تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/06/13 - 09:49
کد خبر: 515283

جزئیات جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد اعلام شد

جزئیات جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد اعلام شد

رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح جزئیات جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد و از طریق فراخوان جدید این دانشگاه گفت: تاکید رئیس دانشگاه در جذب حداکثری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فراخوان جذب هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه آزاد از روز دوشنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ آغاز شده و تا روز شنبه ۱۷ شهریورماه ادامه دارد، در همین رابطه و برای اطلاع از جزئیات روند جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی به گفت‌وگو با محمدصادق ضیائی رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی و رئیس مرکز امور هیئت‌های ممیزی این دانشگاه، نشستیم.

محمدصادق ضیائی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد اظهار کرد: در خصوص جذب هیئت علمی، مقررات مربوط به ابلاغیه هیئت مرکزی جذب را در مرکز جذب پیگیری می‌کنیم، ضمن اینکه تابع مقررات ابلاغی هیئت عالی جذب از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هستیم و تمام موارد در هیئت مرکزی جذب بررسی و سپس به مرکز جذب، جهت اقدام، ابلاغ می‌شود.

وی عنوان کرد: درباره موارد قابل اجرا که شامل همخوانی ۲ مقطع تحصیلی، شرایط سنی، همخوانی رشته دکتری با اعلام نیاز رشته و شرط معدل و میانگین سه مقطع تحصیلی در جذب و موارد دیگری از این دست را نیز هماهنگ می‌کنیم.

رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی افزود: مرکز آمایش دانشگاه بر اساس نگاه کشوری و جامعی که دارد طرح جامع آمایش دانشگاه را که زیر نظر ریاست دانشگاه به سامان رسیده و نقطه قوتی در تصمیم‌گیری‌ها است اجرا می‌کند، اخیراً نیز اعضای هیئت مرکزی جذب از طرح آمایش استقبال و آن را مورد تایید قرارداده‌اند و در اولین جلسه هیئت مرکزی جذب آن را ارائه خواهند داد.
ضیائی اظهار کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرده است که برای جذب هیئت علمی پیوسته، نظر آمایش به عنوان ارائه‌دهنده داده‌های تصمیم‌گیری به معاونت‌های موضوعی، لحاظ و پس از تایید ایشان مراتب توسط مرکز جذب و امور هیئت علمی به استان‌ها ارسال می‌شود، از همین رو مشخص می‌شود در کل کشور در چند رشته و به چند نفر برای جذب هیئت علمی نیاز است.

وی افزود: در بازه زمانی مشخصی استان‌ها موارد را بررسی و نقطه نظرات خود را در این زمینه به مرکز جذب و امور هیئت علمی ارسال می‌کنند.

رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: بعد از اینکه بررسی‌های استان‌ها انجام شد و آن‌ها نقطه نظرات را ارائه دادند، یک جدول تطبیقی به رئیس دانشگاه ارائه می‌شود و پس از تایید ایشان در بازه زمانی پیش‌بینی شده که در فراخوان ذکر می‌شود متقاضیان ثبت‌نام می‌کنند، ثبت‌نام اولیه استان‌ها بررسی و اگر شروط اولیه را دارا باشند در فرایند جذب قرار می‌گیرند.

ضیائی ادامه داد: در مرحله بعد، صلاحیت‌های عمومی و علمی افراد توسط کارگروه‌های مربوطه بررسی و پس از تایید توسط رئیس هیئت اجرایی جذب استان‌ها پرونده‌ها به مرکز جذب و امور هیئت علمی ارسال و بعد از بررسی‌های لازم توسط دبیر هیئت مرکزی جذب در جلسه هیئت مرکزی جذب مطرح و پس از تصویب، احکام توسط مرکز جذب و امور هیئت علمی صادر می‌شوند.

۱۱ هزار نفر در فراخوان جذب هیئت علمی پیوسته ثبت نام کردند

وی گفت: این در رابطه با جذب هیئت علمی پیوسته است که فراخوان نوبت اول سال ۱۴۰۳ را در سامانه منتشر کردیم و تاکنون مورخ ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۱ هزار نفر فراخوان را ملاحظه کرده‌اند.

رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره جذب هیئت علمی وابسته توضیح داد و گفت: نوع دیگر جذب هیئت علمی ما، هیئت علمی وابسته است که فراخوان آن نیز بر روی سامانه بارگزاری شده است و حدود ۲۹ هزار نفر در آن ثبت‌نام کردند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: فراخوان هیئت علمی وابسته نیز در هیئت اجرایی جذب استان‌ها بررسی می‌شود و متقاضیان اگر شرایط جذب اولیه را داشته باشند از سوی استان‌ها برای مدیر گروه‌های کشوری ارسال می‌شود. سپس افراد تایید شده به مصاحبه علمی دعوت و در صورت تایید، نتیجه به دبیر صلاحیت عمومی استان‌ها ارسال می‌شود. بعد از آن دو فرم تاییدیه علمی و صلاحیت عمومی برای رئیس استان‌ها ارسال می‌شود و رئیس هر استان در سامانه ساجد، جایگاه سازمانی فرد را در استان تعیین و پس از این اقدام مستقیماً آن فرد در کارتابل مرکز جذب و امور هیئت علمی وارد می‌شود.
وی تاکید کرد: در جذب هیئت علمی وابسته نیز زمانی که فرایند در استان‌ها طی شد، نتیجه از طریق مرکز و امور هیئت علمی به کارتابل معاونت توسعه و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال می‌شود، و از آن طریق است که دیدگاه معاونت‌های موضوعی جهت تایید با نگاه آمایشی اخذ می‌شود.

به زودی حکم بالغ بر ۲ هزار عضو هیئت علمی را صادر کنیم

رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه عنوان کرد: احتمالاً به زودی حکم بالغ بر ۲ هزار عضو هیئت علمی را صادر کنیم. تعهد ما این است که تا نیمه شهریورماه بتوانیم به حدود ۳ هزار حکم صادره هیئت علمی وابسته برسیم.

وی گفت: در خصوص هیئت علمی پیوسته، طبق مصوبه اخیر، پرونده فراخوان‌های ۱۴۰۲ نوبت اول و دوم و ۱۴۰۱ نوبت اول و دوم باید تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۳ به اتمام برسد یعنی استان‌ها باید به جد پای کار باشند و نتیجه بررسی فراخوان‌ها به سرعت ساماندهی شود.

ضیائی به تاکید رئیس دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: تاکید موکد ریاست دانشگاه در همین خصوص، حرکت در مسیر سامانه طراحی شده، داشتن نگاه کیفی و سعی در جذب حداکثری است.

استاد منابع انسانی در خصوص جذب از مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اظهار کرد: جذب از مقطع ارشد نداریم ولی دستیاران آموزشی را قرار دادیم که دانشجویان مقطع دکتری از این طریق جذب می‌شوند، مسئولیت این کار با باشگاه پژوهشگران جوان است.

تاکید رئیس دانشگاه آزاد بر جذب حداکثری هیئت علمی

ضیائی در رابطه با ظرفیت جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: جذب حداکثری در دستور کار است و کلیه واحدها در این موضوع همکاری دارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا پذیرش در استان‌ها به صورت بومی گزینی است یا خیر، اظهار کرد: حتماً پذیرش در استان‌ها به صورت بومی گزینی خواهد بود.

ضیائی در ادامه درباره روند تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی نیز توضیح داد و گفت: سامانه ما مکانیزه شده و از ۲ طریق شناسنامه علمی و ارتقا، متقاضیان تبدیل وضعیت می‌توانند در این زمینه اقدام کنند.

رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد افزود: وقتی پرونده ارتقای فرد به همراه صورت جلسه کمیته منتخب استانی به مرکز امور هیئت‌های ممیزه ارسال می‌شود، پرونده افراد پس از بررسی‌های لازم در کمیسیون‌های تخصصی و تایید صورت گرفته به صحن ممیزه جهت طرح و اخذ تصمیم فرستاده می‌شود.

