تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/23 - 14:30
کد خبر: 513858

معرفی و بررسیِ بازارِ کارِ دوره‌ی فوریت‌های پزشکی

معرفی و بررسیِ بازارِ کارِ دوره‌ی فوریت‌های پزشکی

در این مقاله سعی کردم به موارد مهم راجع به شغل فوریت های پزشکی اشاره کنم.تا ابهاماتی که در ذهن علاقمندان به این رشته است ازبین برود و راحت تر تصمیم بگیرند. رشته ی فوریت‌های پزشکی هم مانند رشته‌های دیگر نیازمند تلاش، مهارت و استعداد است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فهرست

۱_ فوریت پزشکی چیست ؟

۲_ اهمیت فوریت‌های پزشکی

۳_معرفیِ شغلِ فوریت‌های پزشکی

۴_مهم‌ ترین وظایفِ پرسنل فوریت‌های پزشکی

۵_فرصت‌های شغلی فوریت‌های پزشکی

۶_ بررسی بازار کار رشته‌های فوریت‌های پزشکی در ایران و خارج از کشور

۷_ رشته فوریت های پزشکی برای چه کسانی مناسب اَست؟

۸_مزایا و معایب رشته فوریت‌های پزشکی

۹_ بازار کار رشته ی فوریت‌های پزشکی برای خانم‌ها و آقایان

۱۰_نحوه ی جستجوی آگهی‌های استخدام فوریت‌های پزشکی

۱۱_سخن پایانی

*فوریت پزشکی چیست؟

فوریت

معنی فارسی: فوری بودن، سریع بودن

معنی انگلیسی:urgency

پزشک

معنی فارسی:دکتر، حکیم،طبیب

معنی انگلیسی:doctor

فوریت، عملی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

پزشک، به کسی گفته می‌شود که سلامت انسان را از طریق مختلف به او برمی‌گرداند. به طور کلی فوریت پزشکی به وضعیتی گفته میشود که عوامل آماده خدمت رسانی به کسانی که دچار رویدادهای ناگهانی می‌شوند و نیاز به اقدامات فوری درمانی دارند و بین حیات و مرگشان فاصله کمی است. مثل سانحه تصادف، مشکلات قلبی عروقی و سوانح طبیعی و غیره

*اهمیتِ فوریت های پزشکی

فوریت‌های پزشکی یکی از شغل‌های مهم دنیاست که پرسنل آن روزانه جان چندین انسان را از مرگ نجات می‌دهند و همین امر باعث اهمیت آن شده است.

افرادی که پا به این عرصه می‌گذارند در قبال جان انسان ها مسئول هستند و باید وظایف خود را به نحو اَحسن انجام دهند،چون ممکن است با کوچکترین اِحمال کاری جان انسانی را به خطر اندازند و شانس دوباره زندگی کردن را از او بگیرند. با این اوصاف فوریت های پزشکی حیاتی‌ترین سیستم‌های مورد نیاز هر جامعه به شمار می‌رود و با توجه به رشد روزافزون جمعیت نیاز به افزایش میزان خدمات فوریت‌های پزشکی و نیروهای کارآمد و زبده هست.

*معرفی شغل فوریت‌های پزشکی

هر مکان پزشکی دارای چند واحد می باشد، که یکی از مهم‌ترین واحدهای آن مرکز اورژانس یا همان فوریت‌های پزشکی است. که بسیار حساس و حائز اهمیت است به طوری که تصمیم گیری در آن مکان نسبت به بیمار در کمترین زمان باید صورت بگیرد. افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند چه پزشک ، چه پرستار و سایرین عوامل باید سرعت عمل بالایی داشته باشند. فوریت‌های پزشکی از نظر پذیرش بیمار به دو قسمت تقسیم می‌شود قسمت اول این است که بیمار خودش به آن مرکز مراجعه می‌کند و قسمت دوم به وسیله اورژانس ۱۱۵ به مرکز آورده می‌شود. پیش نیاز این شغل، آموزش های فوریت پزشکی می باشد که با شرکت در دوره های مرتبط می توانید آن را فرا بگیرید.

