تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/05 - 13:19
کد خبر: 514622

با معروفترین جاذبه‌های گردشگری چین آشنا شوید

عکس جاهای دیدنی چین در فضای مجازی زیبایی برج شانگهای را کاملا هویدا می‌کند. این برج آسمان‌خراش از سازه‌های نسبتا مدرن چین است که در مارس ۲۰۱۶ با ارتفاع ۶۳۲ متری در فهرست ساختمان‌های بلند جهان جا خوش کرد. برج شانگهای اولین ساختمان بلند چین است که به داشتن مرتفع‌ترین سکوی رصد و سریع‌ترین آسانسور جهان شهرت دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کشور چین با آن همه جاذبه تاریخی و طبیعت بکر و بی‌نظیرش، مقصد بسیاری از گردشگران دنیاست. جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی چین اصلی‌ترین دلیل جذابیت این تور گردشگری است. اگر شما هم می‌خواهید با تور چین همراه شوید و به فهرستی از جاذبه‌های گردشگری معروف آن نیاز دارید، ادامه این مطلب را همراه ما باشید.

برج شانگهای

عکس جاهای دیدنی چین در فضای مجازی زیبایی برج شانگهای را کاملا هویدا می‌کند. این برج آسمان‌خراش از سازه‌های نسبتا مدرن چین است که در مارس 2016 با ارتفاع 632 متری در فهرست ساختمان‌های بلند جهان جا خوش کرد. برج شانگهای اولین ساختمان بلند چین است که به داشتن مرتفع‌ترین سکوی رصد و سریع‌ترین آسانسور جهان شهرت دارد.

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه که به آن قصر سلطنتی هم می‌گویند، معروفترین اثر دیدنی کشور چین است که مجموعه‌ای از چندین قصر سلطنتی مجلل بوده که مردم عادی اجازه ورود به آن را نداشته‌اند. این قصر میزبان 24 امپراتور چین بوده است. البته وجود 9 هزار اتاق، 4 برج نگهبانی، مدارس سلطنتی، تالارهای هارمونی و خانه‌های باشکوه اشرافی دل‌کندن از فضای این قصر را برای هر امپراتوری سخت می‌کند. شهر ممنوعه چین 100 هکتار مساحت دارد و قدمت آن به قرن 13 میلادی می‌رسد.

دیوار چین

این سازه باستانی باشکوه که نام آن در فهرست عجایب بزرگ این جهان جا خوش می‌کند، شاهکاری متعلق به قرن 15 و 16 میلادی است. قرار بود دیوار چین بزرگ‌ترین و محکم‌ترین سد دفاعی این کشور در برابر هجوم نیروهای متخاصم باشد؛ اما، شوربختانه این سازه علی‌رغم شکوه و حشمتی که دارد، در عرصه سیاسی و نظامی عملا کاربری چندانی نداشت. درحال‌حاضر از دیوار بزرگ چین به عنوان مهم‌ترین نماد قدرت دولت چین یاد می‌شود. قدم‌زدن روی دیوار یا تماشای منظره خیره‌کننده آن از داخل تله‌کابین لذتی وصف‌نشدنی برای گردشگران به همراه دارد.

ارتش سفالی شیان

سربازان سفالی که بیشتر آن را با نام ارتش سفالین چین یا ارتش تراکوتا می‌شناسند، جاذبه‌ای شگفت‌انگیز در شهر باستانی شیان است. این جاذبه 8 هزار مجسمه از سربازان گارد سلطنتی چین اعم از پیاده‌نظام‌ها، سواره‌نظام‌ها و افسران عالی‌رتبه را شامل می‌شود.

ماجرای این موزه به زمانی برمی‌گردد که پیکر دفن‌شده این سربازان توسط کشاورزان چینی کشف شد. با کشف این اجساد ایده طراحی چهره و اندام سربازان شکلی عملی پیدا کرد. نکتۀ جالب‌توجه در مورد این جاذبه این است که شما نمی‌توانید هیچ شباهتی میان چهره مجسمه‌های سفالی با یکدیگر پیدا کنید و همۀ آن‌ها، چهره و اندامی منحصربه‌فرد دارند.

