تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/23 - 10:21
کد خبر: 513827

واکنش فوری ایران به بیانیه فرانسه، آلمان و انگلیس

واکنش فوری ایران به بیانیه فرانسه، آلمان و انگلیس

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان عنوان داشت: ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود و نیز کمک به استقرار ثبات پایدار در منطقه و ایجاد بازدارندگی در مقابل منشأ حقیقی و منبع واقعی ناامنی و تروریسم در منطقه، قاطع و مصمم است و در استفاده از حقوق شناخته خویش، از کسی اجازه نمی‌گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به بیانیه منتشره از سوی سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در خصوص تحولات منطقه اظهار داشت: بیانیه سران سه کشور اروپایی در حالی منتشر شده که در اثر بی تفاوتی کشورهای غربی و حامی رژیم اسرائیل، ارتکاب انواع جنایات بین‌المللی از جمله نسل‌کُشی و جنایات جنگی این رژیم علیه ملت بی‌دفاع فلسطین استمرار دارد و بی کیفرمانی مقامات صهیونیستی، وقاحت آنها در ارتکاب شنیع ترین جرایم و جنایات بین‌المللی را افزوده است.

کنعانی با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه گفت: در شرایطی که سازمان ملل متحد و شورای امنیت آن بیش از ده ماه است که در ایجاد بازدارندگی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی ناتوان هستند، ابعاد جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و ترورهای فراسرزمینی آن در دیگر کشورهای منطقه هر روز ابعاد جدیدی بخود می‌گیرد و در کمال تعجب هیچ اقدام عملی و موثر از سوی کشورهای غربی از جمله آلمان، فرانسه و انگلیس برای توقف و یا مقابله با این جنایات مشاهده نمی‌شود.

کنعانی افزود: بیانیه سه کشور یاد شده، بدون هیچ اعتراضی به جنایات و جرائم بین‌المللی رژیم صهیونیستی، به صورت وقیحانه ای از جمهوری اسلامی ایران برای عدم اقدام تنببهی و بازدارنده علیه رژیم متجاوز به حاکمیت و تمامیت سرزمینی خویش، درخواست می‌نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چنین درخواست‌هایی فاقد منطق سیاسی، مغایر کامل با اصول و قواعد حقوق بین‌الملل و مطالبه‌ای زیاده خواهانه است و به منزله حمایت علنی و عملی از منشاء جنایات بین‌المللی و تروریسم در منطقه و تشویق و پاداش به آمرین و عاملین ارتکاب نسل‌کُشی، جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و تروریسم به شمار می‌رود.

کنعانی افزود: اگر کشورهای یاد شده واقعا بدنبال صلح و ثبات در منطقه هستند، باید برای یک بار هم که شده، در برابر جنگ افروزی و ماجراجویی رژیم آپارتاید اسرائیل بطور عملی بایستند و جنگ علیه غزه و کشتار فجیع و هولناک زنان و کودکان و شهروندان بی‌دفاع فلسطین را فورا متوقف کنند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود و نیز کمک به استقرار ثبات پایدار در منطقه و ایجاد بازدارندگی در مقابل منشأ حقیقی و منبع واقعی ناامنی و تروریسم در منطقه، قاطع و مصمم است و در استفاده از حقوق شناخته خویش، از کسی اجازه نمی‌گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: بی‌عملی دولت‌ها و شورای امنیت سازمان ملل در برابر وحشی‌گری رژیم سفّاک صهیونیستی و همچنین حمایت سیاسی و نظامی گسترده دولت‌های غربی از این رژیم، عامل اصلی گسترش بحران در منطقه است و البته حامیان رژیم اسرائیل باید در برابر جنایات در حال انجام و بدون حد و مرز در غزه و غرب آسیا پاسخگو باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مسعود پزشکیان بالاخره به انتقادات واکنش نشان داد +عکس
اعزام نمایندگان پرسپولیس برای حضور در قرعه‌کشی لیگ نخبگان آسیا
سخنگوی ارتش صهیونیستی: تهدید ایران را جدی می‌گیریم
دعا و نیایش رهبر معظم انقلاب در مسجد جمکران؟
نحوه استرداد بلیت پروازهای اربعین اعلام شد
کلاهبرداری با گذرنامه فوری اربعین
استقلال ۵۰۰ هزار دلار برای یک بازیکن سن بالا داد
افشای چگونگی معرفی مومنی برای وزارت کشور توسط پزشکیان
پذیرش بدون کنکور قهرمانان ورزشی در دانشگاه فرهنگیان
در یک وضعیت انتظار اعصاب خردکن هستیم/ هیچ برنامه‌ای برای مقابله نداریم
میانجگری اروپایی ها ادامه دارد
دور باطل مذاکرات؟
قیمت بلیت شناورهای مسافری خرمشهر _ بصره اعلام شد
احمد میدری گزینه اصلی وزارت کار کیست؟
اصرار یک بازیکن به ماندن زوری در استقلال
۱۰ سناریوی محتمل درباره نحوه مجازات اسرائیل از سوی ایران +جزئیات
کاهش شدت گرما از امروز در این استان‌ها |
اقتصاد ایران در ۳ سال گذشته چقدر رشد کرد؟
ترامپ: اقدام بدی علیه ایران انجام نمی‌دهم
زلزله منطقه غرب آسیا را لرزاند
بازیکن استقلال تنبیه شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top