تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/05/22 - 22:34
کد خبر: 513809

پزشکیان به وفاق ملی پایبند ماند

پزشکیان به وفاق ملی پایبند ماند

دبیرکل حزب اعتماد ملی در برنامه زنده تلویزیونی گفت: سن کابینه پزشکیان نباید موجب ناامیدی از دولت شود، پزشکیان می‌توانست کابیته یکدست اصلاح‌طلب معرفی کند اما به وفاق ملی پایبند ماند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، الیاس حضرتی دبیرکل حزب اعتماد ملی در برنامه «به اضافه یک» که از شبکه سه سیما پخش شد در بررسی و تحلیل کابینه چهاردهم در پاسخ به این صحبت حاضران در برنامه که گفتند از سن وزرای پیشنهادی به نوعی از دولت ناامید شدند، گفت: نباید به این زودی ناامید شوید.

وی ادامه داد: انتخابات دوره چهاردهم با اتفاقی که برای شهید رئیسی رخ داد زودرس انجام شد و یک انتخابات کپسولی محسوب می‌شود بر خلاف انتخابات قبلی که ماه‌ها فرصت بود ظرف مدت ۴۰ ۵۰ روز برگزار شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب به اخلاق مداری و استناد به آیات قرآن و نهج البلاغه در انتخابات و به صحنه اجتماع اشاره کرد و گفت: ارجاع ندادن به دین یکی از دغدغه‌های دین مداران بود و اولین قدم را آقای پزشکیان ایجاد کرد و حالا تعداد افرادی که کتابفروشی‌ها مراجعه می‌کنند و نهج البلاغه می‌خرند زیاد شده و کلاس‌های نهج البلاغه رونق پیدا کرده است رهبری هم گفتند به نهج البلاغه رجوع کنید.

حضرتی افزود: هم اکنون هم که آقای پزشکیان هیئت دولت تشکیل می‌دهد موضوع اخلاق جاری و ساری است و من هم از دور از این مسائل به مطلع هستم. توصیه او به همه وزرا این است که کسانی که می‌خواهند کار کنند باید اخلاق را رعایت کنند این‌طور نباشد که بگویند خرابه‌ای را تحویل گرفته‌ایم و این کلمه‌ای نباشد که در ادوار گذشته تکرار شده است.

حضرتی همچنین به تشکیل دولت بر مبنای تعامل اشاره کرد و گفت: آقای پزشکیان بعد از پیروزی جریان مشارکتی را شکل داد تا هیئت دولت را انتخاب کنند و جریان مشورتی مفصلی شکل داد در حالی که می‌توانست در اتاق‌های بسته این تصمیم‌ها را بگیرد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی، خاطرنشان کرد: آقای پزشکان می‌توانست یک دولت کاملاً اصلاح طلب ایجاد کند، این کار انجام نداد و گفت می‌خواهم از همه دولت‌های گذشته از آقای خاتمی گرفته تا حتی دولت آقای میرحسین موسوی و دولت آقای احمدی نژاد افراد خوب را بررسی کنم، حزب اعتماد ملی تمام قد از کابینه رئیس جمهور حمایت می‌کند.

حضرتی گفت: هم اکنون توپ در زمین مجلس است و باید ببینیم که آیا آنها هم به نیاز زمان واقف هستند، مثل دولت پنجم که آقای ناطق رقیب آقای خاتمی بود و به همه کابینه آقای خاتمی رأی داد.

وی کابینه معرفی شده را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در این کابینه حتی نابغه هوش مصنوعی داریم. همینطور آقای ظفرقندی که یک جراح درجه یک است و موجب بالندگی جامع پزشکی است، خانم توانمندی را به عنوان وزیر راه معرفی کرده است و همینطور آقای طیب نیا که جز مفاخر کشور است.

دبیر حزب اعتماد ملی، در بخشی از این برنامه پاسخ این پرسش که چرا آقای ظریف رفت، اظهار کرد: اینکه از اسامی پیشنهادی شورای راهبری ستفاده شود یا نه جزو اختیارات رئیس جمهور بود و آقای ظریف جزو سرمایه‌های این کشور است.

حضرتی افزود: برخی از اینکه آقای پزشکیان هیئت دولت متناسب و دلخواه آنها را معرفی نکرده است دلخور هستند. وزرای آقای پزشکیان باید طبق عهد و پیمانی که دولت با مردم دارد عمل کنند، بخشی از مسائل که مطالبه مردم است در سطح فراتر از هیئت دولت است مانند فیلترینگ و باید این مطالبات در سطح بالاتر از هیئت وزیران پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: آقای پزشکان باید این هنر را داشته باشد که نوع تعامل خودش را با مردم، نخبگان و حاکمیت به شکلی تنظیم کند که به سمت باز کردن گره‌های جامعه پیش رود.

انتظار داریم مجلس به همه اعضای کابینه پزشکیان رای دهد

دبیرکل حزب اعتماد ملی با طرح این موضوع که آقای پزشکیان داوطلبانه دولت خود را متنوع از جریان‌های سیاسی انتخاب کرده است، گفت: آقای پزشکیان آمده است تا این رسم و رسوم‌های قدیمی حزبی را کنار بگذارد و حالا توپ در زمین مجلس است و انتظار ما این است که به همه وزرای آقای پزشکیان رای دهند و بگویند که تو هیچ بهانه‌ای نداری و برو کار کن.