با معروفترین جاذبه‌های گردشگری چین آشنا شوید

میدان مردم

از دیگر میادین عمومی چین میدان مردم است که در مرکز شانگهای قرار دارد. این میدان که در گذشته به رژه‌های نظامی و اجتماعات مردمی اختصاص داشته است، امروز به عنوان مدرن‌ترین میدان عمومی در شهر شناخته می‌شود. وسعت این میدان روباز 140 هزار مترمربع و دیدنی‌های آن پارکی سرسبز و سازه‌هایی آسمان‌خراش با کاربری‌های فرهنگی و تجاری است.

خیابان نانجینگ شانگهای

بازدید از خیابان نانجینگ شانگهای هم فال است و هم تماشا؛ این خیابان که جاده‌ای در شانگهای است، مجموعه‌ای عظیم از مراکز خرید و جاهای دیدنی ایوو چین را در دل خود دارد. بنابراین اگر می‌خواهید لذت خرید در تور چین و عیش گردشگری در سازه‌های باستانی را با هم تجربه کنید، این جاده یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

میدان تیان آنمن

یکی دیگر از جاهای دیدنی چین پکن است که پایتخت این کشور و شهری دیدنی است؛ اما در دل همین شهر هم میدانی به نام تیان‌آن‌من وجود دارد که به مناسبت دهمین سالگرد پیروزی چین ساخته شد. از این میدان به عنوان بزرگ‌ترین میدان عمومی جهان یاد می‌شود. در میدان وسیع تیان آنمن سازه‌های باستانی باشکوهی به چشم می‌خورد که از میان آن‌ها می‌توان به سالن بزرگ ملت، موزه تاریخ چین، شهر ممنوعه، دروازه کاین من و سالن یادبود مائو اشاره کرد.

کاخ تابستانی پکن

کاخ تابستانی پکن جهانی دیگر از زیبایی تاریخ کهن چین را به تصویر می‌کشد. این کاخ مجلل و باشکوه، بزرگ‌ترین باغ امپریالیستی جهان است که در شهر پکن قرار دارد. این شاهکار پرزرق‌وبرق تاریخی گنجینه‌ای عظیم از دریاچه‌ها، کاخ‌ها، مقبره‌ها و باغ‌های باشکوه را در دل خود جای داده است. دلیل نام‌گذاری این کاخ، آب‌وهوای تابستانی چین بوده که امپراطور و خانوادۀ او را به زندگی در این مکان خنک و خوش آب‌وهوا ترغیب می‌کرد. اگر شما هم قصد خرید تور چین تابستان را دارید، حتما از این کاخ دیدن کنید و در کنار درختان سرسبزش قدم بزنید.

موزه هنر چین

اگر می‌خواهید با دنیایی غنی از هنرهای دوره معاصر چین آشنا شوید، به موزه هنر آن سر بزنید. این موزه با نمایش 14 هزار شاهکار هنری از هنرمندان برجسته چینی در فهرست بهترین و بزرگ‌ترین موزه‌های هنری آسیا جا خوش کرده است.

موزه گوانگ دونگ

از دیگر موزه‌های هنری چین که گنجینه‌ای کامل از تاریخ، فرهنگ، طبیعت و هنر این کشور را به نمایش می‌گذارد، موزه گوانگ دونگ است. این موزه در سال 1959 افتتاح شد و درحال‌حاضر افتخار میزبانی از 160 قطعه هنری را دارد.

پل گوانگجی

در سفرتان به چین لذت عبور از بزرگ‌ترین پل دریایی جهان را از دست ندهید. پل گوانگجی یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی چین است که مسافتی 42 کیلومتری دارد. این پل عجیب و تماشایی اسباب اتصال دو شهر چینگدائو و هوانگدائو را فراهم می‌کند.

