص و سوابق مرتبط افراد را از ویژگی‌ها فهرست کابینه پیشنهادی به مجلس دانست و از همه نمایندگان مجلس و نخبگان کشور خواست دولت را در ادامه مسیر انتصاب مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی بر اساس ویژگی‌های بیان شده و همچنین تعهد آنها به اجرای اسناد و سیاست‌های کلان کشور یاری کنند.

پزشکیان در واکنش به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان نیز با بیان اینکه دولت چهاردهم با وسواس و دقت منابع کشور را با لحاظ اولویت‌ها و محرومیت‌ها در راستای اجرای عدالت و حق، توزیع خواهد کرد، افزود: توجه به استان‌ها و مناطق محروم کشور از اصول اساسی این دولت است.

وی، وفاق ملی و کنارگذاشتن اختلافات را رمز پیشبرد امور و موفقیت کشور دانست و تأکید کرد: در دولت چهاردهم محور عمل، قوانین و اسناد و سیاست‌های کلان کشور است؛ در صورت وجود اشکال در این اسناد و سیاست‌ها هم برای اصلاح آن اقدام خواهد شد.

در این جلسات نمایندگان استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان نیز به تشریح مهم‌ترین مسائل و مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند.

رفع مشکلات مرتبط با کم‌آبی، ارتقای زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی باتوجه‌به وسعت این سه استان و پراکندگی جمعیت به‌خصوص در سیستان و بلوچستان و کرمان، رفع مشکلات تأمین سوخت و ضرورت بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی، صنعتی، گردشگری و انسانی از مهم‌ترین مطالبات و مطالب مطرح شده از سوی نمایندگان در این جلسات بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عراقچی چه برنامه‌ای را برای سیاست خارجی در نظر گرفته است؟
ارائه برنامه‌های همتی به نمایندگان درباره تورم و نقدینگی
گل‌محمدی تا پایان فصل سرمربی فولاد است
پرداخت وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن چه زمانی اجرایی می شود؟
این گروه از بازنشستگان وام ۳۰ میلیون تومانی می‌گیرند
بورس کانال ۲ میلیون واحد را از دست داد
در صورت توافق با حماس از کابینه انصراف می‌دهم
هشدار پلیس فتا درباره سامانه تقلبی سماح
اینفوگرافیک/ تلفن‌های ضروری در پیاده‌روی اربعین
چه کفشی برای پیاده‌روی اربعین مناسب است؟
منتظر عملیات ویژه یگان رضوان حزب‌الله باشید
شروع امتحانات ترم تابستان دانشگاه از ۱۷ شهریورماه
نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی داروسازی اعلام شد/ آغاز انتخاب رشته
زمان برگزاری آزمون‌های زبان MSRT در شهریور و مهر ۱۴۰۳ اعلام شد
صدور گواهی تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان برای اخذ پایه تشویقی
تقوی‌نژاد جایگزین بهادری جهرمی شد
نمازت را در راه گم نکن!
حضور وزیر پیشنهادی خارجه در مجلس
مادر جوان‌ترین شهید کنسولگری ایران در سوریه: باید انتقام خون شهدا و مردم مظلوم غزه را از رژیم صهیونیستی گرفت
جریمه غذایی دانشجویان در یک دانشگاه علوم پزشکی
جمله خاص اتحادیه جهانی کشتی برای حسن یزدانی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top