حضرتی تصریح کرد: مشکلات سفره مردم با سرمایه‌گذاری حل می‌شود همه باید در صحنه باشند چه آنکه رای داده و یا نداده چه اصولگرا و اصلاح طلب همه باید به صحنه بیایند و حتی سرمایه‌گذاران خارجی را جلب کنیم، حوزه گردشگری هم کسی که باید مشکل گردشگری را حل کند فراتر از دولت است و قوه قضاییه هم باید کمک کند و بخشی از وظایف قوه قضاییه تامین امنیت توریست است.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر آقای پزشکیان یک رئیس جمهور فراجناحی چرا با پرچم اصلاحات جلو آمده است، گفت: آقای پزشکان به عنوان نماینده مستقل کاندید شد و اولین احزابی که از او حمایت کردند اصلاح طلب‌ها بودند و ما اولین حزبی بودیم که از او حمایت کردیم و جبهه اصلاحات هم کاندید خود را معرفی کرد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه در گذشته آقای پزشکیان اصلاح طلب بوده است، افزود: او خواست از ظرفیت همه چهره‌های سیاسی استفاده کند و هیئت وزیران وظایف قانونی دارد که به لحاظ قانونی و فرا قانونی باید بتواند بخشی از مسائل را با تعامل برطرف کند.

حضرتی در رابطه با مشورت رئیس جمهور در معرفی اعضای کابینه بیان کرد: حتی اگر رئیس جمهور با رهبری هماهنگ کرده باشد اقدام بسیار خوبی انجام داده باید به گونه‌ای رفتار کرد که از تمام ظرفیت کشور بهره‌برداری شود از جمله رهبری، مجلس قدرتمند و نیروهای مسلح، همینطور صدا و سیما که اگر این کار را نکند به نظر من بی‌هنری انجام داده است.

وی ادامه داد: دولتی سر کار آمده و هیئت وزیران خودش را با هر ترکیبی به مجلس معرفی کرده است که بعضی موافق این ترکیب هستند و برخی مخالف هستند و مجلس هم وظیفه دارد با دقت این لیست را بررسی کند و انتظار داریم که مجلس تایید کند تا دولت کارش را آغاز کند، مجلس هر طور که صلاح می‌داند تصمیم بگیرد ممکن است به بدی رای ندهد و یک وزارتخانه با سرپرست کارش را ادامه دهد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه باید به دولت فرصت دهیم تا کارش را انجام دهد، بیان کرد: شرایط کشور به گونه‌ای است که مجموعه عوامل حکومت باید به دولت کمک بکنند و گذشته‌ها را رها کنیم و باید در فضای جدید زندگی کنیم.

حضرتی ادامه داد: رئیس جمهور باید با تعامل مسائل مردم از جمله مشکل اینترنت و پهنای و مشکل سفره مردم را حل کند و کارخانجات را فعال کند، ما مردم کمی عجول هستیم و مستأجران تحت فشار هستند و بورس هر روز قرمز می‌‎شود.

وی در بخشی از سخنانش بیان کرد: دولت آقای پزشکیان رسمش بر اخلاق هست و افرادی که معرفی کرده است، با پشتیبانی مردم، رهبری و نخبگان صادقانه مشکلات کشور را حل کنند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در مورد کابینه معرفی شده توسط پزشکیان به مجلس یادآور شد: به نظرم کابینه معرفی شده به طور متوسط کارایی بیشتری از دولت‌های قبلی دارد. ۶۰ سال برای افراد سن پختگی است و نه پیری، پیر به آقای جنتی تلقی می‌شود که رئیس شورای نگهبان است. معتقدم که تعداد جوانان و زنان در دولت باید زیاد باشد و حتی اقلیت‌های مذهبی حضور داشته باشند.

حضرتی تاکید کرد: بالاتر از همه مسائل مشکلات کشور به ما دیکته می‌کند که افراد کارآمد بر سر کار بیایند و رئیس جمهور باید بتواند مسائل کشور را حل و فصل کند و من به این امیدوارم و از مردم می‌خواهم که از نگرانی‌هایی که به حق دارند بگذرند و پشت رئیس جمهور بایستند و به او فرصت دهند مطالباتشان را از او پیگیری کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تکریم و معارفه معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور
از ابتدای جنگ غزه، ۱۰ هزار نفر از فلسطینیان بازداشت شده‌اند
عمره معطل چیست؟
ادعای تازه کاخ‌ سفید درباره اقدام احتمالی ایران
بعد از شهادت رئیسی ۳۰ بمب کشف شد
اینفوگرافیک/ اگر همراه کودکتان به اربعین می‌روید این وسیله‌ها را ببرید
خواهان توسعه روابط با کشورهای اروپایی هستیم
مگر علی‌اف نمی‌گفت در کشورش هیچ نظامی صهیونیستی نیست؟
پزشکیان به وفاق ملی پایبند ماند
بیست و پنجمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد
فیلم/ دختربچه فلسطینی: ای اعراب هیچ وقت شما را نمی‌بخشیم
نظر مثبت کمیسیون قضایی مجلس به ۶ وزیر پیشنهادی
عکس/ افتتاح موزه‌ی اسباب بازی در تهران
پسر هنیه: رهبر انقلاب خیلی از شهادت پدرم متاثر بودند
راه‌اندازی مسیر دریایی اربعین با اعزام اولین کشتی از خرمشهر به بصره‌
انضباط مالی دولت و رفع ناترازی بانک‌ها دو ابزار مهار تورم
نفت ایران نزدیک به یک دلار گران شد
خط رسانه‌ای المپیک در رسانه‌های فارسی‌زبان اپوزیسیون نابود شد
دونالد ترامپ ایران را به هک‌کردن کمپین ریاست‌جمهوری‌اش متهم کرد
این شرط از شروط دریافت خودرو حذف شد
پیام تبریک رئیس مجلس به جانشین اسماعیل هنیه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top