مجسمه بزرگ بودا

اگر می‌خواهید با بزرگ‌ترین مجسمه سنگی بودای جهان ملاقات کنید، به استان سیچوآن در چین بروید. این مجسمه که بودای بزرگ لشان نام دارد در قله کوه امی، اولین پرستشگاه بودایی‌ها قرار دارد. ارتفاع این مجسمه 71 متر و عرض آن 28 متر است.

با معروفترین جاذبه‌های گردشگری چین آشنا شوید

شهر باستانی پینگایو

شهر باستانی پینگایو هم معرفی دیگری از بهترین جاهای دیدنی چین خواهد بود. این شهر باستانی گردشگران را سوار بر قطار زمان می‌کند و به دورانی باشکوه از امپراتوری‌های مینگ و چینگ می‌برد.

غرفه‌های تاریخی و خیابان‌های باریک قرون وسطایی بیشترین چیزی است که لذت حضور در این شهر باستانی را برای افراد دوچندان می‌کند. البته بد نیست بدانید که پینگایو در سپتامبر هرسال حال‌وهوایی کاملا عاشقانه پیدا می‌کند و این همه از لطف جشنواره فانوس است که با شکوه هرچه‌تمام در این شهر برگزار می‌شود.

شهر باستانی جوجیاجیائو

در چین هنوز هم ردپایی از زندگی سنتی مردم به چشم می‌خورد که شاید بهترین جلوه از آن را بتوان در شهر باستانی جوجیا جیائو به نظاره نشست. این شهر باستانی در شانگهای قرار دارد و به جریان مروارید معروف است. از جاذبه‌های معروف شهر جوجیاجیائو هم می‌توان به پل‌های قدیمی و دروازه‌های چوبی و سنگی آن اشاره کرد. جالب است بدانید که عمر این شهر به 1700 سال قبل می‌رسد و علی‌رغم این قدمت طولانی هنوز هم به لطف داشتن مناظر کارت‌پستالی در صف اول بهترین جاهای دیدنی چین قرار دارد.

مجسمه خدای جنگ

نه‌تنها اسم، بلکه هیبت و شکوه مجسمه خدای جنگ چین جاهای دیدنی دیگر این کشور را به چالش می‌کشد. این سازه غول‌پیکر تندیسی از گوانگ یو، جنگ‌سالار مشهور چینی، است که در شهر جیانگژو و در پارک معروف آن با نام گوان یو قرار دارد. از عجایب مجسمه خدای بزرگ وسعت بی‌انتهای آن است که سبب جای‌دادن یک موزه 8 هزار مترمربعی درون خود می‌شود.

بد نیست بدانید که طراح این مجسمه هان میلین، ایده‌پرداز مشهور سمبلیک‌های المپیک، است. تندیس خدای جنگ 58 متر ارتفاع دارد و به لطف داشتن اسلحه‌ای تبرمانند در دست شکوه و جذابیت بیشتری پیدا می‌کند.

معبد مانمو

معابد همیشه رازهای بیشتری برای فاش‌کردن دارند. یکی از معروف‌ترین این معابد در چین هم معبد مانمو است که آن را می‌توان تنها یادگار آیین مانوی در جهان دانست. با گذر زمان این معبد به پرستشگاه بودایی‌ها تبدیل شد.

معبد لاما

معبد لاما از آن دیدنی‌ها پرنقش‌ونگاری است که با تاریخ پرفرازونشیب خود همه را متحیر و شگفت‌زده می‌کند. ساخت این معبد به سال 1694 بازمی‌گردد. در آن زمان لاما سکونتگاه اصلی امپراتور یونگ ژنگ، سومین امپراتور سلسله چینگ، بود. با مرگ این پادشاه این بنای باستانی به صومعه لاما و سپس به مرکز ملی لاما تغییر کاربری داد.

