تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/06/12 - 11:09
کد خبر: 515228

آمریکا طرح نهایی را ارائه می‌کند و تمام!

آمریکا طرح نهایی را ارائه می‌کند و تمام!

رسانه آمریکایی گزارش داد ایالات متحده طی هفته‌های آینده طرح آتش‌بس غزه را به طرفین ارائه می‌دهد و اگر هیچ طرفی آن را نپذیرد، آمریکا به مذاکرات تحت رهبری خود پایان خواهد داد و آن را رها خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با گذشت ۳۳۲ روز از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، هنوز توافق آتش‌بس کامل و پایدار در این باریکه صورت نگرفته و این درحالیست که واشنگتن با همکاری متحدانش به جنایات تل‌آویو دامن زده و آنها را در این خصوص حمایت می‌کنند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام ارشد آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، در گزارشی نوشت: «ایالات متحده مدتهاست با مصر و قطر درباره توافق آتش‌بس غزه رایزنی می‌کند و طی هفته‌های آتی قصد دارد طرح نهایی خود را ارائه دهد و اگر طرفین قادر به پذیرش آن نباشند، آمریکا به مذاکرات تحت رهبری خود خاتمه خواهد داد.»

لازم به ذکر است که این مقام آمریکایی از این طرح واشنگتن تحت عنوان «اگر می‌خواهید، بپذیرید و اگر نمی‌خواهید که هیچ» سخن گفته است.

مقامات دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا می‌گویند هنوز مشخص نیست که آیا کشف اجساد اسرای صهیونیست در رفح، احتمال توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس را افزایش یا کاهش خواهد داد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای ارتش با همکاری آژانس امنیت عمومی (شین بت) اجساد ۶ اسیر صهیونیست را از داخل یک تونل زیرزمینی در منطقه رفح پیدا کرده و به تل‌آویو بازگرداندند. کشته شدن این ۶ اسیر منجر به انتقادات زیادی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده است و برخی رهبران مخالف این رژیم، نتانیاهو را مسئول کشته شدن آنها می‌دانند.

این مقام آمریکایی مذکور با بیان اینکه این مذاکرات و فعالیت واشنگتن-قاهره-دوحه بر این پیشنهاد نهایی پیش از کشف اجساد اسرای صهیونیستی انجام شده، در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست افزود: «آیا فکر می‌کنید که این مسئله، توافق را از مسیر خارج می‌کند؟ خیر. در هر صورت باید فوریتی به این مرحله‌ای که ما از پیش در آن هستیم، اضافه شود.»

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

تارنمای آمریکایی: بایدن در دیدار با تیم امنیت ملی درباره توافق نهایی مذاکره می کند

پایگاه اینترنتی اکسیوس نیز به نقل از منابع آگاه از تصمیم‌های دولت بایدن نوشت: رئیس جمهوری آمریکا صبح دوشنبه (امروز) با مقامات تیم امنیت ملی خود درباره راهبردی برای تلاش‌های نهایی در زمینه توافق آتش‌بس در غزه مذاکره می‌کند.

بنا به گزارش ایرنا، آکسیوس به نقل از منابع آگاه افزود: کشته شدن اسرای اسرائیلی در غزه احساس فوریت را در بین مشاوران ارشد بایدن برای تلاش به دستیابی هر چه سریع‌تر به توافق، ایجاد کرده است و آنها توافقی را ارائه خواهند داد و از دو طرف خواهند خواست یا «آن را بپذیرند یا رهایش کنند».

دو نفر از افرادی که به طورمستقیم از این نشست مطلع هستند، به آکسیوس گفتند: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه به خانواده‌های اسرای آمریکایی که در غزه نگهداری می‌شوند، گفت بایدن در حال بررسی پیشنهاد نهایی برای آزادسازی اسرا و آتش‌بس در این هفته است.

بر اساس برنامه‌های کاخ سفید، کامالا هریس معاون بایدن نیز در نشست امروز به بایدن ملحق خواهد شد.

