تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/06/08 - 09:30
کد خبر: 514900

آیا کاشت ناخن ممکن است برای سلامت ناخن‌ها خطرآفرین باشد

آیا کاشت ناخن ممکن است برای سلامت ناخن‌ها خطرآفرین باشد

اگرچه کاشت ناخن، زمانی که به درستی اعمال و نگهداری شود، می تواند نسبتاً ایمن باشد، خطرات ذاتی نیز وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کاشت ناخن اگر هر چند وقت یکبار از سالن های معتبر انجام شود، ممکن است آسیبی به آنها وارد نشود. با این حال، مهم است که بدانید جلسات مکرر ترمیم می تواند سلامت ناخن را در معرض خطرات خاصی قرار دهد که نیاز به توجه و توجه دارد.

اگرچه کاشت ناخن، زمانی که به درستی اعمال و نگهداری شود، می تواند نسبتاً ایمن باشد، خطرات ذاتی نیز وجود دارد. فضای بین ناخن طبیعی و کاشت می تواند رطوبت را به دام بیندازد و زمینه ای برای رشد باکتری ها و قارچ ها ایجاد کند. بنابراین انتخاب یک سالن حرفه ای کاشت ناخن کرج میتواند بسیار تعیین کننده باشد .البته باید بدانیم بهداشت نامناسب در طول استفاده یا حذف می تواند این خطر را بیشتر کند.

واکنش های آلرژیک به چسب ها یا مواد مورد استفاده در کاشت ها می تواند منجر به قرمزی، تورم، خارش و حتی تاول شود. اگرچه استفاده گاه به گاه ممکن است عواقب ماندگاری نداشته باشد، استفاده مکرر یا طولانی مدت از کاشت ناخن می تواند منجر به ضعیف شدن ناخن ها و کمبودهای تغذیه ای شود، زیرا مانع مصنوعی ایجاد شده توسط کاشت ممکن است مانع جذب طبیعی مواد مغذی از بستر ناخن شود.»

لامپ های UV

لامپ‌های UV  برای سفت کردن ژل لاک

لامپ‌های UV که برای سفت کردن ژل لاک روی ناخن یا کاشت ناخن استفاده می‌شوند، اشعه‌های UVA را ساطع می‌کنند که توسط خورشید نیز ساطع می‌شوند. اگرچه تحقیقات محدودی وجود دارد و شواهد قطعی برای این موضوع وجود ندارد، محققان دانشگاه UC San Diego می گویند که قرار گرفتن در معرض لامپ های UV می تواند باعث مرگ سلولی و آسیب بالقوه غیرقابل برگشت به DNA شود. این اشعه UVA کلاژن را از بین می برد و با سرطان پوست مرتبط است. از جنبه فیزیکی تر، با چروک شدن، نازک شدن و افتادگی پوست باعث پیری دست ها می شوند.

مراقبت از ناخن ها

پزشکان بر اهمیت رفتن به یک مکان بهداشتی، استفاده از ابزارهای ناخن استریل شده و اطمینان از حفظ شکستگی های کاشت ناخن تاکید می کنند. علاوه بر این، توصیه می شود از محصولات تقویت کننده ناخن مانند Foltene Nail Rescue Treatment و ژل وازلین روی و اطراف ناخن در طول این استراحت ها استفاده کنید.

حفظ نظافت دست‌ها و مراقبت از ناخن ها بسیار مهم است. مطمئن شوید که سالن یا فردی که کاشت ناخن را انجام می‌دهد، از وسایل استریل و بهداشتی استفاده می‌کند تا از عفونت‌ها جلوگیری شود.

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی مانند قارچ ناخن یا آسیب‌های دیگر، مهم است که به طور منظم به متخصص ناخن مراجعه کنید تا وضعیت ناخن‌های کاشت شده بررسی و ترمیم شود.

اگر پس از کاشت ناخن دچار قرمزی، تورم، درد یا هر نوع ناراحتی دیگر شدید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. این علائم می‌توانند نشان‌دهنده واکنش‌های آلرژیک یا عفونت باشند.

ترمیم ناخن

پیشنهاد می‌ شود که کاشت‌ها را تمیز و خشک نگه دارید و به‌جای اینکه خودتان آن‌ها را بچینید یا گاز بگیرید، آنها را به طور حرفه‌ای جدا کنید. همچنین چند گزینه جایگزین برای کاشت ناخن برای کسانی که به دنبال دستیابی به ظاهر بدون اطمینان از آسیب هستند پیشنهاد می شود:

روکش های ژل یا اکریلیک: این روکش ها مستقیماً روی ناخن طبیعی اعمال می شوند و لایه نازکی از محافظت را ایجاد می کنند و طول و استحکام را افزایش می دهند.

لاک های سخت کننده: فرموله شده با مواد تقویت کننده، می تواند به رشد طبیعی ناخن کمک کرده و از خرد شدن ناخن ها جلوگیری کند.

ناخن های فشاری: ناخن های فشاری با کیفیت بالا می توانند طول و حالت موقتی را بدون خطرات مربوط به کاشت ارائه دهند.

روکش ناخن: نایل رپ برچسب هایی با درخشندگی بالا هستند که به ناخن می چسبند، می توانند سوهان شوند و ظاهری تازه به مانیکور بدهند.

به ناخن های خود علاقه دارید؟

با سالن زیبایی آناهید هماهنگ کنید که برای تخصص واقعی ارزش قائل است - هر ناخنکاری در اینجا دارای گواهی فنی حرفه ای است. ناخن های شما شایسته بهترین مراقبت هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترامپ: خدا از من محافظت کرد
فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی در بنادر ایران اعلام شد
تاکید گوترش بر لزوم توقف حملات اسرائیل به کرانه باختری
ورود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده به مشهد مقدس تاکنون
فقر آهن چه عوارضی برای کودک دارد
اردبیل رکودار چندقلوزایی در ۵ ماهه ۱۴۰۳ شد
تلف شدن سریالی حیوانات در باغ‌وحش ارم
آذری جهرمی: من و ظریف قرار بود از یک نامزد دیگر حمایت کنیم
ورود موج جدید افزایش دما از روز شنبه؛ هوا مانند سابق گرم نمی‌شود
تماس تلفنی معاون رئیس جمهور با محیط‌بان زخمی دنا
اف‌بی‌آی دخالت طرف خارجی در ترور ترامپ را تایید نکرد
آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی اعلام شد
تقسیم پست بین حامیان آشوب با نعل وارونه وفاق ملی +اسامی
بازی‌های استقلال از پرسپولیس راحت‌تر است
واکنش تند استقلال علیه یحیی گل‌محمدی و فولاد
دستور همتی برای پرداخت وام مهم به متقاضیان
کمک میثاقی به استقلال!
قتل جنجالی مرد جوان در تهران
آیا کاشت ناخن ممکن است برای سلامت ناخن‌ها خطرآفرین باشد
راه‌اندازی ۱۳۰۰پایگاه انتخاب رشته کنکور توسط آموزش و پرورش
هوای تهران در مرز آلودگی است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top