تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/30 - 17:10
کد خبر: 514356

دولت چهاردهم با انتخاب وزرای کارآمد مسئله حجاب را حل کند

 دولت چهاردهم با انتخاب وزرای کارآمد مسئله حجاب را حل کند

مدیر عامل بنیاد ملی عفاف و حجاب گفت: موضوع حجاب باید توسط کسانی حل شود که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی متخصص و همسو با مبانی انقلاب اسلامی باشند، تا در بخش فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های پنج ساله و بودجه‌ها به خاطر ناکارآمدی‌های مدیریتی به هدر نرود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، طهورا نوروزی، مدیر عامل بنیاد ملی عفاف و حجاب بر لزوم اهتمام به موضوع عفاف و حجاب از سوی دولت تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهند موضوع حجاب در کشور حل شود باید توسط کسانی حل شود که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کارآمد و متخصص و همسو با مبانی انقلاب اسلامی باشند، تا بخش فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های پنج ساله و بودجه‌ها به خاطر ناکارآمدی‌های مدیریتی به هدر نرود و بتوانیم در مدل حکمرانی فرهنگی و اجتماعی به کارآمدی برسیم. آن وقت است که جامعه قانون‌پذیر است و دیگر نیازی به حضور نهادهای انتظامی برای عمل به قانون نخواهد بود.

نوروزی در ادامه تصریح کرد: افرادی که در این حوزه موضع‌گیری می‌کنند باید راهکار مناسب ارائه دهند. همچنین لازم است بحث حفظ حقوق شهروندی و کرامت زنان نیز مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر عامل بنیاد ملی عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: بحث حجاب مرتبط با حوزه تحکیم خانواده و مباحث هویتی زنان است و اینکه در حال حاضر نیروی انتظامی در این زمینه دست به کار شده است، به خاطر کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی است. بنابراین باید بی‌تفاوتی دستگاه‌های فرهنگی را که به وظایف قانونی خود در حوزه فرهنگ‌سازی حجاب عمل نکرده‌اند مورد نقد قرار دهیم.

او در ادامه اجرای قانون عفاف و حجاب را در شرایط کنونی که دستگاه‌های فرهنگی بیکار نشسته‌اند راهکاری برای مقابله با هنجارشکنان دانست و گفت: نیروی انتظامی در اجرای طرح نور طبق قانونی عمل می‌کند، هر چند ممکن است در این عمل به قانون در مواردی مأموری رفتار غیر حرفه‌ای مرتکب شود. اما باید این ایرادات رفع شود نه اینکه دستگاهی که به قانون عمل می‌کند زیر سؤال رود.

نوروزی ادامه داد: بنابراین هر کسی که پیرامون رسیدگی به موضوع حجاب در جامعه موضع‌گیری دارد باید پیشنهادات خود را در حوزه فرهنگ هم ارائه دهد. همچنین نقد یک‌طرفه با جلوگیری از عمل به وظیفه مجریان قانون درست نیست. بلکه باید پیشنهادات جهت رفع ایرادات به نهاد قانون‌گذار داده شود.

به گفته نوروزی حجاب هنجار و قانون اجتماعی است و باید جامعه را از طریق برنامه‌های فرهنگی هنجارپذیر و قانون‌مند کنیم. به ویژه اینکه گروه مخاطب حجاب، زنان هستند. اهمیت ندادن به هنجار‌های اجتماعی توسط زنان اثر تربیتی بر فرزندان دارد و خانواده را هنجارناپذیر می‌کند. وقتی در جامعه‌ای مادر خانواده هنجارشکنی می‌کند شما نمی‌توانید از نسل بعدی توقع داشته باشید که قانونمند و هنجارپذیر در سایر موضوعات مرتبط با انضباط اجتماعی باشد.

مدیر عامل بنیاد ملی عفاف و حجاب گفت: پایه جامعه مدنی هنجار و قانون است. بنابراین حمایت از هنجارشکنی در جامعه با کسانی که آمال و آرمانشان تشکیل جامعه مدنی است به طور قطع تناقض ایجاد می‌کند.

نوروزی در مورد بحث زنان و حجاب خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم دولت چهاردهم با انتخاب وزرای کارآمد در حوزه مسائل فرهنگی، یکبار برای همیشه موضوع فرهنگی حجاب را با نگاه فرهنگی و غیر سیاسی حل کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پرچم حرم مطهر رضوی به حرم مطهر علوی رسید
فروش صندلی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تکذیب شد
حضور دانشگاه الزهرا در ۳ حوزه رتبه‌بندی نیچرایندکس ۲۰۲۴
رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان +عکس
خروج ۳ میلیون زائر اربعین از کشور
ایران: جنایات رژیم نسل کش اسرائیل بی‌سابقه است
مخالفان وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی چه گفتند؟
خاطره پیاده‌روی فرزند امام خمینی در اربعین با پای برهنه
خرید و استفاده از محصولات ۳ شرکت خارجی ممنوع شد
پوسترهای تبلیغاتی آیفون جدید لو رفت
دردسر بزرگ‌ امباپه برای پاری‌سن‌ژرمن
فوری؛ قطع آنتن این موبایل‌ها آغاز شد/ اعلام جزییات
عکس | اقدام علیرضا بیرانوند برای فرار از محرومیت
امام حسین در چه صورت جواب‌مان را خواهد داد؟
کسانی که بهشت و جهنم ما هستند
آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول سابق ‌قوه قضاییه
توضیح پزشک پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیت عالیشاه
دولت چهاردهم با انتخاب وزرای کارآمد مسئله حجاب را حل کند
چالش‌ و دوگانگی قضاوت داوران با دستگاه‌های کم‌تعداد VAR
ثبت اعتراض به نتایج آزمون استخدام دبیر آغاز شد
هیچ منعی برای حضور نیروهای نظامی در دولت وجود ندارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top