تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/07 - 10:58
کد خبر: 514786

مزایای هویت بصری سازمانی

مزایای هویت بصری سازمانی

هویت سازمانی به اهداف، باورها، ارزش ها و شخصیت یک مجموعه تعلق دارد و مشابه با هویت فردی ویژگی های یک کسب و کار را تعیین می کند تا بتواند در بین دیگر رقبا جذاب و متمایز شناخته شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در کسب و کارها مولفه های تاثیر گذار زیادی وجود دارند که یکی از آن هویت سازمانی برند است که نقش پر رنگی در موفقیت یک شرکت و ایجاد تمایز در بین رقبا دارد. امروزه با توجه به رقابت در بین کسب و کارهای مختلف، آن ها نیاز به ایجاد طرح ها و برنامه ریزی هوشمندانه دارند و باید هویت سازمانی خود را به صورت جذاب و در عین حال اصولی به دیگران معرفی کنند.

هویت سازمانی به اهداف، باورها، ارزش ها و شخصیت یک مجموعه تعلق دارد و مشابه با هویت فردی ویژگی های یک کسب و کار را تعیین می کند تا بتواند در بین دیگر رقبا جذاب و متمایز شناخته شود.

طراحی هویت سازمانی چیست؟

تا به این جا با اهمیت و تاثیر هویت سازمانی در موفقیت امروزی کسب و کارها آشنا شده اید اما باید بدانید که طراحی هویت سازمانی برند است که می تواند بیشترین تاثیر را روی فرآیندهای مختلف شرکت ها و نشان دادن آن ها به مخاطبان داشته باشد. هویت سازمانی با هویت بصری سازمانی تفاوت هایی دارند که بعضی از افراد طراحی این دو را با هم دیگر یکی می دانند در صورتی که به این شکل نیست.

هویت سازمانی به شخصیت و کلیت یک کسب و کار می پردازد که در آن ارزش ها، فرهنگ ها، اهداف و ... به مخاطبان ارائه داده می شود، در صورتی که هویت بصری به طراحی نشانه هایی که یک مجموعه یا شرکت را به نمایش می گذارد می پردازد، در واقع هدف آن ارائه شخصیت و ارزش های یک کسب و کار به مخاطبان آن است.

از این رو می توان نتیجه گرفت که طراحی هویت سازمانی تا چه اندازه اهمیت دارد و یک فرآیندی محسوب می شود که کسب و کارها با استفاده از آن می توانند تصویر جذاب و متفاوتی در ذهن دیگران ایجاد کنند. هویت سازمانی در واقع ویژگی های شما را در بین رقبا و دیگر کسب و کارها به مخاطبان نشان می دهد.

طراحی هویت سازمانی خوب و متناسب با زمینه فعالیت شرکت ها امروزه حرف اول را می زند و اگر به خوبی اجرا شود، می تواند تاثیر شگفت انگیزی در موفقیت آن ها بگذارد. در طراحی هویت سازمانی بهتر است یک سری موارد در نظر گرفته شود که از جمله آن ها می توان به بررسی و تجزیه و تحلیل برند، مشخص کردن ماموریت و ارزش ها، طراحی گرافیکی، نام و لوگو، صدا و تصویر و ارتباطات اشاره کرد.

مزایای هویت بصری سازمانی

هویت سازمانی چطور ساخته می‌شود؟

زمانی که هویت سازمانی با توجه به ویژگی ها و مشخصات یک کسب و کار به درستی توسط مجموعه های معتبر و شرکت های تخصصی طراحی شود، یک سری مزایا به دنبال دارد که عبارتند از:

