تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/22 - 19:41
کد خبر: 513776

در نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) مطرح شد؛

آقای پزشکیان از سوابق عراقچی، اتابک، کاظمی، قزلجه و همتی اطلاع دارید؟

آقای پزشکیان از سوابق عراقچی، اتابک، کاظمی، قزلجه و همتی اطلاع دارید؟

شما در سخنان خود چه در قبل و چه بعد از انتخاب شدنتان بسیار به جوان بودن کابینه خود تأکید کردید و پیرو همین شعار تأکید می‌کردید که انتخاب‌های فراجناحی خواهید داشت اما با ترکیب وزرایی که به مجلس ارائه دادید، مشاهده کردیم که جمعی از افراد همفکر منتخب شدند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) در خصوص وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم نامه‌ای خطاب به مسعود پزشکیان منتشر کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: همچنین شما در سخنان خود چه در قبل و چه بعد از انتخاب شدنتان بسیار به جوان بودن کابینه خود تأکید کردید و پیرو همین شعار تأکید می‌کردید که انتخاب‌های فراجناحی خواهید داشت اما با ترکیب وزرایی که به مجلس ارائه دادید، مشاهده کردیم که جمعی از افراد همفکر منتخب شدند.

متن کامل این نامه به شرح زیر می‌باشد:

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام‌علیکم؛

در این برهه حساس از تاریخ کشور عزیزمان، انتخاب وزرای کابینه چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، موضوعی است که توجه و حساسیت عموم مردم را به خود جلب کرده است. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که انتصاب افراد شایسته و توانمند در عرصه‌های مختلف مدیریتی، اساس پیشرفت و شکوفایی یک کشور را تشکیل می‌دهد.

انتخاب‌هایی که به دور از اصول و معیار‌های علمی و تجربی انجام می‌شود، می‌تواند پیامد‌های ناگواری برای جامعه به همراه داشته‌ باشد. در این راستا، ضروری است تا رئیس‌جمهور محترم، با دقت و توجه به شایستگی‌های علمی، تجربی و اخلاقی افراد، اقدام به انتخاب وزرایی کند که بتوانند در راستای خدمت به مردم و پیشبرد اهداف عالیه کشور گام بردارند. اکثریت افرادی که ایشان به‌ عنوان وزرای جدید پیشنهاد دادند، در دوران مدیریتی خود، نارضایتی‌های بسیاری را به وجود آوردند و با بازدهی کم عملکرد خود نتوانستند باعث پیشرفت شوند.

درباره انتصاب جناب عراقچی به‌ عنوان وزیر امور خارجه و مسئولیتی که به‌ ایشان محول خواهد شد آیا‌ ایشان می‌تواند به‌ درستی آن را مدیریت کند؟‌ ایشان در مسئولیت‌های قبلی خود در پی توافقات برجام در بخش اقتصادی نتوانستند صادق باشند و به گواه برخی از کارشناسان در مذاکرات به‌درستی منافع ملی را نمایندگی کند، چطور در این مسئولیت بسیار مهم که عزت کشور تا بخشی زیادی به آن وابسته است می‌تواند ایفای نقش مؤثری داشته‌باشد؟

همینطور آیا پیشنهاد جناب علیرضا کاظمی به عنوان وزیر آموزش و پرورش با بررسی سوابق قبلی ایشان در این حوزه بوده‌ است؟ عدم شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها که باعث ایجاد سردرگمی و عدم اعتماد در بین ذی‌نفعان شده‌ است، همچنین برخی از برنامه‌هایی که برای بهبود کیفیت آموزش طراحی شده بودند، به دلیل عدم پیگیری و نظارت کافی نتایج مطلوبی نداشتند، برخی خانواده‌ها از عدم ارتباط مؤثر و مشاوره‌های لازم در خصوص مسائل تحصیلی و آموزشی خود از ایشان انتقادات بسیاری کردند. این‌ها تنها بخشی از مسائل و مشکلاتی بوده‌ که در زمان ایشان کشور به خود دیده‌ است. با این اوصاف چطور می‌شود نسل جدید را به افرادی سپرد که توان مدیریت لازم برای زیرساخت‌سازی را هم ندارند؟

انتخاب جناب اتابک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پست‌های مدیریتی کشور به‌عنوان فردی که در زمان مسئولیتشان به دلیل عدم شفافیت مالی و نحوه هزینه کردن منابع مالی به ایشان انتقاداتی وارد بود و همینطور عدم شفافیت و مدیریت نادرست پروژه‌ها و طرح‌هایی که در زمان مسئولیت‌ ایشان آغاز شد که با تأخیر و یا با ناکامی مواجه شد مورد نارضایتی عموم قرار گرفت برای پست وزارت صمت جایگاه مناسبی نخواهد بود.

