تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/06/08 - 11:42
کد خبر: 514916

تاکید گوترش بر لزوم توقف حملات اسرائیل به کرانه باختری

تاکید گوترش بر لزوم توقف حملات اسرائیل به کرانه باختری

دبیر کل سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست تا حمله نظامی گسترده به کرانه باختری را متوقف و به وظایف خود به عنوان یک طرف اشغالگر عمل کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی به مناطق و اردوگاه‌ها در شمال کرانه باختری، از این رژیم خواست تا فوراً عملیات خود را متوقف کند.

دبیرکل سازمان ملل نگرانی عمیق خود را از تحولات اخیر در کرانه باختری ابراز کرد؛ جایی که رژیم اشغالگر به تجاوزات گسترده خود علیه مناطق شمال کرانه باختری ادامه می‌دهد و اردوگاه‌ها و بیمارستان‌ها را در این مناطق تهدید می‌کند.

آنتونیو گوترش از رژیم اشغالگر خواست تا فورا عملیات نظامی خود را در شمال کرانه باختری متوقف و اقداماتی برای حمایت از غیرنظامیان در این منطقه اتخاذ کند.

وی با محکوم کردن کشتار فلسطینی‌ها در کرانه باختری در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی، از این رژیم خواست تا به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه عمل کند.

در بیانیه‌ای که دبیرکل سازمان ملل صادر کرده، آمده است که همه افراد مجروح باید بتوانند به مراقبت‌های پزشکی دسترسی داشته باشند و کارکنان تیم‌های امدادی باید بتوانند امکانات لازم را جهت انجام ماموریت خود در اختیار داشته باشند. این تحولات خطرناک به وضعیت بی‌ثبات در کرانه باختری دامن می‌زند و تشکیلات خودگردان را بیش از پیش ضعیف می‌کند.

بر اساس این بیانیه، خشونت پایان نخواهد یافت؛ مگر اینکه اشغالگری پایان یابد و همه به یک روند سیاسی معنادار که منجر به اجرای راهکار دو دولتی می‌شود، برگردند. سازمان ملل با همکاری همه طرف‌ها برای رسیدن به این هدف تلاش خواهد کرد و به دنبال کاهش تنش‌ها و تقویت ثبات در منطقه خواهد بود.

از طرف دیگر، سازمان ملل متحد در واکنش به یورش گسترده و وحشیانه رژیم صهیونیستی به کرانه باختری اعلام کرد که عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری تهدیدی برای تشدید فاجعه بار اوضاع است.

این سازمان تاکید کرد: اسرائیل به عنوان یک طرف اشغالگر باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی عمل کند.

سازمان ملل افزود: فلسطینی‌ها در کرانه باختری در معرض محدودیت‌های شدید در تردد هستند، خانه‌های آنها ویران می‌شود و به زور آواره می‌گردند. همچنین هزاران فلسطینی همواره در معرض بازداشت، شکنجه و خشونت مداوم توسط شهرک نشینان اسرائیلی قرار دارند.

هشدار درباره کشتار سیستماتیک فلسطینی‌ها در کرانه باختری

«راوینا شمدسانی» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد هم در این زمینه اظهار داشت: عملیات نظامی اسرائیل و کشتار دست کم 10 فلسطینی که دو نفر از آنها کودک بودند، منجر به افزایش بی‌سابقه تعداد شهدای فلسطینی در کرانه باختری شده است و دست کم از 7 اکتبر گذشته تاکنون 637 فلسطینی در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود که این نشان دهنده بیشترین تعداد مرگ و میر در کرانه باختری در مقایسه با دو دهه گذشته است. تعداد زیادی از کودکان کرانه باختری توسط نیروهای اسرائیلی و در حالی که خطری برای این نیروها نداشتند به شهادت رسیدند. همچنین نیروهای اسرائیلی تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را بدون اینکه خطری برای آنها داشته باشند، به قتل رساندند.