*مهم ترین وظایفِ پرسنلِ فوریت های پزشکی

از وظایف متخصصان فوریت‌های پزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

*معاینه کلی وضعیت بیمار

برقراری ارتباط با مرکز اورژانس و راهنمایی از پزشک مشاور

استفاده از روش‌ها و تجهیزات پیشرفته برای رفع مشکلات حادِ بیمار

*انجام روش‌های جراحی اولیه

استفاده از دارو و تزریقات در صورت لزوم

*پانسمان کردن و غیره….

*فرصت‌های شغلی فوریت‌های پزشکی

از آنجا که بخش اورژانس یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین قسمت‌های امدادرسانی در کشور به شمار می‌آید و وجودش ضروری است بازار کار مناسبی نیز در شغل تکنسین فوریت‌های پزشکی پیش بینی می‌شود.

تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی می‌توانند در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در سراسر کشور مشغول به کار شوند همچنین می‌توانند در آمبولانس‌های خصوصی ایفای نقش کنند.

*بررسی بازار کار رشته‌های فوریت‌های پزشکی در ایران و خارج کشور

به طور کلی رشته‌هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با امور پزشکی سروکار دارند، وضعیت خوبی از نظر بازار کار دارند. بنابراین در کشورمان ایران افراد علاقمند به این رشته بعد از گذراندن تحصیلات و دوره‌های مربوطه دغدغه ی ایجاد شغل را ندارند و به راحتی می‌توانند وارد شغل مورد نظر خود شوند.

شرایط استخدام رشته‌های پزشکی در کشورهای خارجی نیز مناسب است و تقاضا برای به کارگیری فارغ التحصیل‌های پزشکی بالاست، یعنی اگر افراد بخواهند خارج از کشور نیز به کار مشغول شوند شرایط خوبی برای استخدام خواهند داشت، به عنوان مثال؛ فوریت‌های پزشکی در آلمان بسیار مناسب است، برخی از منابع از آلمان به عنوان ۱۰ کشور برتر در جذب نیروهای پیراپزشکی نام می‌برند و همچنین از دستمزد و حقوق بالایی برخوردارهستند.

*رشته ی فوریت های پزشکی برای چه کسانی مناسب است؟

برای استخدام در هر اُرگانی شرایط مناسب با آن شغل ذکر می‌شود که افراد جویای کار با در نظر گرفتن آن شرایط می‌سنجند که واردِ آن شغل یا حرفه شوند یا خیر.

سه عامل مهم برای انتخاب شغل بسیار حائز اهمیت است.

۱_جنبه ی جسمی

۲_جنبه ی روحی

۳_سن

در اینجا می‌پردازیم به این موضوع که چه کسانی مناسب رشته فوریت‌های پزشکی هستند. از آنجا که این رشته از اهمیت بالایی برخوردار است در انتخاب پرسنل نیز باید دقت شود.

فردی که انتخاب می‌کند واردِ رشته ی فوریت‌های پزشکی شود علاوه بر علاقه و تحصیلات باید جوانب جسمی و روحی را نیز در نظر بگیرد.

از لحاظ روحی رشته پر استرسی است از این رو افرادی که تمایل دارند وارد این رشته شوند باید از روحیه بالایی برخوردار باشند همچنین صبر و حوصله یشان زیاد باشد. از لحاظ جسمی هم باید سالم و پر انرژی باشند تا بتوانند هر زمان که مورد اورژانسی پیش آمد سریع خود را به محل حادثه برسانند و با انرژی و روحیه بالا با بیمار و همراهانش برخورد کنند.سن افراد نیز مهم است زیرا این شغل مستلزمِ افراد قوی و سرحال است که بتوانند به سرعت انجام وظیفه کنند

*مزایا و معایب رشته ی فوریت های پزشکی

نظرات درباره ی رشته فوریت‌های پزشکی متفاوت است، هرچند این مبحث برمی‌گردد به علایق طرف، اگر برایش جذاب باشد همه ی جوانب را در نظر می‌گیرد و جذابیت برایش در اولویت است ولی برای افرادی که فکرشان نسبت به آن منفی است آن را سخت می دانند به نوعی دچار دوگانگی می‌شوند و ممکن است از ورود به این رشته صرف نظر کنند.

