تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/05 - 09:24
کد خبر: 514586

پنتاگون حضور ناوهای هواپیمابر خود در خاورمیانه را تمدید کرد

پنتاگون حضور ناوهای هواپیمابر خود در خاورمیانه را تمدید کرد

لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده (پنتاگون) در حمایت از رژیم صهیونیستی حضور ۲ ناوگروه هواپیمابر آمریکا در خاورمیانه را تمدید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در میان احساس وحشت ناشی از حمله تلافی‌جویانه حزب‌الله به رژیم صهیونیستی، پنتاگون تصمیم گرفته است استقرار ۲ ناوگروه هواپیمابر خود را در خاورمیانه تمدید کند.

پت رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به گفت وگوی تلفنی روز گذشته (یکشنبه) وزیر دفاع آمریکا با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: آستین در این تماس تلفنی با گالانت درباره اقدام‌های (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حملات حزب‌الله لبنان گفت وگو کرد.

در بیانیه سخنگوی پنتاگون آمده است: وزیر دفاع آمریکا در این گفت وگوی تلفنی با تائید حق اسرائیل برای دفاع از خود، بر عزم آهنین ایالات متحده برای حمایت از اقدام‌های دفاعی تل‌آویو در برابر تهدیدهای ایران، گروه‌های نیابتی و شرکای منطقه‌ای آن تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، آستین در این گفت وگو وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را از تصمیم پنتاگون برای تمدید استقرار ۲ ناوگروه هواپیمابر خود در خاورمیانه مطلع کرده است.

بیانیه سخنگوی پنتاگون می‌افزاید: آستین در این تماس تلفنی همچنین بر حمایت خود از ادامه مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و تضمین آزادی گروگان‌ها (اسرای) اسرائیلی تاکید کرده است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه مواضع حمایتگرانه مقامات کاخ سفید از رژیم اشغالگر صهیونیستی، در گفت‌ وگو با وزیر جنگ اسرائیل بر تعهد واشنگتن به حمایت از این رژیم تاکید کرد.

خبرگزاری رویترز با استناد بر گزارش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نوشت که آستین روز شنبه با گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره دفاع از این رژیم در مقابل حملات حزب الله لبنان گفت وگو کرده است.

در گزارش پنتاگون آمده است: آستین بر تعهد قوی آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود مقابل هر حمله‌ای از سوی ایران، شرکا و گروه‌های نیابتی آن در منطقه تاکید کرده است.

همچنین فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) پیش تر اعلام کرده بود که دومین ناو هواپیمابر نیروی دریایی این کشور به نام یو اس اس آبراهام لینکلن روز چهارشنبه با اسکورت ناوشکن‌های موشک‌انداز حامل موشک‌های هدایت شونده وارد خاورمیانه شده است.

این ناو مجهز به جنگنده‌های F-۳۵ به کشتی‌های ایالات متحده که در حال حاضر در منطقه خاورمیانه حضور دارند از جمله ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت که در اواسط جولای وارد این منطقه شده بود، اضافه شده است.

وزیر دفاع آمریکا در اوایل ماه آگوست دستور داد که ناو هواپیمابر لینکلن از اقیانوس هند و آرام به خاورمیانه نقل مکان کند زیرا دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای دفاع از رژیم صهیونیستی آماده می‌شود.

علاوه بر لینکلن، آستین پیش تر دستور داده بود تا زیردریایی یو اس اس جورجیا که یک زیردریایی حامل موشک هدایت شونده است نیز به خاورمیانه برود و این در حالی است که مقام‌های این کشور به ندرت در سخنان خود به محل اختفای زیردریایی‌های نیروی دریایی این کشور اشاره می‌کنند.

حزب‌الله لبنان صبح روز یکشنبه اعلام کرد که مرحله نخست پاسخ به ترور «فواد شکر» فرمانده جهادی خود را به پایان رساند.

در این مرحله از پاسخ، حزب‌الله ۱۱ پایگاه و موضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با معروفترین جاذبه‌های گردشگری چین آشنا شوید
سفر به شهر ازمیر ترکیه در تابستان چقدر خرج روی دستتان می‌گذارد
روایت گلوبس از هزینه ۱۲۰میلیون دلاری حمله «پیشگیرانه» اسرائیل به حزب‌الله
پیام ویژه فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) به پزشکیان
عقب‌نشینی آموزش‌ و پرورش در برابر معلمان
مراقب مسمومیت با این ویتامین پرطرفدار باشید
نخستین مقصد خارجی پزشکیان پیش از سفر به نیویورک
زمان پرداخت پاداش پایان خدمت به معلمان بازنشسته ۱۴۰۲
آیا نقش جوش مقاومتی در تولید مدرن را می دانید؟
یرگزاری نخستین رویداد حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در ورزش بانوان
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و سازمان سمت
اعلام زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی
ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دکتری دانشگاه آزاد آغاز شد
پذیرش بدون آزمون در پژوهشگاه تربیت‌بدنی‌ و علوم ورزشی
معاونان دفتر نهاد نمایندگی رهبری در ستاد وزارت بهداشت منصوب شدند
نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه
رشد ۳۸۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در ابتدای معاملات
آغاز مهلت عودت ارز اربعین از امروز
خالکوبی بازیکن استقلال ناخواسته شکار شده؟
اولین تصاویر از محل حمله تروریستی مسلحانه در پاکستان +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top