برای بازدید از معبد لاما باید وقت زیادی را به گردش در آن اختصاص دهید. در این مجموعه باشکوه 5 تالار، 3 دالان، 1 مجسمه عجیب 18 متری از بودا و گنجینه‌ای رنگارنگ و مجذوب‌کننده از کاشی‌های خوش‌رنگ و دیوارهای مزین‌شده به نقاشی‌های حیرت‌انگیز وجود دارد.

دیزنی لند

از دیدن سازه‌های تاریخی که فارغ شدید، برای احیای انرژی و روحیه خود به دیزنی لند شانگهای بروید. این دیزنی لند با تمام دیزنی‌های دنیا توفیری اساسی دارد و این تفاوت در مزین‌بودن این پارک به طرح‌های سنتی با سبک‌وسیاق چینی خلاصه می‌شود. خوب است بدانید که دیزنی لند شانگهای در سال 2016 افتتاح شد و از آن زمان تاکنون رتبه اول را از پارک‌های دیزنی در آسیا دارد.

معبد کنفوسیوس

معبد کنفوسیوس پکن دیگر جاذبه دیدنی در چین است که به نام کنفوسیوس بزرگ و به کام شاهان و درباریان فرصت‌طلب در سال 1302 میلادی ساخته شد. این معبد دومین و بزرگ‌ترین معبدی است که به کنفوسیوس تعلق دارد. در این معبد مراسم شاهانه زیادی برپا شده و حالا از آن‌همه شکوه و جلال، یک درخت چوجین بای 700 ساله به ‌جامانده است که به عنوان مشهورترین جاذبه این معبد شناخته می‌شود.

معبد شهر خدا در شانگهای

بازدید از معبد شهر خدا ورود به دنیای خدایان چینی است. این معبد از جاهای دیدنی چین در شهر شانگهای است که فضای آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی آن هزاران گردشگر را مجذوب خود می‌کند. این معبد 600ساله 9 تالار با گنیجنه‌ای بی‌شمار از مجسمه‌های خدایان چینی دارد.

آکواریوم اقیانوس شانگهای

در فهرست جاهای دیدنی چین باید از آکواریوم اقیانوس شانگهای هم نام ببریم که امروز به عنوان طولانی‌ترین تونل آکواریومی در دنیا شناخته می‌شود. با حضور در این آکواریوم 168 متری شانس ملاقات با خلیج کوسه، آبسنگ ساحلی، غار کلپ، اقیانوس باز و آبسنگ مرجانی را خواهید داشت.

باغ وحش پکن

باغ‌وحش پکن با تمام باغ‌وحش‌هایی که دیده‌اید، تفاوت دارد. این باغ‌وحش عظیم و زیبا به لطف شباهت‌های عجیبی که با زیستگاه طبیعی حیوانات دارد، شادی و سرزندگی را برای حیوانات این مجموعه به ارمغان می‌آورد. ساکنین این باغ‌وحش 200 هکتاری، بیش از 100 پاندا هستند که از گردشگران تور پکن میزبانی می‌کنند.

پارک آبی چایم لانگ

بزرگ‌ترین پارک آبی آسیا در چین جا خوش کرده است. این پارک آبی که چایم لانگ یا چیملانگ نام دارد، گردشگران را به یک ماجراجویی مفرح و بانشاط دعوت می‌کند. استخرهای مواج، سرسره‌های سرعتی و پیچ‌درپیچ، رودخانه آرام، قلعه رازآلود باران و تورنادو از تفریحات مهیج این مجموعه به حساب می‌آید.

