تاریخ انتشار: 07 بهمن 1388 - 00:00:00
کد خبر: 5153

وزیر علوم: بازنشستگی اساتید دروغ است

دکتر کامران دانشجو امروز در حاشیه اجلاس زنان دانشمند جهان اسلام و در جمع خبرنگاران، افزود: بحث بازنشستگی در حوزه اختیارات دانشگاه است و رییس دانشگاه برای اینکه افراد جوان‌تر زمینه فعالیت داشته باشند و بتوانند وارد فعالیت علمی شوند می‌تواند افرادی که استادیار باشند و 30 سال از خدمت آنها گذشته شده باشد را بازنشسته‌ کند البته درموارد خاص هم به تشخیص هیات امنای آن دانشگاه برمی‌گردد و این موضوع به وزارت علوم برنمی‌گردد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ذکر مباحثی مبنی بر بازنشستگی 12 نفر از اساتید دانشگاه علامه و عناوینی همچون موج سوم، دوم و ... ، گفت: موجی از بازنشستگی اساتید در کار نیست و تنها یک نفر از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی بازنشسته شده است و نه 12 نفر.

وی بار دیگر با تاکید براینکه بحث بازنشستگی اساتید در حوزه اختیارات دانشگاه و هیات‌امنای دانشگاه‌ها است و دانشگاه‌ها نسبت به این موضوع مستقل تصمیم‌گیری می‌کنند، گفت: بحث بازنشستگی 12 نفر از اساتید دانشگاه علامه را نیز ما پس از تصمیم‌گیری و از طریق مطالب نوشته شده در روزنامه‌ها که بعضا کذب نیز بود، متوجه شدیم.

وی تاکید کرد که این اخبار که در عرض یک هفته، 12 نفر از اساتید را بازنشسته کردند؛ اصلا صحت ندارد و در این زمینه تنها یک نفر بازنشسته شده است.

وی با اشاره به ذکر مباحثی همچون موج سوم، دوم و ... در خصوص بازنشستگی اساتید، گفت: موجی در کار نیست. تنها یک نفر از اساتید که 31 سال فعالیت کرده و دارای مرتبه استادیاری است، بازنشسته شده است و حکم بازنشستگی‌اش از 15 بهمن اجرا می‌شود.

دانشجو در خصوص برنامه وزارت علوم مبنی بر جذب اساتید جدید، گفت: اگر به یک دانشکده با رفتن یک یا دو استاد لطمه خورد این موضوع نشان دهنده این است که مدیریت در آن دانشکده درست نبوده است. در صورتی که درست مدیریت شود با بازنشسته شدن یک فرد، فرد دیگری باید جایگزین او شود البته بازنشسته شدن یک فرد، به این معنی نیست که ارتباط او با دانشگاه قطع می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top