تاریخ انتشار: جمعه 1403/06/09 - 17:49
کد خبر: 514982

افزایش ۵۰ کیلومتری خطوط متروی پایتخت

افزایش ۵۰ کیلومتری خطوط متروی پایتخت

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به احداث ۱۸ ایستگاه مترو و افزایش ۵۰ کیلومتری خطوط مترو توضیح داد: این اقدامات در طول سه سال (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳) انجام شده ضمن اینکه در حوزه اورهال واگن‌های مترو هم اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ لطف الله فروزنده عصر پنجشنبه در حاشیه نوزدهمین پویش «قرار خدمت» در منطقه ۱۹ شهری به اجرای طرح «من شهردارم» اشاره کرد و افزود: رویکرد شهردار تهران مبتنی بر چند محور است، دخیل کردن مردم در پروژه‌ها و ناظر بودن آنهاست.

به گفته وی، دلیل اجرای طرح «من شهردارم» دخالت دادن مردم در حل چالش‌های شهر است بطوریکه در سال اول طرح من شهردارم ۳۵۰ هزار نفر شرکت کردند و پروژه‌های خواسته شده اجرا شد ولی در سال دوم یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شرکت کردند که نشان داد طرح موثر بوده است.

معاون شهردار تهران یادآور شد: امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های طرح «من شهردارم» در نظر گرفته شده است.

۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای پروژه‌های پیشنهادی مردم در طرح «من شهردارم»

فروزنده همچنین به تعامل با شورایی ها اشاره کرد و ادامه داد: به بعضی از اعضای شورای شهر می‌گوییم انتقاد حق شماست، اما نکات مثبت را هم بگویید.

وی تاکید کرد: امسال هدف گذاری ما ۲ میلیون تن آسفالت ریزی است و سال گذشته یک و نیم میلیون تن آسفالت ریزی در شهر انجام شد.

وی با اشاره به برخی اقدامات در منطقه مانند احداث مراکز کارآفرینی، مخازن آب، سرای محله اسماعیل آباد، تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: باید پروژه‌هایی افتتاح شود که مشکلات مردم را کاهش دهد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه اولین توقع از شهرداری حفظ و نگهداشت شهر، موضوع پسماند و نگهداری و احداث پارک و اتوبان است، افزود: در این دوره ۵ هزار هکتار کمربند سبز ایجاد و ۶۰۰ هکتار پارک داخل شهر توسعه داده شده است.

وی اضافه کرد: با طرح جمع‌آوری پسماند خشک، بخشی از مشکلات رفع شده، با رسیدگی و توجه به کارگران حقوق پاکبان ها را ترمیم کرده که اکنون حداقل حقوق آنها ۱۲ میلیون تومان است در حالیکه قبل از این دوره حقوق پاکبانان ۲ تا ۳ میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: سعی کردیم میادین میوه و تره‌بار را گسترش دهیم و تنوع کالا ایجاد کنیم بطوریکه کالای اساسی در میادین و شرکت شهروند عرضه‌ شود در ادامه هم با راه اندازی اپلیکیشن شهرزاد ساز وکاری فراهم شد که مردم می‌توانند گوشت و کالاهای اساسی را بدون صف و با قیمت مناسب درب منزل خود دریافت کنند.

فروزنده با اشاره به موضوعات عمرانی هم گفت: در بحث عمرانی، ادامه بزرگراه یادگار امام و بزرگراه بروجردی در دست اقدام است که بزرگراه شهید بروجردی سه و نیم کیلومترش سال گذشته افتتاح شد و ۹ و نیم کیلومتر با یک تونل تا انتهای سال به نتیجه می‌رسد.

معاون شهردار با بیان اینکه فاز اول بزرگراه شوشتری امسال به نتیجه می رسد، تاکید کرد: در دوره قبل به دلیل مشکلات و معارضین روی این پروژه خاک ریخته بودند.

فروزنده افزود: احداث ۸۰ تقاطع غیرهمسطح در تهران نیاز است تا حدود ۷۰۰ کیلومتر مسیر و روزانه مصرف یک میلیون لیتر بنزین را کاهش دهد، امروز بیش از ۳۰ پل افتتاح شده و این روند ادامه دارد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به نهضت پارکینگ هم اظهار کرد: احداث هشت پارکینگ بزرگ از جمله نیایش را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بخش حمل نقل که حدود ۵۰ درصد بودجه را تشکیل می‌دهد اتفاقات مهمی افتاد، قرارداد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان با تولیدکنندگان داخلی قرارداد بستیم که این شرکت‌ها در حال تعطیلی بودند.

به گفته وی، در حال حاضر حدود ۱۳۰۰ اتوبوس نو در خطوط فعال هستند و نزدیک یک هزار دستگاه اتوبوس اورهال شده است.

وی اظهار کرد: روزی که ما آمدیم حدود ۸۰۰ اتوبوس داشتیم که امروز به ۳ هزار اتوبوس رسیده است.