منابع آگاه از طرح‌های دولت بایدن در گفت‌وگو با آکسیوس تایید کرند که مشاوران ارشد بایدن به خانواد های اسرای آمریکایی گفته‌اند که آمریکا در چند روز آینده، نسخه به روز شده پیشنهاد آتش‌بس را به رژیم اسرائیل و حماس ارائه می‌دهد و به طرف‌ها یک هفته دیگر فرصت می‌دهد تا با پاسخ مثبت یا منفی به آن بازگردند.

به گزارش ایرنا، خلیل الحیه مسوول پرونده مذاکرات حماس یکشنبه شب تاکید کرد: بدون عقب نشینی اسرائیل از گذرگاه صلاح‌الدین (فیلادلفیا)، نتساریم و گذرگاه رفح هیچ توافقی درکار نخواهد بود.

الحیه به شبکه الجزیره گفت: دولت نتانیاهو به دنبال به آتش کشیدن کل منطقه است.

وی افزود: نتانیاهو گفت محور صلاح‌الدین (فیلادلفیا) مهمتر از اسرا است و او اسرای اسرائیلی را قربانی می‌کند زیرا اهمیتی برای آنها قائل نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آنچه گذشت؛ مجلس دوازدهم در روز رأی اعتماد وزرا
ظرفیت زنان را در کارآفرینی و کسب و کار خانگی افزایش می‌دهیم
جلیل تجلیل درگذشت
اختصاص بیش از ۱۵۰۰ پرواز فوق العاده به مشهد در هفته جاری
اطلاعیه بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه علامه منتشر شد
غربالگری سلامت روان دستیاران تخصصی پزشکی اجرایی می‌شود
۴ انتصاب جدید در سازمان برنامه و بودجه کشور
حادثه امنیتی جدید در غرب الحدیده
تغییر در خیابان ولیعصر(عج) در آینده نزدیک
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران تغییر کرد
ورود بیش از ۶۲ هزار زائر پیاده به مشهد تا امروز
برنامه ایران در روز پنجم پارالمپیک پاریس
جوان تنکابنی بر اثر سقوط پاراگلایدر جان باخت
بازگشت مجیدی تکذیب شد
حملۀ پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان
هشدار چین به اتحادیه اروپا؛ مراقب اظهارات و اقدامات خود باشید
دوپینگ منابع وام ازدواج
معامله طلای دست‌ دوم ممنوع است؟
خبر فوری رویترز؛ حمله موشکی روسیه به پایتخت اوکراین
آمریکا طرح نهایی را ارائه می‌کند و تمام!
لیگ کشتی بدون ستاره ها؟
دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکوری‌ها منتشر شد
راه اندازی کلینیک صنعت در دانشگاه امیرکبیر
امکان تحصیل ۱۳۰۰ دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی در فراجا
تکذیب رد صلاحیت ۸هزار دانشجو معلم
تمدید مهلت ثبت‌نام فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد
ایجاد مقدمات حضور دانشجویان اندونزی در ایران
زمینه جلوگیری از جعل مدارک و تسهیل استعلام‌های تحصیلی فراهم شد
نام مریم میرزاخانی بر سردرِ دانشکده ریاضی دانشگاه اصفهان حک شد
ارتقای مرتبه ۵ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
جزئیات ثبت نام رشته‌های بدون کنکور اعلام شد/ جاماندگان کنکور بخوانند
آغاز انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه علامه‌ از هفته آینده
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد دانشگاه شهید بهشتی
دانشگاه صنعتی اراک رتبه اول درصد قبولی کارشناسی ارشد کشور را کسب کرد
فرصت انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی تمدید شد
رئیس سازمان امور دانشجویان تغییر کرد
پذیرش دانشجوی رشته «جامعه ­پژوهی اسلامی» در مقطع کارشناسی در دانشگاه تهران
آقای رئیس جمهور! هر قشری خوب و بد دارد
معدل چقدر تاثیر دارد؟
مجازین کنکور قبل انتخاب رشته بخوانند
مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال آینده اجرایی می‌شود
شرایط جدید پذیرش بدون آزمون مدال آوران جهانی در دانشگاه‌ها اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top