مزایای این رشته شامل درآمد و حقوق خوب، بازار کار مناسب، آزادی و کنترل بیشتر بر کار نسبت به سایر مشاغل پزشکی است.

معایب این رشته عبارتند از استرس بالا، خسته شدن از کار به دلیل مشاهده پی در پی بیماران و مصدومان مختلف، آماده باش برای کار در هر ساعت و هر شرایطی.

*بازارکار رشته ی فوریت های پزشکی برای خانم هاوآقایان

فوریت‌های پزشکی از نظر بازار کار محدودیتی برای خانم‌ها و آقایان ندارد. هرچند برخی از سازمان‌ها و نهادها به دلیل ماهیت عملگرایانه ی این شغل آقایان را به خانم‌ها ترجیح می‌دهند، ولی در اصل لازمه ی ورود به این رشته عواملی چون تجربه داشتن، رزومه ی قوی و مهارت افراد می‌باشد.

* نحوه ی جستجوی آگهی‌های استخدام فوریت‌های پزشکی

سایت کاریابی ایران استخدام جستجوی مشاغل و رشته‌ها را در مراکز خصوصی و سازمان‌های دولتی برای کارجویان امکان‌پذیرمی کند.

شما می‌توانید اخبار و آگهی‌های استخدامی مانند استخدام فوریت‌های پزشکی در سایر شهرها و استان‌های کشور را در ایران استخدام مشاهده کنید.

*سخن پایانی

در این مقاله سعی کردم به موارد مهم راجع به شغل فوریت های پزشکی اشاره کنم.تا ابهاماتی که در ذهن علاقمندان به این رشته است ازبین برود و راحت تر تصمیم بگیرند. رشته ی فوریت‌های پزشکی هم مانند رشته‌های دیگر نیازمند تلاش، مهارت و استعداد است. از دوره های مشابه فوریت پزشکی می توان به آموزش فیزیوتراپی هم اشاره کرد. هر حرفه‌ای را که به آن علاقه داشته باشیم قطعا مسیر برایمان لذت بخش خواهد بود و با تلاش و پشتکار موفق خواهیم شد. لازم به ذکر است برای انتخاب هر رشته و ورود به بازار کار مربوط به آن در هر کشوری تحقیقات لازم انجام پذیرد تا در آینده به مشکل برنخوریم چون هر کشوری قانون خود را دارد و ما نمی‌توانیم از قوانین کشورهای دیگر چشم پوشی کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ممنوعیت همراه داشتن پاوربانک در خطوط هوایی کشور عراق
پوتین، شرایط غزه را «فاجعه انسانی» توصیف کرد
تقویم آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشگاه الزهرا(س) اعلام شد
جزییات آزمون انتخاب مترجم رسمی قوه قضائیه/ کارت آزمون منتشر شد
ثبت نام وام تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد
کارت شرکت در آزمون صلاحیت حرفه ای روانشناسان و مشاوران منتشر شد
آخرین فرصت دانشجویان پیام نور برای تغییر محل آزمون ترم تابستان
حضور ۱۲ دانشگاه کشور در اجلاس شبکه آموزش عالی منطقه شرق آسیا
جزییات ظرفیت پذیرش در دکتری تخصصی رشته های داروسازی سال ۱۴۰۳
دیدار شمس آذر و استقلال با VAR برگزار می‌شود؟
پاسخ تند امیرحسین زارع به پتراشویلی‌
جلسه شورای عالی بورس با حضور خاندوزی و فرزین
عذرخواهی رسمی مهدی تاج از استقلال
اعلام قیمت بلیت اتوبوس تهران به مهران
تکلیف سربازی رفتن بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران روشن شد
آجر نسوز قرمز چیست؟ + مزایا و کاربرد‌ها
معرفی و بررسیِ بازارِ کارِ دوره‌ی فوریت‌های پزشکی
طراحی سایت با هوش مصنوعی (۰ تا ۱۰۰) راهنمای ۲۰۲۴
خط چشم رنگی اصل
شرایط زندگی در شهرهای بزرگ کانادا: از تورنتو تا ونکوور
در آموزشگاه زبان معتبر، زبان انگلیسی را مانند یک انگلیسی زبان صحبت کنید!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top