تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/05/25 - 08:56
کد خبر: 514021

اسرائیل منتظر حمله ایران باشد، تاخیر در انتقام تا همین الان هم عجیب است

اسرائیل منتظر حمله ایران باشد، تاخیر در انتقام تا همین الان هم عجیب است

مارک شوارتز ژنرال بازنشسته آمریکایی گفت: رهبر معظم و رئیس‌جمهور جدید ایران گفته‌اند که پاسخ ایران در قبال ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس ارتباطی به مذاکرات جاری ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ژنرال هماهنگ کننده سابق امنیتی اسرائیل و فلسطین در ایالات متحده و پژوهشگر دفاعی موسسه رند در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا درباره احتمال حمله تلافی‌جویانه ایران به آمریکا گفته: من تا همین الآن هم متعجب هستم که ایران به اسرائیل حمله نکرده است. با توجه به فرصتی که مطمئنا آنها تا قبل از آوردن نیروهای اضافی ایالات متحده به منطقه داشتند و اینکه دفعه قبل چقدر موثر بودند و هم اینکه ایالات متحده علاقه‌مند به فرصت است.

مارک شوارتز گفت: رهبر معظم و رئیس‌جمهور جدید ایران گفته‌اند که پاسخ ایران در قبال ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس ارتباطی به مذاکرات جاری ندارد و آنها احساس می‌کنند که باید به اسرائیل پاسخ دهند.

او با اشاره به فراهم نبودن شرایط آتش‌بس میان اسرائیل و حماس گفت: هنوز فضای زیادی میان آنچه که حماس با احترام گذاشتن اسرائیل به آتش‌بس می‌خواهد و آنچه بنیامین نتانیاهو برای پذیرش طلب می‌کند، وجود دارد. در صورتی که مذاکرات روز پنج‌شنبه برگزار شود و حماس نماینده در آنجا داشته باشد و توافقی شکل بگیرد، به‌طور بالقوه این ظرفیت وجود دارد که ایران از تلافی در زمان فعلی کوتاه بیاید و زمان دیگری را بنا به مصلحتش انتخاب کند.

او در پاسخ به مجری برنامه که پرسید «حماس اعلام کرده در مذاکرات روز پنج‌شنبه شرکت نمی‌کند. واضح است که وقتی از مذاکراتی که قرار است به راه‌حلی برسد، عقب‌نشینی صورت می‌گیرد، آشکارا این احتمال را تشدید می‌کند که تنش زودتر اتفاق بیفتد. چنین نیست؟» گفت: عقب‌نشینی از مذاکرات قطعا تنش را تهدید می‌کند. حتی اگر هم ایران این نگرانی را داشت که (حمله‌اش) بالقوه گفت‌وگوها را مختل کند، آنها باز در علن اعلام کردند که پاسخ‌شان مستقل خواهد بود. گزارش منفی مذاکرات نیز قطعا این احتمال را تقویت می‌کند. من معتقدم حمله در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد.

شوارتز در پاسخ به سوال دیگری مجری برنامه که «اسرائیل اعلام کرده هدفش از بین بردن حماس و بازگشت گروگان‌ها به خانه است. آنها هنوز اعلام نکرده‌اند چند درصد از حماس و سازمان آنها در جریان این جنگ منهدم شده است. از زمان شروع جنگ در حدود ۴۰ هزار نفر در غزه کشته شده‌اند. شما فکر می‌کنید این وضعیت چه زمانی پایان می‌یابد؟»، گفت: باید یک راه‌حل سیاسی وجود داشته باشد که قدرت سیاسی فلسطینی‌ها را به‌رغم محبوب نبودن در کرانه باختری و ناشناخته بودن در غزه بازگرداند، البته جز برای اعضای ارشد رهبری حماس. سرخوردگی‌هایی که می‌بینیم و کناره‌گیری‌هایی که از کابینه نتانیاهو صورت می‌گیرد، خیلی شفاف آنچه که با حضور گالانت (وزیر دفاع اسرائیل) در کابینه جنگ اسرائیل و تندروها در دولت نتانیاهو اتفاق می‌افتد، را روایت می‌کنند. هیچ برنامه‌ای برای آینده غزه بعد از اینکه عمده شبه‌نظامیان حماس از منطقه بیرون رانده شدند، وجود ندارد. آنها تسلیم نخواهند شد. ما خیلی واضح داریم این موضوع را در این زمان می‌بینیم.

او تصریح کرد: من فکر می‌کنم یک راه‌حل سیاسی شامل قدرت سیاسی فلسطینیان به‌عنوان یک ضرورت در هر نوع قطعنامه‌ای است که قرار است در برابر تلفات انسانی بی‌گناهان فلسطینیان مقاومت کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
محورهای رایزنی ترامپ و نتانیاهو
ولیعهد سعودی از احتمال ترور خود خبر داد
عزاداری زائران آذربایجانی در مرز تمرچین +فیلم
معتبرترین سایت خرید تتر در ایران
اقامتگاه‌های لوکس در قلب آنتالیا: بهترین هتل‌ها برای سفرهای رویایی
قوانینی که قبل از سفر به ترکیه باید بدانید!
نکاتی برای انتخاب مجله مناسب و تضمین چاپ مقاله
اسمز معکوس صنعتی و فیلتر آب صنعتی: بهترین راه‌حل‌ها برای تصفیه آب در صنایع
انقلاب در دنیای زیبایی با لیزر سایناشور!
بهترین مارک فلش مموری؛ معرفی ۱۰ رقیب ۲۰۲۴
گفت و شنود/ خسته نباشی!
روزنامه اصلاح طلب: تعارض همتی و طیب نیا چگونه حل می‌شود؟
دستگیری گدای پولدار در مشهد
سه مقام ارشد وزارت جهاد کشاورزی برکنار شدند
نامه ۱۰۰خاخام یهودی به نتانیاهو
اسرائیل قادر به آزادی اسرای خود نیست
هوش مصنوعی ایلان ماسک از راه رسید
گروگانگیری در تهران/ ۳ گروگانگیر کشته شدند
اسرائیل منتظر حمله ایران باشد، تاخیر در انتقام تا همین الان هم عجیب است
و هنگامه انتقام پسر هاشمی رفسنجانی رسید!
بازیکن سابق المپیک لیون گزینه پرسپولیس شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top