تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/06/13 - 09:37
کد خبر: 515273

آفریقایی‌ها روش گلزنی استقلال را تغییر می‌دهند؟

 آفریقایی‌ها روش گلزنی استقلال را تغییر می‌دهند؟

استقلال در دیدارهای این فصل از رقابت‌های لیگ برتر با از دست دادن موقعیت‌های مکرر صدای پیشکسوتان و هواداران خودش را درآورده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قرار گرفتن تیم استقلال در رده ششم جدول رده‌بندی و کسب تنها یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست در مجموع ۳ دیدار ابتدایی لیگ برتر باعث مطرح شدن انتقاداتی نسبت به عملکرد خط حمله این تیم شده است.

استقلال در شرایطی بازی مقابل استقلال خوزستان را با شکست پشت سر گذاشت که موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشت که نتوانست از آنها استفاده کند. نکته‌ای که در دیدار مقابل ملوان بندر انزلی هم بارها به چشم آمد و به آن انتقاد شد.

رضا حسن‌زاده از کاپیتان‌های اسبق استقلال در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه چرا استقلال نمی‌تواند از موقعیت‌هایش نهایت استفاده را ببرد گفت: « ما ۴ یا ۵ موقعیت خوب گلزنی داشتیم اما نزدیم. می‌دانید ایراد کار کجاست! از بس که از کناره‌ها گل زده‌ایم و عادت به پاس توی عمق نداریم. با نگاهی به گل‌های استقلال در فصل پیش و همین فصل می‌بینیم که ما بیشتر از کناره‌ها توپ ارسال می‌کنیم و به گل می‌رسیم بنابراین ظاهراً بلد نیستیم در حملات از عمق که اصطلاحاً بازیکن پشت به دروازه یا مستقیماً رو به دروازه است چطور استفاده کنیم. این یک ایراد است که به نظرم جواد باید آن را برطرف کند من معتقدم اگر کسی رفیق آدم باشد ایرادش را می‌گوید. اما دو موضوع دیگر هم وجود دارد که می‌خواهم به آنها بپردازم».

به نظر می‌رسد حضور اندونگ و کاکوتا در محدوده میانی زمین و پشت سر مهاجمان باعث شده تا استقلال از عمق خط دفاعی حریفان به موقعیت‌های بیشتری نسبت به بازی‌های قبل دست پیدا کند اما همانطور که رضا حسن‌زاده به آن اشاره کرده مهاجمی در خط حمله استقلال نیست که بتواند از توپ‌های عمقی پشت به دروازه یا بین مدافعان استفاده لازم را ببرد.

شاید با شرایط جدید و آنالیز دقیق‌تر تیم استقلال جواد نکونام به واسطه حضور این دو بازیکن آفریقایی سبک گلزنی استقلال را هم تغییر بدهد تا این تیم در آستانه بازگشت به آسیا و حضور در لیگ نخبگان هم از ارسال روی دروازه از کناره‌ها فرصت گل زنی برای خودش ایجاد کند و هم از وسط و عمق خط دفاعی حریفان.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top