دانشگاه در این روز‌ها نباید تبدیل به صحنه‌ای برای عزل و نصب‌های سیاسی مسئولان شود. باید افرادی روی کار بیایند که هدفشان خدمت به جامعه دانشگاهی باشد و توقع می‌رفت که با انتخابی مناسب، فردی را به عنوان وزیر علوم برگزینید که بتواند مسائل مهم و اساسی این قشر را درک و در جهت حل مشکلات بکوشد. جناب صراف در مسئولیت‌هایی که در برخی دانشگاه‌ها و مراکز و وزارت علوم بر عهده داشته‌ است به درستی نتوانستند کاستی‌های مدیریتی را برطرف کنند و همین منجر به انتقادات و نارضایتی‌های موجود شده‌ است. عدم توجه کافی به نیاز‌های دانشجویان و مشکلات اساسی آن‌ها، کندی در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و اصلاحات در نظام آموزشی، عدم ارتباط مؤثر با سایر نهاد‌های دولتی و خصوصی برای حل مسائل آموزشی، نمونه‌های از عملکرد نادرست ایشان در دوره مدیریت خود بوده‌ است.

با توجه به سخنان رهبری که فرموده‌اند کرسی مجلس را نباید دستمایه‌ای برای وزارت قرار داد، سؤالی مطرح می‌کنیم آن هم این است که انتخاب جناب قزلجه به‌عنوان وزارت جهاد با چه سابقه‌ای صورت گرفته‌ است؟‌ ایشان به‌عنوان نماینده مردم در مجلس فعالیت داشته‌ است و در همان دوره مسئولیت خود هم به علت برخی انتقادات و عدم توجه کافی به مسائل مورد بحث قرار گرفته‌ است. با این حال آیا گزینه مناسب‌تر و توانمندتری برای وزارت جهاد کشاورزی به جز‌ ایشان وجود نداشت؟

انتخاب جناب آقای همتی به عنوان وزیر اقتصاد در حالی که مدیریت‌ ایشان در زمان ریاست بانک مرکزی منجر به افزایش نرخ ارز و ناتوانی‌ ایشان در کنترل تورم بوده و ایجاد مشکلاتی که هنوز بر سفره مردم سایه انداخته‌ است، چگونه می‌توانند مسئولیت مدیریت اقتصاد کل کشور را دست بگیرند؟

همچنین شما در سخنان خود چه در قبل و چه بعد از انتخاب شدنتان بسیار به جوان بودن کابینه خود تأکید کردید و پیرو همین شعار تأکید می‌کردید که انتخاب‌های فراجناحی خواهید داشت اما با ترکیب وزرایی که به مجلس ارائه دادید، مشاهده کردیم که جمعی از افراد همفکر منتخب شدند.

ما در عمل خلاف آن چیزی که وعده می‌دادید را شاهد بودیم، آیا قرار است همچنان به این وعده عمل نشود و انتخاب‌های فراجناحی نداشته‌ باشید؟

امید داریم که این انتخاب‌ها در جهت تأمین منافع ملی و ارتقای سطح زندگی مردم، به دور از هرگونه فشار و دخالت‌های غیرضروری صورت پذیرد. در غیر این صورت، نه‌تنها اعتماد عمومی از بین خواهد رفت، بلکه روند توسعه کشور نیز با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد شد.

با آرزوی موفقیت و سربلندی برای کشور عزیزمان، ‌امیدواریم که تدابیر لازم جهت انتخاب وزرای شایسته و توانمند اتخاذ گردد تا در نهایت شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون کشور باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تکریم و معارفه معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور
از ابتدای جنگ غزه، ۱۰ هزار نفر از فلسطینیان بازداشت شده‌اند
عمره معطل چیست؟
ادعای تازه کاخ‌ سفید درباره اقدام احتمالی ایران
بعد از شهادت رئیسی ۳۰ بمب کشف شد
اینفوگرافیک/ اگر همراه کودکتان به اربعین می‌روید این وسیله‌ها را ببرید
خواهان توسعه روابط با کشورهای اروپایی هستیم
مگر علی‌اف نمی‌گفت در کشورش هیچ نظامی صهیونیستی نیست؟
پزشکیان به وفاق ملی پایبند ماند
بیست و پنجمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد
فیلم/ دختربچه فلسطینی: ای اعراب هیچ وقت شما را نمی‌بخشیم
نظر مثبت کمیسیون قضایی مجلس به ۶ وزیر پیشنهادی
عکس/ افتتاح موزه‌ی اسباب بازی در تهران
پسر هنیه: رهبر انقلاب خیلی از شهادت پدرم متاثر بودند
راه‌اندازی مسیر دریایی اربعین با اعزام اولین کشتی از خرمشهر به بصره‌
انضباط مالی دولت و رفع ناترازی بانک‌ها دو ابزار مهار تورم
نفت ایران نزدیک به یک دلار گران شد
خط رسانه‌ای المپیک در رسانه‌های فارسی‌زبان اپوزیسیون نابود شد
دونالد ترامپ ایران را به هک‌کردن کمپین ریاست‌جمهوری‌اش متهم کرد
این شرط از شروط دریافت خودرو حذف شد
پیام تبریک رئیس مجلس به جانشین اسماعیل هنیه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top