تاریخ انتشار: جمعه 1403/06/09 - 16:16
کد خبر: 514962

احتمال نوسان جزئی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

احتمال نوسان جزئی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره روند قیمتی سکه و طلا در طول هفته آینده، نوسان طبیعی یک تا سه‌ درصدی را پیش‌بینی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نادر بذرافشان روز جمعه در خصوص ارزیابی وضعیت بازار طلا و سکه در پایان هفته و پیش‌بینی هفته آینده افزود: این هفته در مجموع ۹ دلار میانگین افزایش نرخ انس جهانی طلا در طول هفته را داشتیم و آخرین قیمت آن امروز ۲ هزار و ۵۲۲ دلار بود.

وی ادامه داد: در بازارهای داخلی هم از ابتدای هفته ما افزایش قیمت‌ها را مجدد تجربه کردیم و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۶۱ هزار افزایش سه میلیون ۶۳۸ هزار تومان شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: سکه طرح جدید با ۹۰۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم با ۵۰۰ هزار تومان افزایش به مبلغ ۳۸ میلیون و یک‌صد هزار تومان و نیم‌سکه نیز با ۴۰۰ هزار تومان افزایش، به قیمت ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

بذرافشان گفت: همچنین ربع‌سکه با ۳۵۰ هزار تومان افزایش، ۱۵ میلیون ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی با ۱۵۰ هزار تومان افزایش، هفت میلیون و ۱۵۰ آخرین قیمت را تجربه کرد.

افزایش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی حباب سکه

وی با اشاره به حباب سکه در روزهای اخیر اظهار داشت: سکه در طول هفته حدود ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و اکنون حباب سکه در بازارهای داخلی، هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

نبود التهاب قیمتی در بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره روند قیمت‌ها در بازار افزود: بازار شرایط افزایش تقاضا و التهابی چندانی ندارد، نوسان بازارهای جهانی و نوسان بازار ارز در بازار داخلی باعث شد این هفته، افزایش قیمتی داشته باشیم؛ ولی شرایط رکود و کاهش تقاضا و بحرانی که از ابتدای سال بوده هنوز در صنعت ما هست.

بذرافشان خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش تقاضا در این ماه‌ها و در طول سال را طی کردیم و هفته آینده هم‌ پایان ماه صفر است و امیدواریم شرایط خروج از ماه صفر و بعد از آن با ورود به ماه جدید، شرایط اقتصادی و کاری همکاران ما بهتر شود.

وی گفت: امید است در هفته‌های آینده شرایط بازار و رکود بهتر شود و رونق به صنعت طلا برگردد البته باید ببینیم بازارهای جهانی و بازارهای داخلی چه مسیری را طی خواهند کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در هفته آینده هم با توجه‌ به روزهای پایانی ماه صفر، احتمال تغییر شرایط در بازار طلا بسیار اندک است، افزود: ممکن است نوسان‌های بین یک تا سه‌درصدی قیمت طلا و سکه در طول هفته آینده داشته باشیم که آن نیز در قبال واکنش به بازارهای جهانی یا بازار ارز داخل و نیز خبرهای سیاسی و اقتصادی در سطح دنیاست.

بذرافشان ادامه داد: احتمال نوسان همان یک تا سه درصد است که طبیعی به شمار می‌آید و باید دید آن تحلیلی که در سطح جهان نسبت به افزایش قیمت‌هاست آیا تغییر خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس این تحلیل، گفته شده تا پایان سال میلادی روند بازار طلا در سطح جهانی افزایشی خواهد شد و اگر این اتفاق رخ دهد به‌تدریج بازارهای داخلی دنیا تأثیر خواهند گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار داخلی طلا هم که بحث ارز را دارد و افزایش تقاضا و اخبار سیاسی و اقتصادی که ممکن است بر آن تأثیر داشته باشند؛ ولی احتمال کاهش قیمت خیلی کم هست و شاهد افزایش تدریجی قیمتها تا آخر سال خواهیم بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عارف: زهرا رحیمی و همه دختران ایران شایسته بهترین‌ها هستند
افزایش ۵۰ کیلومتری خطوط متروی پایتخت
تزریق ۵ همت نقدینگی به حوزه دارو
پارالمپیک پاریس؛ والیبال نشسته ایران با پیروزی استارت زد
انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور ۱۴۰۳ از ۱۳ شهریور آغاز می‌شود
آمار مجازین انتخاب رشته آزمون سراسری اعلام شد
ولایتی با عراقچی دیدار کرد
خبر خوش برای گندمکاران کشور
انتشار کارنامه و رتبه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ تا صبح فردا
توضیحات وزیر اقتصاد درباره پیشنهادش برای وام ازدواج غیر نقدی
کاهش نرخ تورم تولید برق طی یک سال
مصرف برق دوباره صعودی شد/ قطع برق در انتظار مشترکان پر مصرف
ماجرای موافقت بانک مرکزی با واردات همه‌ خودروها با ارز سپرده خود چیست؟
مهاجرانی: امیدوارم با سخنانم جوانان کشور را امیدوارتر کنم
آمادگی ایران برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در عراق
۱۲ هزار دانش آموز هرمزگانی مهر امسال در مدارس جدید درس می‌خوانند
نتایج کنکور ۱۴۰۳ امشب منتشر می‌شود
صدور کارت ملی در بدو تولد برای افراد/ در دفاتر پیشخوان باید با دقت بیشتری عکاسی شود
کشف نقش «دوپامین» در پویایی حافظه و درمان زوال عقل
هفت هزار همت مجموع ارزش صنایع بورس تهران در بهار امسال
احتمال نوسان جزئی قیمت طلا و سکه در هفته آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top