تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/06/13 - 14:03
کد خبر: 515342

عارف: وزارت ورزش به دیپلماسی ورزشی بیشتر توجه کند

عارف: وزارت ورزش به دیپلماسی ورزشی بیشتر توجه کند

معاون اول رئیس‌جمهور از وزیر جدید ورزش و جوانان خواست، این وزارتخانه به دیپلماسی ورزش بیشتر توجه کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در آیین تکریم و معارفه وزرای قدیم و جدید ورزش و جوانان، ضمن تشکر از کیومرث هاشمی برای گزارشی که ارائه داد، خطاب به دنیامالی وزیر جدید ورزش و جوانان، گفت: ترک کردن مجلس و واگذاری خدمت به مردم کار بزرگی است، به این دلیل که شما با مردم میثاق می‌بندید که کارهای آنها را پیگیری کنید.

وی افزود: تشکر می‌کنم که ایشان پیشنهاد رئیس‌جمهور را قبول کردند تا دولت وفاق ملی روی کار بیاید.معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: از اوایل دهه هشتاد ایشان را می‌شناسیم و شهادت می‌دهم ایشان در هر نقشی که برعهده گرفتند موفق بودند، ان شاءالله در این سنگر مهم نیز موفق خواهند بود.عارف تصریح کرد: به قهرمانان المپیک در پاریس تبریک عرض می‌کنم و برای عزیزان پارالمپیک آرزوی توفیقات بیشتر داریم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که امروز ما شعار فقط  شعار جوانگرایی نمی‌دهیم، بلکه به آن اعتقاد داریم.معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: اما از طرفی در قبال مردم نیز مسئولیت داریم، نمی‌شود اداره امور کشور را به جوانی که نمی‌دانیم موفق می‌شود یا خیر، بسپاریم.

عارف اضافه کرد: بنابراین ما باید تعدادی از جوانان را برای مدیریت میانی و بالایی کشور برای ۴ سال آینده آماده کنیم، پروژه‌ای ملی خواهیم داشت که وزارت ورزش و جوانان باید به آن درگیر شود.وی اظهار کرد: جوانان مستعد، نخبه و برجسته از سراسر کشور، نه فقط از تهران باید شناسایی شوند و صرفاً براساس توانایی و شایستگی و ویژگی‌های اخلاقی و نه وابستگی‌ها و گرایش‌های سیاسی، باید انتخاب شوند.

معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: باید افرادی تربیت شوند که مستقل از دیدگاه دولت، در خدمت دولت باشند و بتوانیم چند صد نفر را تربیت کنیم که پست‌های میانی و بالایی را در اختیار بگیرند.

عارف همچنین به ضرورت اهمیت دیپلماسی ورزشی اشاره کرد و از وزیر جدید ورزش و جوانان خواست موضوع دیپلماسی ورزشی را در دوره جدید بیش از گذشته پیگیری کند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان هر دو بخش مهم و ستادی است. مقبولیت وزارتخانه نه به ورزش می‌چسبد و نه به جوانان. به دلایلی این دو بخش مهم ادغام شدند ولی عملا خیلی ادغام نشدند بلکه الحاق شدند. این‌که باهم باشند یا نباشند بحث ثانویه است.

تشکیلات هدف نیست بلکه بسترسازی برای خدمت کردن است. نباید در پیچ و خم تشکیلات بمانیم. این دو بخش ویژگی آن خروجی مشترکی است که دارند. خروجی این دو بخش نشاط اجتماعی، خلاقیت، امید آفرینی در جامعه و مقابله با آسیب های اجتماعی، ارتقای سلامت روانی جامعه است.معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد:  اگر این دو بخش ماموریت خود را به درستی انجام دهند، قطعا دستاورد ارزشمندی خواهیم داشت. کاهش هزینه‌های ملی و اجتماعی موثر است. راهکار مقابله با آسیب‌ها اجتماعی برخوردهای سخت نیست.

با روش‌های نرم که در ذات دو بخش این سازمان است می‌توان به مقابله با آسیب‌های اجتماعی پرداخت.عارف تأکید کرد: پهلوان‌پروری که در ذات آن نگاه و اصالت فرهنگی است، از دیگر ماموریت‌هایی است که باید با جدیت دنبال شود.وی اظهار کرد: در فرهنگ ما وقتی اسم یک پهلوان برده می‌شد برای مردم آرامش‌بخش بود. باید در ورزش‌های مهم خود سیاست پهلوان‌پروری را دنبال کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: در سال‌های اخیر دیدیم که در المپیک چه حرکت غیراخلاقی با ورزشکار ما شد، از نقطه ضعف به او فشار آورده شد. نباید هیچ‌گاه نگاه بخشی داشته باشیم.  عارف افزود: بنده از آقای دنیال مالی خواهش می کنم با اتکا به بودجه دولتی وعده‌ای به مردم ندهند، اما اگر تکیه‌مان بر مردم باشد در هر دو بخش موفق می‌شویم. تجربه نشان می‌دهد هرگاه تکیه ما بر مردم بوده است، موفق شده‌ایم.

