تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/24 - 00:27
کد خبر: 513900

رئیس سازمان بسیج مستضعفین،

در هوش مصنوعی باید عقب‌ماندگی خود را جبران کنیم

در هوش مصنوعی باید عقب‌ماندگی خود را جبران کنیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه آخرین فناوری‌ها در توانمندسازی اصحاب رسانه به کار گرفته شود، گفت: هوش مصنوعی باید در خدمت رسانه قرار بگیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سردار غلامرضا سلیمانی امروز، ۲۳ مردادماه در آیین رونمایی از پوستر اجلاسیه شهدای رسانه محور مقاومت و پوستر تکریم فعالان مسجدی به مناسب روز جهانی مسجد که همراه با تجلیل از اصحاب رسانه فارس در شیراز برگزار شد، گفت: هر ملتی یکسری ویژگی‌های برجسته دارد و ویژگی برجسته ملت ایران، فرهنگ و هنر است و شیراز نگین آن است.

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر جایگاه والایی در تمدن ایرانیان دارد، افزود: ارزش و اهمیت فرهنگ و هنر در بین ملت ایران چگونه است که حتی دشمنان هم در دوره‌های مختلف در نهایت در مقابل فرهنگ و هنر ملت ایران تسلیم شد و حتی برخی‌ها جزو حامیان فرهنگ و هنر این سرزمین شد.

سلیمانی با بیان اینکه در برهه‌ای از تاریخ، فرهنگ و هنر سد محکمی در مقابل مهاجمان شد، گفت: فرهنگ و هنر امروز به رسانه هم مزین شده است یعنی در عصر فرهنگ و هنر و رسانه قرار داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری اینکه ملت ایران از هزاران سال پیش در خلق فناوری‌های پیام‌رسانی جزو اولین‌ها بوده است، گفت: امروز عصر فرهنگ و هنر و رسانه است و باید در این زمینه‌ها بدرخشیم. گرچه ملت ایران همواره در عرصه فرهنگ و هنر چون نگینی درخشیده است چنانچه ملتی نیست که بتواند در زمینه فرهنگ و هنر به ملت بزرگ ایرانی فخرفروشی کند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه امروز باید مبتنی بر ریشه‌های فرهنگ و هنر شود، گفت: دوره انقلاب اسلامی، عصر فرهنگ و هنر و رسانه است و باید از آخرین فناوری‌ها در توانمندسازی اصحاب رسانه استفاده کنیم.

سلیمانی اظهار کرد: شاید ضعفی که امروز در کشورمان وجود دارد این است که هنوز تا آخرین مرحله پیشرفت و ترقی در زمینه رسانه فاصله زیادی داریم. البته در فضای مجازی ملت ایران جزو فعال‌ترین‌هاست اما در هوش مصنوعی باید عقب‌ماندگی خود را جبران کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه هوش مصنوعی باید در خدمت رسانه قرار گیرد و این کار نیاز به طرح دارد، افزود: دانشمندان زیادی در کشورمان در این عرصه داریم و بسیار غنی هستیم و به سرعت می‌توانیم بر خلاف عقب‌ماندگی‌هایی که در گذشته در زمینه علم و فناوری داشتیم، در این زمینه قوی حرکت کنیم البته امروز جبران عقب‌ماندگی در زمینه فناوری اطلاعات و هوش‌ مصنوعی بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه فارس یکی از فعال‌ترین استان‌ها در زمینه رسانه و فضای مجازی است که این خصلت مبتنی بر ریشه فرهنگی، هنری عمیق اسلامی این دیار است، گفت: فرهنگ و هنر پس از ورود اسلام به سرزمین ما رشد و اعتلا پیدا کرد. تمام تجلیات برجسته جهانی مربوط به دوره پس از اسلام است و این بسیار ارزشمند است که نباید از آن غفلت کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: این آمادگی داریم که از هیئت‌های اندیشه‌ورز در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه پشتیبانی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری دومین کنگره شهدای فارس که در آبان‌ماه امسال همزمان با سالروز شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود، اشاره کرد و افزود: ملت ایران برای ملت‌های دنیا صلح و سعادت و آزادی را طلب می‌کند و پرچمدار صلح و سعادت و آزادی است.

