تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/06/06 - 12:43
کد خبر: 514698

احتمال برگزاری بازی‌های خانگی استقلال و پرسپولیس در کشور ثالث

احتمال برگزاری بازی‌های خانگی استقلال و پرسپولیس در کشور ثالث

وضعیت نامناسب ورزشگاه‌های کشور بحران بزرگی را برای تیم ملی فوتبال کشورمان و نمایندگان ایرانی حاضر در بازی‌های لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا به وجود آورده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وضعیت نامناسب ورزشگاه‌های کشور بحران بزرگی را برای تیم ملی فوتبال کشورمان و نمایندگان ایرانی حاضر در بازی‌های لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا به وجود آورده تا تمامی معادلات حاکم بر میزبانی این رقابت‌ها در هاله‌ای از ابهام فرو برود.

اظهارات مدیران فدراسیون فوتبال بیانگر این است که هیچ‌یک از ورزشگاه‌هایی که پتانسیل برگزاری دیدارهای بزرگ و بین‌المللی را دارند، در برهه کنونی امکان میزبانی از دیدارهای مهم و بین‌المللی را ندارند. ناآماده بودن ورزشگاه‌های کلیدی نظیر آزادی، نقش جهان، فولادشهر و دستگردی چالش را برای مسئولان برگزاری مسابقات و مدیران باشگاه‌ها بشدت سخت کرده و حالا این نگرانی وجود دارد که اگر اوضاع به همین منوال سپری شود، ممکن است امتیاز میزبانی از ایرانی‌ها سلب شده و کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا تصمیم به برگزاری بازی‌ها در زمین ثالث بگیرد.

تیم ملی و استقلال در انتظار پاسخ مشهدی‌ها

انتشار این اخبار نگران‌کننده در فضای رسانه‌ای با واکنش جدی امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال روبه‌رو شد. قلعه‌نویی با انتقاد از وضعیت نامناسب ورزشگاه‌ها، تداوم این فضا را به ضرر فوتبال ایران دانست و تأکید کرد: در این مقطعش انتظار داشتیم مسئولان خراسان رضوی با ما همکاری کنند تا تیم ملی بتواند از مزیت بازی در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد نفع ببرد، اما در کمال ناباوری با موانعی عجیب و غریب امتیاز بازی تیم ملی در این ورزشگاه از بین رفت.

اما به‌جز تیم ملی، باشگاه‌های لیگ برتری که قرار است به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا بازی کنند نیز با همین چالش روبه‌رو شدند تا بلاتکلیفی در نحوه میزبانی آنها در این مسابقات به بالاترین حد ممکن برسد. در حال حاضر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که به عنوان نماینده ایران در لیگ نخبگان آسیا حضور دارند، ورزشگاه آزادی را به عنوان گزینه نخست خود برای برگزاری مسابقات خانگی اعلام کردند که با توجه به آماده نبودن آن، امکان برگزاری هیچ مسابقه‌ای تا اطلاع ثانوی در این ورزشگاه وجود ندارد.

نکته قابل توجه اینجاست که باشگاه استقلال در نامه ارسالی خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا نام استادیوم امام رضا(ع) مشهد را به عنوان استادیوم دوم خود اعلام کرده است اما مسأله اینجاست که به دلیل مخالفت برخی دستگاه‌های اجرایی شهر مشهد فعلاً مجوز لازم برای انجام بازی‌های استقلال در این ورزشگاه هم داده نشده است.

البته اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و هیأت فوتبال این استان موافقت ضمنی خود را با برگزاری بازی در مشهد اعلام کرده‌اند، همچنین مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی به عنوان مالک ورزشگاه امام رضا(ع) چراغ سبز خود را برای برگزاری بازی در این استادیوم نشان داده اما به این شرط که باشگاه استقلال کلیه مجوزهای لازم برای انجام بازی را بگیرد.

برای پیگیری بیشتر موضوع به سراغ فرماندار مشهد رفتیم تا نظر وی در خصوص انجام بازی‌های آسیایی استقلال در مشهد را از وی جویا شویم که داوری اظهارنظر در این خصوص را به فرصتی دیگر موکول کرد و گفت: فعلاً در جلسه هستم.

پرسپولیس فقط آزادی را معرفی کرد

در این میان گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس هم به دلیل بلاتکلیفی فعلی ورزشگاه‌های کشور، نام ورزشگاه دیگری را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی نکرده است!

امیر علی حسینی، مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس با تأیید این خبر به ما می‌گوید: «ما تنها ورزشگاه آزادی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کردیم چون هر ورزشگاه دیگری را برای انجام بازی‌های آسیایی خود به کنفدراسیون معرفی می‌کردیم بایستی مجوز آسیا را می‌گرفت به همین دلیل چون مطمئن نبودیم که ورزشگاه جایگزین تأییدیه لازم را دارد، ورزشگاه دوم معرفی نکردیم. به همین علت اگر ورزشگاه آزادی تا روز نهم مهرماه آماده میزبانی نباشد، ممکن است با تصمیم کنفدراسیون بازی ما در ورزشگاه ثالث در کشور دیگری انجام شود.»

با در نظر گرفتن این احتمالات و چالش به وجود آمده، به نظر می‌آید اگر در روزهای باقیمانده در خصوص وضعیت میزبانی استقلال و پرسپولیس در بازی‌های لیگ نخبگان تصمیم‌گیری آنی صورت نگیرد، بعید نیست به دلیل آماده نبودن استادیوم‌های کشور کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم سختگیرانه‌ای در این رابطه بگیرد و رأی به انجام بازی در کشور ثالث دهد که این موضوع جدا از اینکه تیم‌های ایرانی را از امتیاز میزبانی محروم خواهد کرد، یک آبروریزی بزرگ برای فوتبال ما به حساب خواهد آمد.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دریافت مسترکارت و ویزاکارت برای ایرانیان: یک راهنمای جامع
«شریفی زارچی» به دانشگاه شریف بر می‌گردد؟
توضیح وزیر ارتباطات درباره کندی امروز اینترنت
ظریف به دولت بازگشت +جزئیات
گزینه‌های جدید حماس برای تسلیم شدن نتانیاهو
بهمن نصیری به ایران بازگشت
ابوالفضل پورعرب در بیمارستان بستری شد
رهبر انقلاب: به دشمن امید نبندیم +فیلم
رهبر انقلاب:مسئله تولید را باید جدی گرفت +فیلم
خواسته رهبر انقلاب از وزیر بهداشت +فیلم
توجه خاص رهبر انقلاب به مسئله هوش مصنوعی +فیلم
اشاره رهبر انقلاب به بازداشت مالک تلگرام در فرانسه +فیلم
بیمارستان لولاگر پلمب شد
احتمال برگزاری بازی‌های خانگی استقلال و پرسپولیس در کشور ثالث
رهبر انقلاب: از این که به شما بگویند پوپولیست و عوام‌گرا اعتنا نکنید +فیلم
مشاور وزیر علوم منصوب شد
پارک علم و فناوری امیرکبیر تا سال۱۴۱۴ کانون نوآوری دانشگاه می‌شود
جهاددانشگاهی صنعتی شریف امریه سربازی جذب می‌کند
آخرین مهلت ثبت نام غیرحضوری پذیرفته شدگان دکتری پیام نور اعلام شد
وزیر علوم با شفیعی کدکنی دیدار کرد
برنامه‌ وزیر علوم برای انتصابات و تغییرات مدیران آموزش عالی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top