  • ایجاد تمایز و تفاوت در بین رقبا: در هر زمینه کاری، مجموعه های زیادی وجود دارند که می توانند خدمات و محصولات یکسان ارائه دهند، از این رو اولین مزیت طراحی هویت سازمانی این است که باعث می شود تا شما در بین رقبا متفاوت دیده شوید و جایگاه خوبی در ذهن افراد پیدا کنید. این ویژگی سبب شده تا برند کسب و کارتان خاص و متفاوت به نظر برسد و راحت تر بتوانید محصولات و خدمات تان را به بازار معرفی نمایید و از روش های بازاریابی کم هزینه تر استفاده کنید.
  • افزایش اعتماد مخاطبان: شرکتی موفق است که مشتریان آن به محصولات و خدماتش اعتماد داشته باشند و در هر زمانی استفاده از آن ها را جزء اولویت خود بدانند. اعتماد برای موفقیت و افزایش فروش یک کسب و کار حرف اول را می زند، طراحی هویت سازمانی باعث شده تا شما از طریق ویژگی های منحصر به فرد حس اعتماد را در ذهن افراد ایجاد کرده و آن را تقویت کنید. اگر مخاطبان به خدمات شما اعتماد داشته باشند، ساده و راحت تر از محصولات و خدمات تان استفاده کرده و برند شما را به دیگر افراد نیز معرفی می کنند که این خود تاثیر بسزایی در سودآوری دارد.

مزایای هویت بصری سازمانی

  • افزایش فروش: چرخه رقابت تا زمانی ادامه دارد که یک کسب و کار بتواند فروش داشته باشد، به محض این که چرخه فروش کاهش پیدا کند، مشکلات و چالش های زیادی ایجاد می شود، به همین دلیل مدیران شرکت ها به دنبال این هستند که فروش خود را روز به روز بیشتر کنند تا جایی که سود آن ها بیشتر از هزینه هایشان باشد و یکی از روش هایی که به آن ها کمک می کند طراحی هویت سازمانی است. زمانی که این کار انجام شود شرکت ها می توانند مشتریان جدید داشته باشند و آن ها را به مشتریان دائمی تبدیل کنند که این فروش آن ها را بیشتر از گذشته می کند و یک چرخه همیشگی سودآور پدید می آورد.
  • استفاده از استراتژی های پر بازده: بازاریابی لازمه یک کسب و کار است، اما در آن تکنیک ها و روش های زیادی وجود دارد که استفاده از تمامی آن ها برای یک مجموعه امکان پذیر نیست و باید از استراتژی هایی استفاده شود که در زمان کم بتوانند بیشترین نتیجه را بدهند. بنابراین زمانی که هویت سازمانی مشخص شود، دیگر نیازی نیست تا تمام تکنیک های بازاریابی را پیاده سازی کنید، بلکه با توجه به ویژگی های هویت سازمانی می توانید از روش های بازاریابی که در کسب و کار شما می توانند نتیجه بخش باشند، بهره بگیرید، از این رو شما باید طراحی درست هویت سازمانی را در اولویت قرار دهید تا روش ها و استراتژی های بازاریابی تان نیز در کنار آن روشن و مشخص شود.

آیا میدانید تخصص شرکت تبلیغاتی ربیک https://rebikagency.com طراحی هویت بصری برند و طراحی هویت سازمانی است؟

با تشکر 

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تصویر از حضور رسمی ظریف در جلسه هیات دولت پس از بازگشتش
گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره شاخص‌های کلان بخش آب
فراخوان واریز وجه برای متقاضیان پژو پارس
خواجه‌نژاد رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور شد
شروع دوره پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی از اول مهر
«صحرایی» معاون بنیاد مستضعفان شد
پرسپولیس اورونوف را به زیر ۲۵ کشاند
شیوه اجرای کالابرگ در دولت جدید تغییر می‌کند؟
نتایج نهایی پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد
آغاز جذب مدرس حق التدریس در دانشگاه علمی کاربردی از ۱۷ شهریور
امیر آشتیانی جانشین ستادکل نیروهای مسلح شد
تماس تلفنی وزیر خارجه ژاپن با عراقچی
ژنرال صهیونیست: ارتش ما تکه‌تکه شده
دیدار استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم لغو می‌شود
امضای تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان تهران و مسکو
هراس جدید صهیونیست‌ها از ایران
تصویری از پسر مقام بلندپایه اسرائیلی که در غزه به هلاکت رسید
«اسکندر مؤمنی» جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی شد
خبر خوش برای مشمولان اعزامی‌ مهرماه
سنگینی سایه تهدید ایران بر سر اسرائیل
پیکر زهره حمیدی به خاک سپرده شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top