تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/05/24 - 16:52
کد خبر: 513970

آینده تاریکی که پس از جنگ غزه در انتظار اسرائیل است

آینده تاریکی که پس از جنگ غزه در انتظار اسرائیل است

مجله آمریکایی فارن افرز در مقاله جدیدی که در تاریخ ۱۲ آگوست با عنوان «نابودی اسرائیل» منتشر کرده است، با خرق عادت، نگاهی واقع گرایانه‌تر به مسائل رژیم اسرائیل داشته و آنها بر شمرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجله آمریکایی فارن افرز در مقاله جدیدی که در تاریخ 12 آگوست با عنوان  «نابودی اسرائیل» منتشر کرده است، با خرق عادت، نگاهی واقع گرایانه‌تر به مسائل رژیم اسرائیل داشته و آنها بر شمرده است.

موارد زیر در این مقاله قابل توجه هستند:

۱- علیه بشریت

در زمان ایجاد اسرائیل، بنیانگذاران آن، کشوری را تصور می‌کردند که با ارزش‌های انسانی تعریف شود. اعلامیه استقلال و سند بنیادین اسرائیل، بر این اصرار داشت که این کشور "برای همه ساکنان خود صرف نظر از دین، نژاد یا جنسیت، برابری کامل اجتماعی و سیاسی را تضمین خواهد کرد" و "به اصول منشور سازمان ملل متحد وفادار خواهد بود." اما از همان ابتدا، این چشم‌انداز هرگز محقق نشد؛ پس از همه، تقریباً دو دهه پس از امضای این اعلامیه، فلسطینی‌های ساکن اسرائیل تحت حکومت نظامی زندگی می‌کردند. جامعه اسرائیلی هرگز نتوانسته است تضاد بین جذابیت جهانی‌شدن آرمان‌های آن اعلامیه و فوریت تأسیس اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی برای محافظت از یهودیان را حل کند.

۲- بازگشت به استبداد

 این کشور در مسیری غیرلیبرال، خشونت‌آمیز و مخرب قرار دارد. آرمان‌های انسانی بنیانگذاران آن به طور کامل ناپدید خواهند شد، زیرا اسرائیل به سمت آینده‌ای تاریک‌تر می‌رود که در آن ارزش‌های غیرلیبرال، دولت و جامعه را تعریف می‌کنند. اسرائیل در مسیر تبدیل شدن به یک رژیم اقتدارگرا نه تنها در برخورد با فلسطینی‌ها بلکه با شهروندان خود قرار دارد. این کشور ممکن است به سرعت بسیاری از متحدانش را از دست داده و منزوی شود.

۳- روی کار آمدن رادیکالیسم مذهبی

چرخش فعلی اسرائیل به راست افراطی که توسط سیاستمداران و بسیاری از طرفداران آنها پیش رانده می‌شود، می‌تواند اسرائیل را به نوعی "تئوکراسی قوم‌گرا" تبدیل کند که توسط یک شورای قضایی و قانون‌گذاری یهودی و افراطیون مذهبی راست‌گرا اداره می‌شود. تغییرات جمعیتی و اجتماعی-سیاسی اسرائیل، از جمله افزایش سریع جمعیت فوق ارتدکس، گرایش جوانان یهودی اسرائیلی به راست و کاهش تعداد یهودیان اسرائیلی که خود را سکولار می‌دانند، یک بدنه سیاسی متدین‌تر ایجاد کرده است که ادامه حیات اسرائیل را بخشی از یک مبارزه آشتی‌ناپذیر بین یهودیت و اسلام می‌داند.

۴- در مسیر انزوا

اسرائیل غیرلیبرال به یک کشور منفور تبدیل خواهد شد. اسرائیل در حال حاضر به طور چشمگیری در سطح بین‌المللی منزوی می‌شود و سازمان های بین‌المللی متعددی به دنبال اقدامات تنبیهی حقوقی و دیپلماتیک علیه آن هستند. پرونده نسل‌کشی در دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) و نظر اخیر آن در مورد غیرقانونی بودن این اشغال، حکم دستگیری دادگاه کیفری بین المللی (ICC) برای نتانیاهو و وزیر دفاع یوآو گالانت، و اتهامات معتبر متعدد در مورد جنایات جنگی و انسانی نقض حقوق بشر، ضربه‌ای به جایگاه جهانی اسرائیل وارد کرده است. حتی با حمایت متحدان کلیدی، تأثیر انباشته افکار عمومی منفی، چالش‌های قانونی و سرزنش‌های دیپلماتیک به طور فزاینده‌ای اسرائیل را در صحنه جهانی به حاشیه خواهد برد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دو دستگاه VAR جدید وارد کشور می‌شود
جذب ۷۶ نخبه در هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد
۵ اشتباهی که منجر به کاهش عمر لپ‌تاپ می‌شوند
تیم‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش کامل در آمدند
اعلام شرایط آزمون عملی رشته‌ علوم ورزشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
اعلام زمان برگزاری آزمونهای صلاحیت حرفه‌ای روانشناسی و مترجم‌رسمی
فعال شدن یک گیگ ترافیک روزانه رایگان مخابرات برای زائران اربعین
در سومین سالگرد بازگشت طالبان، اقتصاد افغانستان در چه وضعیتی است؟
آینده تاریکی که پس از جنگ غزه در انتظار اسرائیل است
حرم مطهر امام علی (ع) در آستانه اربعین حسینی +عکس
ایران در صدر جدول کسب مدال به‌ ازای تعداد ورزشکار در المپیک
پایداری آلودگی هوا در تهران
بیانیه کار گروه ورزش حزب موتلفه اسلامی در قدردانی از مدال آوران ایرانی در المپیک
جزئیات ثبت‌نام خوابگاه‌های دانشجویی اعلام شد
جزئیات پذیرش بدون آزمون دوره‌های‌ کاردانی به کارشناسی اعلام شد
آغاز مهلت جدید ثبت‌نام در پذیرش کاردانی فنی و حرفه‌ای از ۳۰ مرداد
بازپرداخت وام‌های دانشجویی با کمک یک نرم‌افزار اختصاصی
آغاز عملیات اجرایی ایجاد شهرهای ساحلی «مکران مرکزی»، «خلیج‌فارس» و «تیس»
محورهای تهران-شمال به ایستگاه شارژ خودرو برقی تجهیز می‌شود‌
افت قیمت دلار در بازار آزاد‌
به‌زودی؛ اولین پرتاب بلوک انتقال‌ مداری سامان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top