تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/06/11 - 10:59
کد خبر: 515140

مجوز ۳۰ مرکز جدید علمی کاربردی به شرط تضمین اشتغال صادر شد

مجوز ۳۰ مرکز جدید علمی کاربردی به شرط تضمین اشتغال صادر شد

رییس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گفت: به ‌منظور همراستایی در اجرای سیاست‌ها برنامه میان‌مدت برای احیای ظرفیت این دانشگاه از جمله ایجاد مراکز آموزش علمی‌کاربردی به شرط تضمین اشتغال تنظیم شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، دکتر حسین بلندی درباره آمایش‌پذیری رشته‌های دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که در بدو ورود به دانشگاه با آن روبرو شدیم عدم تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در مراکز و به تبع آن عدم رعایت کیفیت ارایه آموزش‌ها بود.

رییس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی افزود: پیاده‌سازی سیاست های آمایش در این دانشگاه باتوجه به ماهیت آن به سهولت و با کمترین چالش اجرایی شد به این ترتیب که رویکرد مدیریتی دانشگاه پس از استقرار با اخذ اطلاعات و نیازهای متولیان و سیاستگذاران حوزه های شغلی مختلف، تحلیل مشاغل به ویژه مشاغل نوظهور و آینده و دوره های آموزشی در حال اجرا در نظام آموزش عالی و بخش متوسطه آموزش و پرورش و مطابق سند چشم انداز توسعه نسبت به طراحی و اجرای سند آمایش آموزش عالی علمی کاربردی اقدام نمود. متعاقب آن با دغدغه مندی مضاعف برای شناسایی نیازهای آموزشی واقعی بازار کار و پرهیز از صدور مجوز دوره های آموزشی فاقد نیاز، الگوی توسعه متوازن و هدفمند تنظیم شد.

بلندی تصریح کرد: پیاده سازی این الگو با تمرکز بر سند فوق طی پذیرش‌های اخیر دانشگاه منجر به غربالگری و حذف بخش قابل توجهی از رشته محل های فاقد نیاز گردید به‌گونه‌ای که از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴ هزار و ۳۵۸ رشته محل‌ فاقد تقاضا حذف شدند.

رییس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی افزود: توجه به مشاغل نوظهور و آتی نشان داد اجرای رشته‌های جدیدی مورد نیاز است که تا آن زمان وجود نداشت بنابراین تدوین دوره‌های جدید هم در دستور کار دانشگاه جامع علمی‌کاربردی قرار گرفت که خروجی آن تصویب و اجرای ۱۲۷ رشته جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی شد.

بلندی تصریح کرد: به ‌منظور همراستایی در اجرای سیاست‌های تنظیم شده، برنامه میان‌مدت برای احیای ظرفیت این دانشگاه از جمله ایجاد مراکز آموزش علمی‌کاربردی به شرط تضمین اشتغال تنظیم شد که طی آن، ۳۰ مرکز جدید به شرط تضمین اشتغال مجوز گرفته‌اند یعنی تمام دانشجویان این مراکز پس از جذب یا در زمان تحصیل یا پس از فراغت از تحصیل شاغل می‌شوند البته برای اتصال فعالیت مراکزی که از قبل فعالیت داشتند نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده تا نقش واسط بین صنایع و دانشگاه‌ها را برای تربیت منابع انسانی مورد نیاز بخش‌های اقتصادی ایفا کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین پی‌ریزی طرح ملی آموزش برای اشتغال دانش آموختگان (آباد) در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را نگاهی آسیب‌شناسانه به نیاز مهارتی انبوه فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها برشمرد که به درستی مورد توجه هیات وزیران نیز قرار گرفت.

بلندی تاکید کرد: هدف نظام علمی‌کاربردی ارتقای کیفیت محصول به نحوی است که خروجی‌های آن با کسب آموزش‌های شغلی مورد نیاز و بدون زیاده‌آموزی، یا جذب بازار کار شود یا محوری برای اشتغال خود و دیگران شوند، بدیهی است تحقق کامل و مطلوب این هدف در گرو حمایت نهادهای سیاست گذار و همراهی سایر ارکان نظام است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیامدهای منفی جنگ غزه بر اقتصاد رژیم صهیونیستی
تبریک امیر دریادار سیاری به امیر سرتیپ صباحی‌فرد
پرچم ایران با افتخارآفرینی شیرزنان ایران بالا است
دنیا فقط اتحادیه اروپا نیست/ از ظرفیت شانگهای و بریکس استفاده شود
قول می‌دهم زبان گویای مردم باشم
موافقت رهبر معظم انقلاب با کاهش سهم صندوق توسعه ملی
پاسخ دندان شکن حماس به لفاظی‌های رئیس ستاد ارتش اشغالگران
خداحافظی پایتخت با غزل‌سرای معاصر
۳ میلیون و ۲۸۸ هزار نفر در طرح قرعه کشی ایران خودرو ثبت نام کردند
اعزام امن بیش از یک میلیون زائر به عراق طی ایام اربعین
مجوز ۳۰ مرکز جدید علمی کاربردی به شرط تضمین اشتغال صادر شد
سنت حسنه‌ای به نام وقف
آنچه یک ترم اولی باید بداند
رو در رو با مردم/ مهمترین برنامه‌ها و چالش‌‌های دولت پزشکیان برای اداره کشور چیست؟
قالیباف:پرچم ایران با افتخارآفرینی شیرزنان ایران بالاست
بیرانوند: تیم‌های قدرتمندی در گروه ما هستند
از ۱۵ شهریور، ساعت کار ادارات به حالت عادی باز می‌گردد
تجمع همبستگی با غزه در انگلیس +عکس
زائران حرم رضوی از این جاده تردد نکنند
پزشکیان: در مورد ناترازی بانک‌ها باید طوری عمل کنیم که مردم ضرر نبینند +فیلم
رونمایی الهلال از سوپر خرید جدید خود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top