این مسئول سازمان ملل تاکید کرد: این استفاده غیر ضروری و نامتناسب از زور و عملیات نظامی و افزایش قتل‌های هدفمند در کرانه باختری، بسیار نگران کننده است. هزاران فلسطینی در اینجا مورد بازداشت و شکنجه خودسرانه قرار گرفته‌اند و خانه‌ها و اموال آنها ویران و یا تصرف شده است.

سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل تصریح کرد: استفاده از حملات هوایی و سایر سلاح‌ها و تاکتیک‌های نظامی توسط نیروهای اسرائیلی، نقض آشکار هنجارها و استانداردهای حقوق بشری بین‌المللی محسوب می‌شود. ما خواستار انجام یک تحقیقات جامع و مستقل درباره قتل‌های غیرقانونی در کرانه باختری و پاسخگو کردن عاملان این جنایت‌ها هستیم.

به گزارش تسنیم، ارتش اشغالگر اسرائیل بامداد روز گذشته(چهارشنبه 7 شهریور) از عملیات گسترده نظامی در شهرها و اردوگاه‌های شمال کرانه باختری خبر داد. رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که این یورش چندین روز به طول خواهد انجامید. ارتش اشغالگر اسرائیل و شاباک با صدور بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که برای از بین بردن گروه‌های مقاومت مسلحانه فلسطینی در کرانه باختری عملیات بزرگی را در شهرهای جنین و طولکرم در شمال کرانه باختری آغاز کرده‌اند.

طبق این بیانیه، در این لشکرکشی صدها نظامی اسرائیلی مشارکت دارند. ارتش اشغالگر اسرائیل و سازمان شاباک همچنین به احتمال کوچ اجباری ساکنان مناطق مورد هدف اشاره کردند. رادیو ارتش اسرائیل نیز مدعی شد که تهاجم روز گذشته بزرگترین عملیات ارتش اسرائیل در کرانه باختری از سال 2002 تاکنون است.

در این حملات وحشیانه صهیونیست به کرانه باختری، دیروز 12 فلسطینی شهید و بیش از 20 تن دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز (پنج شنبه، 8 شهریور) خبر داد که از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون 663 نفر در کرانه باختری به دست اشغالگران به شهادت رسیده و حدود 5600 نفر نیز زخمی شده‌اند. این آمار مربوط به شهدا و زخمی‌هایی است که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و همزمان به دلیل محاصره شدید بسیاری از مناطق، امدادگران امکان دسترسی به برخی شهدا و زخمی‌ها را همچنان ندارند.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نوسان جزئی قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ارز و طلای ایران
قیمت سکه افزایشی شد
دستور رئیس‌جمهور برای بررسی جوانب حادثه لاهیجان
زلفی‌گل: ۷۵ اقدام تحولی در سطح ستاد وزارت علوم انجام شد
پزشکیان: پرونده اساتید و دانشجویان اخراجی بازنگری شود
تظاهرات انزجار از صهیونیست‌ها فردا در ۳ استان برگزار می‌شود
هزینه‌های میلیاردی از جیب بیت‌المال برای اتاق حراست؟! +سند
زلزله در مرز افغانستان و تاجیکستان
پزشکیان: این همه دانشگاه را برای چه می‌خواهیم؟
آیین غبار روبی حرم حضرت عبدالعظیم(ع)
افزایش محبوبیت تلگرام پس از دستگیری دوروف
رونالدو غرق پول شد
اسرائیل با آتش‌بس جهت واکسیناسیون کودکان غزه مخالفت کرد
زمان برگزاری حراج بعدی شمش طلا اعلام شد
دو دستگاه VAR وارد ایران شد
بهره‌برداری از پروژه‌های جدید در تهران
شمار شهدای غزه به ۴۰۶۰۲ نفر افزایش یافت
سپاهان دوباره نیش می‌خورد؟
بازیکنی که همچنان بهانه نکونام است!
ترامپ: خدا از من محافظت کرد
فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی در بنادر ایران اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top