تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/06/08 - 09:04
کد خبر: 514883

روزنامه اصلاح طلب: سهم خواهی حق ماست

روزنامه اصلاح طلب: سهم خواهی حق ماست

روزنامه همدلی در یادداشتی با بیان اینکه ستاد‌های اصلی موظف‌اند از نیرو‌های خود صیانت و زمینه رشد آن‌ها را فراهم کنند، نوشت «با یک نگاه کلان نگر نمی‌توان اطمینان داشت که با نیرو‌هایی که باوری به شعار‌های این دولت نداشته و ندارند، خروجی مناسبی حاصل شود و موفقیتی را تضمین کرد

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از جهان نیوز، نفرات اول کابینه پزشکیان (معاونان رئیس‌جمهور و وزرا) مشخص شده‌اند، اما هنوز جایگاه‌های زیادی در میان مدیران میانی و رده دوم وجود دارد که باعث می‌شود سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان و تلاش آن‌ها برای رساندن خود و مهره‌هایشان به دولت، همچنان ادامه داشته باشد.

نکته جالب، اما در این میان، توجیه سهم‌خواهی و حتی حق قائل شدن برای خود در این زمینه از سوی اصلاح‌طلبان است. روزنامه همدلی که از رسانه‌های تندروی اصلاح‌طلب است، معتقد است این سهم خواهی حق ستاد‌های انتخاباتی پزشکیان است و سهم‌خواهی کاری است که «باید انجام دهند».

روزنامه همدلی در یادداشتی با بیان اینکه ستاد‌های اصلی موظف‌اند از نیرو‌های خود صیانت و زمینه رشد آن‌ها را فراهم کنند، نوشت «با یک نگاه کلان نگر نمی‌توان اطمینان داشت که با نیرو‌هایی که باوری به شعار‌های این دولت نداشته و ندارند، خروجی مناسبی حاصل شود و موفقیتی را تضمین کرد. مگر رستمی هست که با سربازان افراسیاب به جنگ افراسیاب برود؟ سکوت رئیسان ستادها، و در انتظار باران نشستن، این کشت را به فصل درو نخواهد رساند. باید از لاک سکوت و انتظار بیرون آمد.»

این روزنامه با انتقاد از عدم وجود برنامه خاص از سوی ستاد‌های انتخاباتی تصریح کرد: «ستاد‌های مرکزی باید برای نیروهایشان سهم‌خواهی کنند و از اتهام سهم‌خواران نترسند. مدل ذهنی حاکم بر ستادها، الآن باید همین باشد. نیرو‌های توانمند خود را شناسایی کنند و از آن‌ها رزومه بگیرند. اشتباهی که در کمیته‌های انتخاب وزرا صورت گرفته تکرار نشود. الآن فرصت انتخاب معاونان وزیر، مدیران کل و استانداران است. اگر موفقیت دولت و رضایت مردم مد نظر است باید در این مرحله، نقش‌آفرینی کرد».

موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که این سهم خواهی به اسم کمک به دولت و اجابت خواست مردم صورت می‌پذیرد و تصریح می‌شود که اگر ما و جناح ما در دولت نباشند، دولت پزشکیان موفق نمی‌شود که اهداف خود را پیگیری کند. در واقع سهم‌خواهی خود را به نام مردم و دولت فاکتور می‌کنند.

همدلی در بخش بعدی مطلب خود می‌نویسد: «هنگامه سکوت یا صدور بیانیه‌های پرشور نیست. هنگامه چند دستگی و چند گعده‌ای نیست. برای مردمی که به آن‌ها التماس شد باید ارزش قائل شد. اگر دولت موفق نشود امید از جامعه رخت خواهد بست. برای همه نیرو‌های ستادی که زحمت کشیدند در حد خودشان باید تلاش کرد. از برچسب‌های سهم‌خواران نترسید!»

قریب به اتفاق اعضای دولت پزشکیان اصلاح‌طلب هستند، اما با این حال، اصلاح‌طلبان همچنان ناراضی هستند و می‌خواهند بگویند حق‌شان را از دولت نگرفته‌اند و همین امر یعنی آن‌ها دولت را حق خود می‌دانند.

اما نکته‌ای که نخواستند ببینند، کلام پزشکیان در میانه تبلیغات انتخابات بود که در مورد اینکه چرا برخی افراد رادیکال در ستاد او هستند، گفته که خودشان آمده‌اند و حمایتی از حضور آن‌ها در ستادش نکرد و نگفت من آن‌ها را دعوت کرده‌ام. این تعبیر البته تخفیف شأن اصلاح‌طلبان تندرو بود، اما آن‌ها چنان مست از خیال قدرت گرفتن بودند که به این تعبیر سنگین علیه خودشان فکر نکردند. در واقع آن‌ها با پزشکیان ساختند و قبل انتخابات علیه او چیزی ننوشتند تا فضای دوستی برقرار باشد و به وقتش در هنگام تشکیل کابینه، سهم خود را مطالبه کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترامپ: خدا از من محافظت کرد
فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی در بنادر ایران اعلام شد
تاکید گوترش بر لزوم توقف حملات اسرائیل به کرانه باختری
ورود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده به مشهد مقدس تاکنون
فقر آهن چه عوارضی برای کودک دارد
اردبیل رکودار چندقلوزایی در ۵ ماهه ۱۴۰۳ شد
تلف شدن سریالی حیوانات در باغ‌وحش ارم
آذری جهرمی: من و ظریف قرار بود از یک نامزد دیگر حمایت کنیم
ورود موج جدید افزایش دما از روز شنبه؛ هوا مانند سابق گرم نمی‌شود
تماس تلفنی معاون رئیس جمهور با محیط‌بان زخمی دنا
اف‌بی‌آی دخالت طرف خارجی در ترور ترامپ را تایید نکرد
آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی اعلام شد
تقسیم پست بین حامیان آشوب با نعل وارونه وفاق ملی +اسامی
بازی‌های استقلال از پرسپولیس راحت‌تر است
واکنش تند استقلال علیه یحیی گل‌محمدی و فولاد
دستور همتی برای پرداخت وام مهم به متقاضیان
کمک میثاقی به استقلال!
قتل جنجالی مرد جوان در تهران
آیا کاشت ناخن ممکن است برای سلامت ناخن‌ها خطرآفرین باشد
راه‌اندازی ۱۳۰۰پایگاه انتخاب رشته کنکور توسط آموزش و پرورش
هوای تهران در مرز آلودگی است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top