تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/27 - 22:14
کد خبر: 514191

خانم نعمت‌زاده! مشهور محبوب بمان

خانم نعمت‌زاده! مشهور محبوب بمان

شما هم اکنون شهرتی به دست آورده‌ای و محبوب هم هستی. در واقع شما شهرت مبتنی بر دستاورد و مبتنی بر استعداد داری. مانند شاخ‌های اینستاگرام نیستی که شهرت کاملاً بی‌دلیل دارند و بی‌جهت و بی‌اساس مشهور شده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، فردین علیخواه، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه گیلان در تلگرام نوشت: خانم نعمت‌زاده عزیز! سلام. ضمن تحسین و قدردانی از کسب مدال المپیک پاریس در رسانه‌ها خواندم که از مقامات درخواست کرده‌ای تا بدون کنکور بتوانی وارد رشته پزشکی شوی. ابتدا باور نکردم، ولی وقتی ویدئو حضورت در یک برنامه تلویزیونی را دیدم، باورم شد. به عنوان معلم و محقق چند سالی می‌شود که در عرصه شهرت و محبوبیت پژوهش‌هایی انجام می‌دهم. براساس اندک‌دانشی که در این ارتباط دارم خدمتتان عرض می‌کنم. 

شما هم اکنون شهرتی به دست آورده‌ای و محبوب هم هستی. در واقع شما شهرت مبتنی بر دستاورد و مبتنی بر استعداد داری. مانند شاخ‌های اینستاگرام نیستی که شهرت کاملاً بی‌دلیل دارند و بی‌جهت و بی‌اساس مشهور شده‌اند. این موقعیت بسیار باارزش است. قدر این موقعیت را بدان. منظورم آن است که هم مشهور بودن و هم محبوب بودن آن هم با کسب مدال جهانی کم چیزی نیست. 

ولی، ولی، مدیریت شهرت کاری بسیار دشوار است. نیازمند هوشمندی و دقت است. شهرت و محبوبیت سخت به دست می‌آید، ولی آسان از دست می‌رود. به سرگذشت برخی بازیگران تلویزیون و سینما نگاه کن، به سرگذشت برخی از ورزشکاران نگاه کن. بله آن‌ها همچنان مشهورند و در مقابل چشم‌های ما هستند، ولی دیگر اعتبار و ارزش ندارند. مقابل چشم‌ها هستند، ولی هیچ چشمی دیگر تحسین‌آمیز به آن‌ها نگاه نمی‌کند. آن‌ها از جایی به بعد خودشان را به چشم‌های ما تحمیل می‌کنند. 

من نگرانم، نگرانم که داستان ورود شما به رشته پزشکی چنین سرگذشتی را برای شما رقم زند. در عرصه ورزش شما محبوبیت و شهرت مبتنی بر دستاورد داری. این عالی است. در عرصه پزشکی چطور؟ با این شرایطی که در رسانه‌ها ایجاد شده است از هم اکنون می‌توانی حدس بزنی که همان همکلاسی‌هایت چطور به شما نگاه خواهند کرد. به آن نگاه‌های سنگین فکر کرده‌ای؟ سرافکندگی پس از مدال المپیک دردناک نیست؟ پس از فارغ‌التحصیلی می‌خواهی چکار کنی؟ تصور نکنید مردم فراموش کارند. شاید خیلی‌ها را فراموش کنند، ولی شما را فراموش نمی‌کنند. مردم در مطب هم شما را رها نخواهند کرد و درباره‌تان پچ‌پچ خواهند کرد. می‌دانید. مردم پس از ورود به رشته پزشکی باز هم به شما نگاه خواهند کرد ولی بلافاصله نگاه‌شان را خواهند دزدید. متوجه می‌شوید که چه می‌گویم. انگار دارند به آدمی نگاه می‌کنند که حق دیگری را از دستانش ربوده است. رفتن شما به رشته پزشکی طبیعی، منصفانه و مبتنی بر شایستگی نیست. 

شاید در سال‌های اخیر اندک کسانی بوده‌اند که غیرمنصفانه و غیرطبیعی وارد دانشگاه‌ها شده‌اند، ولی شما با آن‌ها فرق داری. شما می‌دانی خجالت چیست. آن‌ها این صفت را نداشتند. اتفاقاً از این بابت هم قدر خودت را بدان که خیلی ارزشمند است. من باز هم تا این دقیقه به شما افتخار می‌کنم، ولی مفتخر ماندنم بستگی به تصمیم شما دارد. اینکه آیا فقط می‌خواهی مشهور باشی یا در کنار مشهور بودن می‌خواهی محبوب بمانی.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
استقبال از امیرحسین زارع در آمل +عکس
زائران اربعین نگران بیماری شایع در عراق نباشند
باقری: آمریکا شریک جرم جنایات صهیونیست‌ها است
طرح توسعه اشتغال‌پذیری دانشجویان در سمنان اجرا شد
زلزله قوی روسیه را لرزاند
زائران اربعین مدت زمان حضور در کربلا را به حداقل برسانند
کسب رتبه ویژه توسط دانشگاه آزاد اصفهان
اینفوگرافیک: توصیه‌های کاربردی برای زائران راهپیمایی اربعین۱۴۰۳
برگزاری جلسه ستاد اربعین جاماندگان حسینی آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی(ع)
خانم نعمت‌زاده! مشهور محبوب بمان
مقایسه بتن اکسپوز و سنگ در کفسازی
۱۰ نکته کلیدی در انتخاب بهترین کلاس کنکور + بهترین آموزشگاه کنکور شیراز
قرارداد کارگر ساده مطابق با قوانین موجود در کشور چگونه است؟
بزرگترین باتری جهان در آمریکا ساخته‌ می‌شود
جنایت‌ با چراغ سبز جو
اینفوگرافیک: توصیه‌هایی برای زائران سالمند اربعین
پیاده روی اربعین از مسیر «طریق العلما» به کربلا +عکس
سیدستار هاشمی: باید فضای مجازی قاعده‌مند داشته باشیم
جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش آغاز شد
در صورت حمله به نیروگاه اتمی کورسک، اقدام نظامی جدی انجام می‌دهیم
هاشمی:گردنم را در گرو تعهداتم می‌گذارم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top