تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/06/07 - 21:58
کد خبر: 514858

پزشکیان: باید عدالت آموزشی را محقق کنیم

پزشکیان: باید عدالت آموزشی را محقق کنیم

رئیس جمهور گفت: فرزندانِ ما باهم فرقی ندارند ولی نیروهای و نوع آموزش تفاوت دارد و این بی‌عدالتی است؛ ما باید عدالت را پیاده کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور عصر امروز در آیین تودیع و عارفه وزرای سابق و جدید آموزش و پرورش طی سخنانی بیان کرد: اگر معلمان نبودند، ما به این جاها نمی‌رسیدیم؛ ما اهل روستا بودیم که رئیس‌جمهور شدیم. این امکان در جمهوری اسلامی وجود دارد که یک روستازاده به این مقام برسد ولی خودش را گم هم نکند.

وی افزود: ضمن قدردانی از تلاش همگان در این سال‌ها، تلاش ما برای حق و عدالت است. برای رسیدن به این دو مهم، باید اصلاحات داشته باشیم و امروزه در جامعه از حق و عدالت فاصله داریم و این مشکلات برای عدم هماهنگی، شکاف بین افراد، طبقات، استان‌ها و قومیت‌هاست. این کار با گفتن هم انجام نمی‌شود ولی باید اقدام کرد و بنده بی‌عدالتی را می‌بینم.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: اصل کار از آموزش و پرورش شروع می‌شود و احتمالاً در سند تحول قرار داده شده است. باید در سراسر کشور تمامی خدمات را به همگان ارائه کنیم؛ نه‌اینکه کسی که پول و قدرت دارد بتواند استفاده کند و دیگران نتوانند.

پزشکیان گفت: در هر کجای ایران، هر فردی باید بتواند خدمت را دریافت کند؛ فرقی ندارد که این فرد در تهران، بلوچستان و یا کردستان باشد. هم‌چنین باید مثلاً یک پزشک همان توانمندی را داشته باشد که یک پزشک در روستا داراست.

وی با طرح این سوال که آیا امروز استاندارد آموزش در خودِ تهران برابر است؟، اظهار داشت: در جلسه دیروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردم که بنده وقتی به تهران آمدم رزیدنت بودم و نمی‌توانم فرزندانم را به یک مدرسه مناسب بفرستم. چرا باید پول داشت تا بتوان خوب درس خواند؟

رئیس‌جمهور بیان کرد: فرزندانِ ما باهم فرقی ندارند ولی نیروهای و نوع آموزش تفاوت دارد و این بی‌عدالتی است. ما باید عدالت را پیاده کنیم؛ محصولی که در جوانان‌مان می‌بینیم و به نیروی انتظامی می‌گوییم که ورود کند، او نمی‌تواند کار را درست کند و تخریب می‌کند و آموزش و پرورش درست می‌کند. ما قبل از انقلاب طوری در مساجد تربیت شدیم که علیرغم بازبودن مسیر انحراف، با قدرت می‌ایستادیم و از باورمان دفاع می‌کردیم و به اینجا رسیدیم.

پزشکیان با بیان اینکه باید به آموزش و پرورش نوع دیگری نگاه کنیم، عنوان کرد: نباید فقط علم را منتقل کرد بلکه باید رفتار کردن را هم آموزش داد. باید آموزش دهیم که فرزندان ما برای دیگران چاره‌سازی نکنند و از کشور نروند. ما نتوانستیم به چنین فردی آموزش دهیم که برای برون‌رفت از مشکلات، چگونه عمل کند.

وی خاطر نشان کرد: لازم است که آموزش را برای توانمندسازی انجام دهیم و این باید به همه‌ی عرصه‌ها تعمیم یابد. باید بتوانیم به‌صورت تیمی کار کرده و مساله را حل کنیم. فرزندان را پرسشگر، نقّاد و جستجوگو تربیت شوند نه‌اینکه صرفاً مطیع باشند و سوالی نپرسند.

رئیس‌جمهور گفت: باید آموزش را عملیاتی کرد و آموزش، تئوری نیست و بلکه تیمی کار کردن است. دانش‌آموزانی که در مدارس دولتی و غیردولتی درس می‌خواند، یک‌جور آموزش می‌بینند؟ این ساختار عدالت آموزشی است؟ ما می‌کوشیم آموزش اولویت دولت باشد.

پزشکیان خاطر نشان کرد: باید کاری کنیم که دشمنان نتوانند با استفاده از تمامی ابزارهای‌شان، فرزندان ما را منحرف کنند. ما در این عرصه مسئولیت داریم و باید تلاش کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مسیر توسعه در کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد
برای اولین بار نیروی دریایی آمریکا هیچ ناوی در اقیانوس آرام ندارد
تصاویری از نخستین میزبانی دیپلماتیک پزشکیان در کاخ سعد آباد
بازی این هفته استقلال VAR ندارد!
۵ نماینده ایران در رشته‌های IT راهی مسابقات جهانی فرانسه شدند
سامسونگ با عرضه گلکسی‌ اس۲۵ روی آیفون را کم می‌کند!
رژه کاروان فرزندان ایران در افتتاحیه پارالمپیک پاریس +عکس
دیدار رهبر ملی ترکمنستان و هیئت همراه با رهبر انقلاب +عکس
ایران: جلوگیری از نشت نفت در دریای سرخ، قصور برخی کشورهاست
بازگشت محمد خزایی به ایران +عکس
علت تاکید رهبری روی «هوش مصنوعی» چیست؟
سقوط یک جنگنده ناشناس در شرق سوریه
«الیاس حضرتی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت شد
مراسم ابتدایی افتتاحیه پارالمپیک پاریس +فیلم
جزئیات واریز یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری
واکنش وزارت‌خارجه آمریکا به سخنان اخیر رهبر انقلاب
مشعل پارالمپیک ۲۰۲۴ در دستان جکی‌چان +فیلم
مراسم افتتاحیه پارالمپیک هفدهم آغاز شد
بهروز آذر: مطالبه گری برای کاستن تبعیض از زنان در دستور کار است
مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور +عکس
پزشکیان: باید عدالت آموزشی را محقق کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top