وی بیان کرد: اتکا ما باید به مردم و انجمن‌های مردمی باشد. راهبرد ما باید چگونگی استفاده از امکانات کشور چه در ارتباط با جوانان و چه در حوزه جوانان باشد. بنده خواهش می‌کنم آقای دنیامالی روشن کنند، امروز حکمرانی ورزش در کشور چقدر است. آیا یک استادیوم مثل آزادی برای کشور ما کفایت می‌کند یا به فضای جامع‌تر و فراگیرتری نیاز داریم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: در هر چهار زمینه ورزش‌های سنتی و ملی تکلیف ما مشخصا حمایت و تقویت آنان است. باید به طور جدی عنایت شود.عارف با بیان اینکه ورزش همگانی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، گفت: ورزش‌های قهرمانی باید مورد توجه قرار بگیرد. امروز همه پذیرفتند که یک جوان قهرمان ما که به افتخار مدال طلا نائل می‌شوند چه نشاطی را ایجاد می‌کند؛ باید در این حوزه به پیوست‌های فرهنگی بپردازیم.

وی با تأکید بر اینکه قهرمان ما باید یک الگوی فرهنگی در عرصه بین‌المللی برای همه مردم دنیا باشد، اظهار کرد: ورزشکار قهرمان ما باید معرف عقبه فرهنگی خود باشد.معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: مدت‌ها در ورزش‌های حرفه‌ای با چالشی مواجه بودیم که اگر دولت کمک نکند، ورزش حرفه‌ای شکل نمی گیرد، با اقدامات اخیری که در کشور در خصوص دو تیم بزرگ انجام شد، توجه به ورزش حرفه‌ای بیشتر شد.

عارف تصریح کرد: ما باید راهبرد توسعه ورزش‌های حرفه‌ای را داشته باشیم. راهبرد آقای دنیامالی باید توجه به اقدامات خوبی که در دو سال شده است و ارتقای جایگاه ورزش و پرداختن به مطالبات جوانان باشد، سندی که ۱۹ سال پیش تصویب شد، میثاق ملی همه ما است.

وی ادامه داد: سند برنامه هفتم کشور نیز از دیگر اسنادی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. باید به جایگاه اول در حوزه ورزش برسیم.معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: باید از الآن بسنجیم برای این‌که رتبه یک رقمی در المپیک لس‌آنجلس داشته باشیم، چه امکاناتی نیاز داریم، المپیک در کشوری است که نیاز داریم جوانان ما بیشتر خودشان را نشان دهند.

عارف با تأکید بر اینکه در حوزه المپیک کارهای خوبی شده، اما واقعیت این است که امروز نتوانستیم به مطالبات جوانان پاسخ دهیم، گفت: متاسفانه هنر ما پاک کردن صورت مساله بوده است، باید با جدیت مسائل جوانان که سرمایه ملی و آینده‌سازان کشور هستند، دنبال شود. وی با طرح این سؤال که جوانان چند سال آینده مسئولیت در کشور بر عهده می‌گیرند، چه امکاناتی باید برای آنان فراهم کنیم؟، گفت: توانمندسازی جوانان نخبه و شایسته برای ورود به بازار کار را باید دنبال کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: باید افرادی برای آینده کشور تربیت شوند که مستقل از نگاه‌های سیاسی در خدمت دولت باشند، دیگر نباید با چراغ از اینور و آن ور دنبال مدیر بگردیم.عارف خاطرنشان کرد: امروز جوانان مطالباتی دارند، ازدواج و مسکن و اشتغال جوانان مهم است، نرخ بیکاری در نسل جوان بالا ۲۰ درصد است، باید برای اینها برنامه اساسی داشته باشیم.

وی همچنین تأکید کرد: یک تعداد از جوانان ما به هر دلیلی مهاجرت کردند، امروز باید در خدمت این عزیزان باشیم. باید به طور جدی و با مکانیزم‌های تشویقی برای بازگشت آنان تلاش کنیم. باید افتخار کنیم که این عزیزان به وطن خود باز گردند.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: ما می‌توانیم یک توسعه پایدار را در چارچوب آمایش سرزمینی داشته باشیم تا همه امکانات در چند نقطه متمرکز نشود، یکی از وظایف سازمان جوان کشف استعدادهاست، باید طرح راهبردی برای استعدادیابی داشته باشیم، ممکن در یک روستایی یک جوان مستعد وجود داشته باشد، باید از ظرفیت او استفاده کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حضور پزشکیان در هیئت تبریزی‌های مشهدالرضا(ع)
ورود پیکر استاد بهمنی به بندرعباس
اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار می‌شود
هریس رئیس‌جمهور شود، ایکس از اپ‌استورهای گوگل و اپل حذف می‌شود
بازداشت دوروف و حکمرانی قانونمند بر فضای مجازی
پاسخ شورای عالی انقلاب فرهنگی به لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور
پسر خرم آباد در پاریس فرانسه طلایی شد
داعش مسئولیت حمله انتحاری کابل را پذیرفت
ضرب‌الاجل دو هفته‌ای آمریکا برای ترک مذاکرات آتش‌بس غزه
احتمال یک فاجعه در لیگ نخبگان!
زلزله در ستاد ارتش اسرائیل +جزئیات
سفیر استرالیا در تهران به وزارت خارجه احضار شد
امیدوارم سیر صعودی ما تا فینال ادامه داشته باشد
اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور شنبه برگزار می‌شود
آغاز ثبت‌نام عمره مفرده از ۱۷ شهریور
معرفی دانشگاه‌های برتر اتریش و رتبه‌بندی جهانی آنها در سال ۲۰۲۴
اعتراض داوطلبان کنکور به ممنوعیت انتخاب رشته ۳ رشته علوم پزشکی
سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری ۱۴۰۳ فعال شد
صعود مقتدرانه والیبال نشسته ایران در پارالمپیک
زن دونده المپیکی به آتش کشیده شد
حمله ترکیه به ۲۰ نقطه از شمال خاک عراق
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top