فروزنده یادآور شد: برای خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس خارجی نیز قرارداد بسته و مسایل مالی آن تا حدودی حل شده است و محموله اول تا پایان امسال وارد می‌شود ضمن اینکه برای خرید ۲۷ هزار و ۵۰۰هزار تاکسی برقی نیز قرارداد بسته شده است.

وی با اشاره به قرارداد منعقد شده با چین گفت: قراردادی که از سال ۱۳۹۵ برای یک هزار واگن بسته شده و در دولت دوازدهم متوقف شده بود در دولت شهید رئیسی احیا شد و امروز با مشارکت کارخانه‌های خودمان که تعطیل شده بود، با همکاری چینی‌ها در حال احیاست منابع هم فاینانس چینی‌ها از منابع ما در خارج است.

به گفته فروزنده، خط ۶ و ۷ مترو ناقص بود که امروز حدود ۹۰ درصد آن تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: در موضوع اجتماعی و فرهنگی، سیاست ما با محوریت مسجد، مدرسه و خانواده است. حدود ۳۰۰ مسجد الگو انتخاب شدند، تمام مراکز ورزشی ما فعال شدند البته معتقدیم هیات امنای محلات باید شکل بگیرد و مدیریت کنند.

فروزنده با بیان اینکه ۱۵ هزار دانش آموز در فرهنگ سراها بناست، آموزش داده شوند، تاکید کرد: رویداد جشن غدیر در این دوره برپا و حمایت ویژه از اربعین انجام شد. مناسبت‌های مذهبی، ملی را باید تقویت کنیم و جوانان ما بدانند یک تاریخ و فرهنگ قوی داریم، شهرداری در هر رویداد مهمی در شهر حضور داشته است.

جمع‌آوری ۲۰ هزار معتاد از سطح شهر

فروزنده با تاکید بر اینکه دیگر کلونی معتاد نداریم و حدود ۲۰ هزار معتاد جمع‌آوری شدند، ادامه داد: رود دره فرحزاد محله تجمع معتادان بود که به یک تفرجگاه زیبا تبدیل خواهد شد.

به گفته وی، ۵۰ هکتار از این محدوده پاکسازی شده ضمن اینکه در همین طرح جمع‌آوری آسیب‌های اجتماعی هفت هزار کودک کار نیز جمع آوری شدند.

وی به ساخت باغ‌راه حضرت زهرا در منطقه ۱۷ و ۱۸ هم اشاره و گفت: این پروژه موقعیت خوبی برای منطقه ایجاد خواهد کرد.

معاون شهردار با پرداختن به احقاق حق شهروندان و شهر اظهار کرد: با پیگیری مطالبات با دستگاه‌های مختلف مثل نظامی و انتظامی منابع بسیاری به شهرداری تهران بازگشت ضمن اینکه حدود ۵۰ طرح مشارکتی به ارزش ۱۲۰ هزار میلیارد تومان متوقف شده بود که آنها هم احیا شدند.

وی در ادامه افزود: ۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع شهرداری تهران در این دوره با ارتباط با محاکم قضایی به چرخه مدیریت شهری بازگشت، در مذاکره با دستگاه‌ها و مردم، هدف ما برد، برد هر طرف بود.

معاون شهردار تهران گفت: وضعیت پادگان ۰۶، ۲۰ سال بلاتکلیف مانده بود که گره اش باز شد و ۶۰ هکتار فضای سبز به شهر اضافه شد و در مجموعه تسلیحات در پیروزی و دوشان تپه هم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عارف: زهرا رحیمی و همه دختران ایران شایسته بهترین‌ها هستند
افزایش ۵۰ کیلومتری خطوط متروی پایتخت
تزریق ۵ همت نقدینگی به حوزه دارو
پارالمپیک پاریس؛ والیبال نشسته ایران با پیروزی استارت زد
انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور ۱۴۰۳ از ۱۳ شهریور آغاز می‌شود
آمار مجازین انتخاب رشته آزمون سراسری اعلام شد
ولایتی با عراقچی دیدار کرد
خبر خوش برای گندمکاران کشور
انتشار کارنامه و رتبه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ تا صبح فردا
توضیحات وزیر اقتصاد درباره پیشنهادش برای وام ازدواج غیر نقدی
کاهش نرخ تورم تولید برق طی یک سال
مصرف برق دوباره صعودی شد/ قطع برق در انتظار مشترکان پر مصرف
ماجرای موافقت بانک مرکزی با واردات همه‌ خودروها با ارز سپرده خود چیست؟
مهاجرانی: امیدوارم با سخنانم جوانان کشور را امیدوارتر کنم
آمادگی ایران برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در عراق
۱۲ هزار دانش آموز هرمزگانی مهر امسال در مدارس جدید درس می‌خوانند
نتایج کنکور ۱۴۰۳ امشب منتشر می‌شود
صدور کارت ملی در بدو تولد برای افراد/ در دفاتر پیشخوان باید با دقت بیشتری عکاسی شود
کشف نقش «دوپامین» در پویایی حافظه و درمان زوال عقل
هفت هزار همت مجموع ارزش صنایع بورس تهران در بهار امسال
احتمال نوسان جزئی قیمت طلا و سکه در هفته آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top