تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/22 - 17:31
کد خبر: 513763

بهروز آذر مطرح کرد:

ارتقای موقعیت زنان در خانواده و اجتماع

ارتقای موقعیت زنان در خانواده و اجتماع

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ارتقای موقعیت زنان در خانواده و اجتماع، تقویت بنیان و پایداری خانواده و حمایت از مادران شاغل را در اولویت داریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، زهرا بهروز آذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در جلسه معارفه خود گفت: فرصتی در اختیار ما قرار گرفت به شرایط خطیر کشور و دشواری زندگی زنان و دختران توجه بیشتری کنیم و صدای مردم به ویژه اقشار زنان را بشنویم و خواسته‌های آنان را برای برخورداری از زندگی همراه با رفاه و آرامش درک کنیم.

وی در ادامه افزود: ایران با هویتی اسلامی و انقلابی الهام‌بخش جهان اسلام است و با تاکید بر مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی، آزادی‌های مشروع و حفظ کرامت انسانی در مسیر افزایش خیر عمومی و کاهش رنج شهروندان تلاش می‌کند.

بهروز آذر در ادامه گفت: در این مسیر باور داریم که زنان نیمی از سرمایه انسانی و فکری و و تخصصی کشور هستند و ارتقا موقعیت زنان در خانواده و اجتماع، تقویت بنیان و پایداری خانواده، توسعه و ارتقا سرمایه اجتماعی زنان و خانواده و رفع موانع فراروی زنان برای مشارکت فعال در تمامی عرصه‌های توسعه ایران اهدافی است که در این دولت دنبال خواهد شد و من متعهد می‌شوم که با تمام توان برای مشارکت فعال و مؤثر همه زنان در تحقق این اهداف تلاش کنم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروزه فقر زنانه‌تر شده است و زنان خواهان استقلال مالی بیشتر هستند بیان کرد: با حمایت از اشکال مختلف کارآفرینی و توسعه فضای کسب و کار از استقلال اقتصادی زنان حمایت خواهیم کرد و با اجرای برنامه اقدام و عمل در توسعه صنایع زنانه و مشاغل خانگی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار و زنان روستایی و عشایر این موضوع را مورد توجه ویژه قرار خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به تاکید بر جوانی جمعیت در استاد بالادستی و تمایل زنان به شوق مادری به عنوان بخشی از هویت زنانه اظهار داشت: این معاونت همراهی خود را در اجرا و رصد قانون جوانی جمعیت و و سلامت خانواده اعلام می‌دارد. بهبود نرخ باروری و توسعه جمعیت جوان، تضمین کننده نیروی انسانی و آینده کشور است. بنابراین یکی از وظایف مهم این معاونت حمایت از مادران به ویژه مادران شاغل خواهد بود و تلاش خواهیم کرد که با همراهی ستاد ملی جمعیت برای اجرای بندهای ترویجی قانون جوانی جمعیت و سلامت خانواده گام برداریم.

بهروزآذر همچنین گفت: در این مسیر با اتخاذ سیاست‌های دوست دار خانواده و فراهم سازی تسهیلات و توازن بین کار و زندگی که عامل پایداری خانواده است، توان افزایی و ظرفیت سازی سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده را در اولویت قرار خواهیم داد و باور داریم که حضور زنان در سطوح بالای تصمیم‌گیری حق آنان و ضرورتی برای پیشرفت کشور است.

وی افزود: هدف، افزایش سهم زنان در مناسب مدیریتی بر اساس شایسته سالاری و عدالت استحقاقی است. در این مسیر به رسمیت شناخته شدن حق انتخاب سیاسی و تسری شمول رجل سیاسی به زنان را پیگیری خواهیم کرد. زنان امروز بیش از هر زمان دیگری خواهان برخورداری از حق اختیار و انتخاب در موضوعات مختلف زندگی هستند و می‌خواهند که تصمیم‌گیری فردی در زمینه‌هایی مثل ازدواج، تحصیل، شغل و سبک زندگی به رسمیت شناخته شود.

وی در پایان وظیفه دولت را همراهی و هم سویی در تحقق این اهداف دانست و گفت: دولت باید با تعامل با سایر قوا با بسط ظرفیت‌های قانونی و اجرای عدالت اجتماعی این حقوق را به طور کامل محقق سازد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
استوری آرین سلیمی؛ خوشحالی به سبک رونالدو
ابلاغ ابطال شرط داشتن گواهینامه برای خرید خودرو
ماجرای خروج علیرضا حیدری از برنامه زنده تلویزیونی +فیلم
حضور وزرای پیشنهادی دولت در کمیسیون‌های مجلس +عکس
سید کامل تقوی‌نژاد دبیر هیئت دولت شد
تکریم و معارفه معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری +عکس
این زن اردبیلی ملکه مارها است +عکس
پیام قدردانی وزیر ورزش از پیام محبت‌آمیز رهبر معظم انقلاب
خضریان: باند جنایتکار صهیونیستی هیچ حد و مرزی برای جنایات خود نمی‌شناسد
اعلام رتبه‌ کنکور ۱۴۰۳ در انتظار دریافت سوابق تحصیلی آموزش پرورش
پیام تبریک قالیباف بابت انتخاب سنوار به‌عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس
جلسات رأی اعتماد از شنبه آغاز می‌شود
ارتقای موقعیت زنان در خانواده و اجتماع
نکاتی برای پیاده روی بانوان در اربعین
۴۰درصد بلیت پروازهای اربعین فروخته شد
تحصیل ۲۰۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی ایران
نظر مثبت کمیسیون شوراها به وزرای کشور و اطلاعات
عراقچی چه برنامه‌ای را برای سیاست خارجی در نظر گرفته است؟
ارائه برنامه‌های همتی به نمایندگان درباره تورم و نقدینگی
گل‌محمدی تا پایان فصل سرمربی فولاد است
پرداخت وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن چه زمانی اجرایی می شود؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top