تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/27 - 15:09
کد خبر: 514144

فاطمی: اعضای کابینه باید به برنامه‌ها، شعارها و رویکردهای رئیس جمهوری باور داشته باشند

فاطمی: اعضای کابینه باید به برنامه‌ها، شعارها و رویکردهای رئیس جمهوری باور داشته باشند

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید تک تک اعضای کابینه دولت علاوه بر اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، به برنامه‌ها، شعارها و رویکردهای رئیس جمهوری باور داشته باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ احمد فاطمی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ در جریان بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت طی اظهاراتی به عنوان مخالف خطاب به مسعود پزشکیان که در جلسه حضور داشت گفت: آقای رئیس جمهوری جنابعالی در ایام انتخابات وعده دادید که کابینه‌ای مبتنی بر وفاق ملی تشکیل دهید و امروز وقتی به لیست پیشنهادی جنابعالی نگاه می‌کنیم، صادقانه به این وعده‌تان عمل کرده‌اید در حالی که نیک می‌دانیم که این رفتار و رویکرد شما انتقادات زیادی را در جامعه به وجود آورد.

وی افزود: نمی‌گویم همه، اما بخشی از رای دهندگان به شما که فکر می‌کردند با رای‌شان می‌توانند برخی از سیاست‌ها و رویکردها را تغییر دهند، معترض بودند اما ایمان دارم که تصمیم جنابعالی برای تشکیل کابینه وفاق و همدلی و انسجام ملی نشان از عزم جدی شماست برای اینکه با ائتلاف همه نیروها و افراد توانمند بتوانید مشکلات و چالش‌های کشور و نظام مسائل کشور را حل کنید. تردید ندارم سنگ بنایی که شما بنیان نهادید به سرانجام نیکو ختم می‌شود و این را ایمان دارم اما به شرطها و شروطها و من برای بیان این شرط و شروط به عنوان مخالف صحبت می‌کنم؛ به شرط آنکه تک تک اعضای کابینه شما علاوه بر اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، به برنامه‌ها، شعارها و رویکردهای شما باور داشته باشند، با اینکه ۵۰ درصد اعضای کابینه شما کسانی هستند که شما و آرای شما آنها را نمایندگی نمی‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سنگ بنایی که رئیس جمهوری بنیان نهاده به سرانجام نیکو ختم می‌شود به شرط آنکه جریان سیاسی مقابل رئیس جمهوری و کسانی که در ستادهای رقیب کار می‌کردند، این پیام رئیس جمهوری را اشتباه برداشت نکنند و با همراهی همدلانه پاسخی مناسب و درخور بدهند و به شرط آنکه همکاران عزیز ما در رای و قضاوت‌شان نسبت به تک تک وزرای پیشنهادی اغراض و جهتگیری‌های سیاسی را ملاک عمل قرار ندهند و در خصوص افراد معرفی شده صرفاً بر اساس منطق کارشناسی و بر مبنای برنامه‌های ارائه شده و توانمندی افراد رای بدهند و به شرط آنکه دوستان و همراهان به آینده بنگرند و در گذشته متوقف نشوند و با شخم زدن در زندگی افراد و با انواع اتهامات و اختراعات آنها را وادار به اعتراف‌گیری نکنند. در برخی از کمیسیون‌ها از سوالات برخی از همکاران خود گله داریم چراکه وادار کردن به ابراز ندامت و اعتراف گیری خلاف اخلاق و مشی عقلانیت است.

زمزمه‌ها و پچ پچ‌های سیاسی در راهروهای مجلس شنیده می‌شود که ۳ الی ۴ وزیر پیشنهادی رای نمی‌آورند در حالی که قطعاً چنین اتفاقی نمی‌افتد و ما تلاش می‌کنیم که کابینه وفاق ملی که یک پکیج و یک مجموعه است و همه جریانات و بهترین افراد در آن هستند رای بیاورد وگرنه به وفاق ملی به یک امر تهی از محتوا تبدیل خواهد شد. هیچکس منکر آن نیست که نمایندگان در رای و تصمیم‌شان آزادند و می‌توانند به هر کسی که خواستند رای بدهند اما یادمان باشد که در بزنگاه‌های تاریخی و پیچ‌های تاریخی فرصت‌ها همیشه تکرارپذیر نیستند و این یک فرصت مغتنمی است که رئیس جمهور محترم با رهنمودهای داهیانه رهبری و هوشمندی ایشان این فضا را خلق کرد که ما به آینده نگاه کنیم و به جنگ مشکلات و چالش‌ها برویم. ما ابر چالش‌ها را در پیش داریم و باید امید را تزریق کنیم و ایمان دارم که با رای به این کابینه باید امید را تزریق کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موافقت کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان شروع شد
در توسعه فناوری، به افرادی نیاز داریم که آینده کشور را می‌بینند
اختصاص ۲۵ درصد اشتغال استان تهران به فارغ التحصیلان
از ظریف به عنوان مشاور استفاده می‌کنیم
روزهای ننگین برای تاریخ بشریت به روایت پزشک نروژی+ فیلم
لیگ شرط‌بندها زودتر از فوتبال شروع شد
چرا سرنوشت جنگ اوکراین برای ایرانیان مهم است؟
مشاور عالی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور منصوب شد
فیلم/ سخنان وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش در مورد پرداخت‌ها به معلمان
مشکلات کوچک و بزرگ آموزش و پرورش را با تمام وجود درک کردم
نوزادان دوقلو به هوای مادر پزشکشان ترور شدند+ عکس
پرداخت وام بدون اولویت فاقد وجاهت است
خاطرات سیدحسن نصرالله از آیت‌الله بهجت به چاپ پنجم رسید
پیام روشن «عماد ۴» به آرایش نظامی سنتکام
تقلای بی‌حاصل غرب برای نجات اسرائیل از مجازات
فیلترینگ چرا آمد؟ چگونه باید برود؟
۱۴ توصیه امام صادق(ع) به زائران امام حسین(ع)
زائران مراقب نیش پشه آئدس باشند
ادامه مذاکرات آتش‌بس در دوحه
سریع‌ترین دوقلوی هوش مصنوعی انسان از راه رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top