سلیمانی بیان کرد: انقلاب اسلامی پرچمدار صلح و عدالت و آزادی است و هیچگاه به سمت هیچ ملتی هدفی جز صلح و آزادی را نشانه نگرفت و برعکس نظام سلطه تمام نیرو و استعداد و توان خود را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، بسیج کرد به این دلیل که ملت ایران وقتی حرکت می‌کند فرهنگ و هنر خود را منتشر می‌کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ریشه‌دار است و همه هراس استکبار از گسترش این فرهنگ است، گفت: رسانه می‌تواند به این تلاش مذبوحانه استکبار پاسخ دهد. به طور کلی باید با تمسک به رسانه و فناوری و با استفاده از هوش مصنوعی با گسترش فرهنگ اسلامی به مدد ملت‌های دنیا بشتابیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه ۳۰ مردادماه روز جهانی مسجد است، گفت: به همین مناسبت از فعالان مساجد، اعضای هیات امنا و بانیان مساجد و پایگاه‌های مقاومت مساجد در سراسر کشور تجلیل خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه مسجد باید همه کارکردهای خود را در خدمت به مردم فعال کند، گفت: مسجد فقط عبادتگاه نیست بلکه محل حضور دانشجویان و دانش‌آموزان برای رشد و اعتلای علمی است.

سلیمانی افزود: مسجد باید کارکردهای متنوع و چندگانه‌ای در خدمت به مردم و با حضور مردم داشته باشد نه اینکه دستگاه‌های دولتی بخواهند به این کارکردهای مسجد ورود کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه توجه به این موارد را درحال حاضر در ۳۰ هزار مسجد کشور در دستور کار قرار داده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که شاهد متجلی شدن همه ظرفیت‌های مسجد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مسجد هم پایگاهی برای عبادت و هم محل رسیدگی به امور محله و پاسخ دادن به نیازهای مردم و کانون جوشانی برای پاسخ به نیازهای مختلف محلات باشد، گفت: رسانه مسجد باید فعال شود و دسترسی مردم را به اخبار و اطلاعات تسهیل کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراقبت از سلامت و ایمنی در پیاده‌روی اربعین
چرا حماس تل آویو را هدف قرار داد؟
ناهید کیانی: ۱۸ مرداد را فراموش نمی کنم
بهروز آذر: کسب مدال دختران ایران بسیار ارزشمند است
زیرساخت لازم برای تبدیل علم به فناوری را در دسترس نداریم
شرایط در غرب آسیا بسیار جدی است
موافقت وزیر خارجه آمریکا با فروش تسلیحات نظامی به اسرائیل
خالی کردن حساب بانکی مادر به دلیل بازی آنلاین فرزند
انتظار دارم در صورت آتش‌بس در غزه، ایران از حمله به اسرائیل خودداری کند
موافقت کمیسیون بهداشت با وزرای پیشنهادی بهداشت و کار
دیدار رییس بسیج اساتید با همسر دکتر شهریاری
الهلال پیروز بازی بزرگ سوپر جام عربستان
با تعامل و هم‌افزایی، بزرگترین اجتماعی ضدصهیونیستی را برپا می‌کنیم
اجرای «برنامۀ توانمندساز» بنیاد ملی نخبگان در مسیر نخبگی
ادعای محمود عباس درباره واکنش ایران به رژیم صهیونیستی
پیگیری لایحه توسعه همکاری اسلامی و جنبش جهانی تعهد به خانواده
سفر بلینکن به غرب آسیا به تعویق افتاد
توصیه به زائران اربعین که کودک همراه دارند
از طریق شرکای خود با ایران در ارتباط هستیم
بیش از نیمی‌ از مدارس غزه آماج حملات اسرائیل قرار گرفتند
۳ اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top