تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/06/15 - 09:11
کد خبر: 515416

۸ توصیه یک متخصص ارتوپد برای خرید کیف و کفش دانش‌آموزان

 ۸ توصیه یک متخصص ارتوپد برای خرید کیف و کفش دانش‌آموزان

یک متخصص ارتوپدی کودکان به بیان توصیه‌هایی برای خرید کیف و کفش دانش‌آموزان پرداخت و گفت: کوله پشتی که برای دانش‌آموزان تهیه می‌شود حتما باید قرینه و ۲ بند برای ۲ شانه داشته باشد و اینگونه نباشد که برای حمل کیف از یک شانه استفاده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علیرضا رحیم نیا درباره ویژگی‌های کوله پشتی مناسب برای دانش‌آموزان گفت: کیفی که دانش‌آموزان به مدرسه می‌برند بسیار سنگین است و آن‌ها مجبورند هر روز تعداد زیادی کتاب را با خود حمل کنند. یک دانش‌آموز ۳۰ کیلویی یک کیف ۱۰ کیلویی هر روز با خود به مدرسه می‌برد و این در حالیست که دانش‌آموزان حدود ۴ تا ۶ ساعت در مدرسه حضور دارند. از این رو بهتر است تغییری در نظام آموزشی صورت گیرد و دانش‌آموزان مجبور نباشند هر روز تعداد زیادی کتاب را با خود به مدرسه ببرند و همچنین به والدین توصیه می‌شود وسایلی که دانش‌آموزان با خود می‌برند تا حد امکان کم و سبک باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه در صورتی که دانش‌آموزان مجبور به استفاده از وسایل بسیار زیاد هستند بهتر است از کیف‌های چرخ‌دار استفاده کنند، ادامه داد: کوله پشتی که برای دانش‌آموزان تهیه می‌شود حتما باید ۲ طرفش قرینه باشد و ۲ بند برای ۲ شانه داشته باشد و اینگونه نباشد که برای حمل کیف از یک شانه استفاده شود چرا که در دراز مدت می‌تواند سبب انحراف ستون فقرات و درد در این ناحیه شود.

این متخصص ارتوپدی کودکان همچنین درباره ویژگی‌های کفش مناسب برای دانش‌آموزان بیان کرد: کفشی که برای دانش‌آموزان تهیه می‌شود حتما باید اندازه پایشان باشد و ذره‌ای گشاد و یا تنگ نباشد. همچنین بهتر است دارای ۲ تا ۳ سانتی‌متر و ترجیحا ۲ سانتی‌متر پاشنه باشد چراکه کفش‌های تخت نظیر کفش‌های کالج در دراز مدت می‌تواند سبب ایجاد فشار به ستون پیچ و مهره‌های فقرات شود و درد در ناحیه کمر و پاشنه را به همراه داشته باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های کفش مناسب برای دانش‌آموزان این است که به راحتی پوشیده شود و به راحتی نیز از پا در بیاید و اینگونه نباشد که دانش‌آموز زمان بسیاری را برای پوشیدن و درآوردن کفش صرف کند، افزود: کفش‌هایی که جنس دیواره‌شان پلاستیکی یا پارچه‌ای است و عملا از اطراف پا حمایتی نمی‌کنند، توصیه نمی‌شود و بهتر است قسمت بیرونی کفش که پا را نگه می‌دارد شل نباشد و بتواند از پا حمایت کند. همچنین توصیه می‌شود کفش دارای منافذی باشد که اجازه ورود و خروج را هوا را به داخل دهد تا در طولانی مدت پا را اذیت نکند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش وزیر اقتصاد به وام میلیاردی هیئت مدیره سازمان بورس +عکس
حمایت پوتین از هریس؛ خنده او بسیار جذاب است
جزئیات قتل «یاسمین رحمتی» استاد موسیقی با سلاح گرم
فرماندهان سپاه : اسرائیل منتظر پاسخی درخورِ خونخواهی شهید هنیه باشد
برنامه ایران در روز هشتم پارالمپیک
از سرگیری اعتراضات حامی غزه در دانشگاه کلمبیا
پیشنهاد مخفیانه خروج اسرائیل از مرز غزه-مصر
خبر مهم وزیر کشور درباره اتباع خارجی
ترامپ: اوکراین دروغ می‌گوید
وزیر ورزش و جوانان راهی پاریس شد
خداداد عزیزی عزادار شد +جزئیات
تیراندازی در نزدیکی کنسولگری اسرائیل در مونیخ
نزاع در این استان بیش از ۱۶۰۰نفر را به پزشکی قانونی کشاند
«گره‌ عضلانی» چیست و چگونه از شر آن خلاص شویم؟
خطبه‌های امام علی(ع) در نهج‌البلاغه تنها بخشی از علوم آن حضرت است
تمام آیفون‌ها مجهز به نمایشگر او ال ای دی می‌شوند
الوطن سوریه: توافق خواهرخواندگی تهران و دمشق امروز به امضا می‌رسد
«صبح جمعه با شما» به رادیو باز می‌گردد
قول وزیر راه برای پروژه قطار سریع‌السیر مشهد
پیامدهای حضور اتباع غیرمجاز در کشور چیست؟
ترکیب احتمالی تیم ملی در مصاف با قرقیزستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top