رئیس مرکز امور هیئت‌های ممیزه دانشگاه آزاد ادامه داد: جهت انجام تبدیل وضعیت بعد از صدور حکم، افراد، حکم خود را در سامانه بارگذاری و بعد از تایید مراحل، در مرکز امور هیئت‌های ممیزه رسیدگی و در صورت تایید احکام تبدیل وضعیت را صادر می‌کنیم که در مورد ایثارگران بر اساس تایید سند بالادستی مستقیماً صدور حکم رسمی قطعی انجام می‌شود.

ضیایی درباره دستیاران آموزشی نیز اظهار کرد: متولی دستیاران آموزشی باشگاه پژوهشگران جوان است و به شکل کلان دانشجویان دوره دکتری را گزینش می‌کند، صلاحیت علمی و عمومی آن‌ها را بررسی و پس از تایید توسط مراجع ذی‌صلاح، به عنوان دستیار آموزشی در دانشگاه آزاد شروع به تدریس می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳ میلیون بده ۶۰۰۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای بگیر!
هاشمیه متقیان از کسب مدال بازماند
واکنش تند نتانیاهو به تصمیم انگلیس برای تعلیق ارسال محموله‌های تسلیحاتی
بازداشت یک پرستار به دلیل همکاری با موساد
سومین قربانی قلعه‌نویی!/ آقایی‌پور برای تیم ملی تغییر قیافه داد
خوب شد یحیی گل‌محمدی پرسپولیس را می‌شناخت!
جزئیاتی درباره غرق شدن یک کشتی ایرانی در آب‌های کویت
وقتی آمریکا جا می‌ماند
آغاز برخورد با دلالان ارز در مرز مهران
ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
نان در نانوایی ها بالاتر از قیمت مصوب عرضه می شود
شرایط سفر به امارات با ویزای توریستی
لوئیس سوارز از بازی‌های ملی خداحافظی کرد
واکنش ونزوئلا به توقیف هواپیمای مادورو توسط آمریکا
اینفوگرافیک مراحل انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳
دانشکده ریاضی دانشگاه اصفهان به نام «مریم میرزاخانی» نامگذاری شد
اسامی ۱۱۷ موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج
مشخصات فنی، کاربردها و عوامل موثر بر قیمت میلگرد ۱۶
بازی کامپیوتری و اینترنت اشیا رشته دانشگاهی شد
مشخصات فنی، کاربردها و عوامل موثر بر قیمت میلگرد ۱۶
فرار نافرجام از زندان ۱۲۹ کشته برجای گذاشت
دانشکده ریاضی دانشگاه اصفهان به نام «مریم میرزاخانی» نامگذاری شد
گام اول برای توسعه علم، آزادی علمی است
دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکوری‌ها منتشر شد
راه اندازی کلینیک صنعت در دانشگاه امیرکبیر
امکان تحصیل ۱۳۰۰ دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی در فراجا
تکذیب رد صلاحیت ۸هزار دانشجو معلم
تمدید مهلت ثبت‌نام فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد
ایجاد مقدمات حضور دانشجویان اندونزی در ایران
زمینه جلوگیری از جعل مدارک و تسهیل استعلام‌های تحصیلی فراهم شد
نام مریم میرزاخانی بر سردرِ دانشکده ریاضی دانشگاه اصفهان حک شد
ارتقای مرتبه ۵ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
جزئیات ثبت نام رشته‌های بدون کنکور اعلام شد/ جاماندگان کنکور بخوانند
آغاز انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه علامه‌ از هفته آینده
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد دانشگاه شهید بهشتی
دانشگاه صنعتی اراک رتبه اول درصد قبولی کارشناسی ارشد کشور را کسب کرد
فرصت انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی تمدید شد
رئیس سازمان امور دانشجویان تغییر کرد
پذیرش دانشجوی رشته «جامعه ­پژوهی اسلامی» در مقطع کارشناسی در دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top