تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/27 - 15:19
کد خبر: 514148

ضرب و شتم خانم پرستار در بیمارستان

ضرب و شتم خانم پرستار در بیمارستان

رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری در یکی از شهرستان‌های کشور از حمله همراه بیمار به یک پرستار خانم و تلاش برای خفه کردن او خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کیومرث کرمی‌زاده رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری شهرستان الیگودرز و ازنا در استان لرستان گفت: حادثه ضرب و شتم پرستار خانم شاغل در بیمارستان شهید ولیان الیگودرز ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد و شیفت شب ۲۲ مرداد رخ داده است.

وی افزود: همراه بیمار، ضمن فحاشی و تهدید پرستار خانم به مرگ، به سمت او حمله کرد و با فشار دادن گلوی پرستار او را به حالت خفگی درآورد و پرستار خانم که حدود ۳۰ سال دارد، بر اثر این حادثه از ناحیه گردن آسیب دیده است.

کرمی‌زاده ادامه داد: هیأت‌مدیره نظام پرستاری الیگودرز طی بیانیه‌ای این حادثه دلخراش و این اقدام توهین‌آمیز را که به نوعی اولین حمله به یک پرستار خانم در بیمارستان است، محکوم کرده و پیگیری‌های حقوقی و قضائی را برای پرونده این پرستار دنبال می‌کند.

وی گفت: اکنون برای این پرستار مضروب پرونده پزشکی قانونی و قضائی تشکیل شده و مراحل قانونی برای برخورد قضائی با ضارب دنبال می‌شود و از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مسئولان قضائی استان خواهان رسیدگی فوری به این پرونده هستیم.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری الیگودرز و ازنا افزود: با توجه به تکرار حمله و آسیب به پرستاران در شهرهای مختلف، از مسئولان نیروی انتظامی می‌خواهیم نسبت به استقرار مأمور پلیس در بیمارستان‌ها برای پیشگیری از حوادث مشابه که می‌تواند برای پرستاران خطر جانی داشته باشد، اقدام کنند.

وی ادامه داد: ناامن بودن محیط درمان باعث اختلال در ارائه خدمات به بیماران، استعفا، ترک کار پرسنل و عدم رغبت پرسنل جهت خدمت در شهرستان می‌شود و در نهایت مراکز درمانی شهرستان با کمبود شدید نیروی درمانی و با سیکل معیوب مواجه می‌شوند.

کرمی‌زاده گفت: از مراجع قضائی استدعا داریم، ضمن بررسی علت حادثه که باعث تخریب اموال دولتی و سلب آرامش بیماران و باعث اختلال در نظم عمومی و ضرب شتم و فحاشی شده، با فرد خاطی برخورد قانونی صورت گیرد و خواستار چاره‌اندیشی جدی مسئولان نظام سلامت در تأمین نیروی انتظامی برای حفظ امنیت کادر درمان هستیم تا از تکرار این حوادث تلخ و نگران‌کننده که در نقاط مختلف کشور رخ می‌دهد، جلوگیری شود.

وی افزود: در حالی که کادر درمان به خصوص پرسنل پرستاری تحت شرایط سخت کاری و مالی و تأخیر چند ماهه مطالبات و کمبود شدید نیروی پرستاری در نظام آموزشی و درمانی کشور در حال خدمت‌رسانی دائم و بدون تعطیلی در تمامی بیمارهای فراگیر بدون انتظار قدردانی و به صورت شبانه‌روزی مشغول به انجام وظیفه هستند، این نوع توهین‌ها و برخوردهای تهدیدآمیز علیه پرستاران غیر قابل تحمل است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موافقت کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان شروع شد
در توسعه فناوری، به افرادی نیاز داریم که آینده کشور را می‌بینند
اختصاص ۲۵ درصد اشتغال استان تهران به فارغ التحصیلان
از ظریف به عنوان مشاور استفاده می‌کنیم
روزهای ننگین برای تاریخ بشریت به روایت پزشک نروژی+ فیلم
لیگ شرط‌بندها زودتر از فوتبال شروع شد
چرا سرنوشت جنگ اوکراین برای ایرانیان مهم است؟
مشاور عالی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور منصوب شد
فیلم/ سخنان وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش در مورد پرداخت‌ها به معلمان
مشکلات کوچک و بزرگ آموزش و پرورش را با تمام وجود درک کردم
نوزادان دوقلو به هوای مادر پزشکشان ترور شدند+ عکس
پرداخت وام بدون اولویت فاقد وجاهت است
خاطرات سیدحسن نصرالله از آیت‌الله بهجت به چاپ پنجم رسید
پیام روشن «عماد ۴» به آرایش نظامی سنتکام
تقلای بی‌حاصل غرب برای نجات اسرائیل از مجازات
فیلترینگ چرا آمد؟ چگونه باید برود؟
۱۴ توصیه امام صادق(ع) به زائران امام حسین(ع)
زائران مراقب نیش پشه آئدس باشند
ادامه مذاکرات آتش‌بس در دوحه
سریع‌ترین دوقلوی هوش مصنوعی انسان از راه رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top