باغ‌های سنتی سوژو در جیانگسو

در فهرست میراث جهانی یونسکو نام باغ‌های سنتی سوژو مثل الماس می‌درخشد. این باغ‌ها از بهترین مناطق دیدنی چین هستند که جلوه‌ای بی‌نقص و هنرمندانه از طبیعت زیبای چین را به نمایش می‌گذارند. این هنرمندی و زیبایی را هم باید مرهون طراحان و معماران کاربلد سلسله سونگ و کنیگ بود که با نگاه تیزبین خود خیره‌کننده‌ترین قاب از یک باغ اصیل کلاسیک را به تصویر می‌کشند.

دریاچه غربی هانگژو چین

دریاچه غربی از زیباترین جاهای چین است که از 3 طرف توسط تپه‌ها محاصره می‌شود. این دریاچه آب‌شیرین آنقدر منظره بکر و زیبا دارد که شاعران و هنرمندان زیادی برای ایده‌پردازی‌های خلاقانه خود به فضای دل‌انگیز آن پناه می‌بردند. جزایر مصنوعی، باغ‌های دلنواز، معابد باشکوه و برج‌های جذاب پاگودایی از جاذبه‌های مهم این دریاچه هستند.

کوه های رنگین کمانی ژانگی دانکسیا

از جاهای عجیب چین که به‌هیچ‌قیمتی نباید بازدید از آن را از دست بدهید، کوه‌های رنگین‌کمانی ژانکی دانگسیاست. این منطقه دریاچه‌ای بزرگ بود که رودهایی از نقاط مختلف در آن جاری می‌شدند. با خشک‌شدن دریاچه، رسوبات حاصل از رودها روی یکدیگر انباشته شدند در نتیجه یک پدیده زمین‌شناسی کمیاب، کوهستانی رنگارنگ را در این منطقه خلق کردند. این منطقه جادویی در استان گانسو هرساله گردشگران زیادی را به شوق دیدن این شاهکار طبیعی به غرب چین دعوت می‌کند.

سفر به چین همراه با تور چین تریپ

مکان‌های گردشگری چین به حدی گسترده و متنوع است که در این مطلب نمی‌گنجد و این فهرست، فقط گزیده‌ای از معروف‌ترین آن‌هاست؛ بااین‌حال، در تورهای 5 تا 10 روزۀ تریپ، می‌توانید بسیاری از این جاذبه‌های تاریخی را ببینید و در طبیعت زیبای این کشور نفس بکشید. برای اطلاع از تاریخ سفر، نام هتل‌های محل اقامت و جزئیات تور چین، به وبسایت آژانس گردشگری تریپ به آدرس www.trip.ir سر بزنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دستگیری اراذل قمه‌کش تهران
دیدار نخست وزیر قطر با عراقچی
انتقاد صریح ایران از مواضع دوگانه انگلیس +جزئیات
هشدار مجدد آیت الله سبحانی/ نامه به قالیباف
با معروفترین جاذبه‌های گردشگری چین آشنا شوید
سفر به شهر ازمیر ترکیه در تابستان چقدر خرج روی دستتان می‌گذارد
روایت گلوبس از هزینه ۱۲۰میلیون دلاری حمله «پیشگیرانه» اسرائیل به حزب‌الله
پیام ویژه فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) به پزشکیان
عقب‌نشینی آموزش‌ و پرورش در برابر معلمان
مراقب مسمومیت با این ویتامین پرطرفدار باشید
نخستین مقصد خارجی پزشکیان پیش از سفر به نیویورک
زمان پرداخت پاداش پایان خدمت به معلمان بازنشسته ۱۴۰۲
آیا نقش جوش مقاومتی در تولید مدرن را می دانید؟
یرگزاری نخستین رویداد حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در ورزش بانوان
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و سازمان سمت
اعلام زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی
ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دکتری دانشگاه آزاد آغاز شد
پذیرش بدون آزمون در پژوهشگاه تربیت‌بدنی‌ و علوم ورزشی
معاونان دفتر نهاد نمایندگی رهبری در ستاد وزارت بهداشت منصوب شدند
نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
فرایند اختصاص سهمیه‌های جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top