تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/06/15 - 09:34
کد خبر: 515432

ساخت ورزشگاه بزرگ تهران به کجا رسید؟

ساخت ورزشگاه بزرگ تهران به کجا رسید؟

در حالی که کمبود ورزشگاه های مدرن و استاندارد، این روزها به یک معضل در فوتبال ایران تبدیل شده، از ورزشگاهی که قول ساخت آن در پایتخت داده شده بود، خبری نیست!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیستم شهریور ماه سال گذشته، شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور سابق کشورمان در مراسم تقدیر از قهرمانان و مدال آوران ورزش ایران گفت: با ایجاد یک ورزشگاه جامع و آبرومند در تهران که در شان قهرمانان ما و میزبانی بین المللی باشد علی رغم هزینه های بالا کاملا موافقم.

مرحوم رئیسی اعلام کرد این مخارج، هزینه نیست و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و ساخت آن ضرورت دارد. من ماموریت آن را به وزارت ورزش و آقای هاشمی می سپارم. اینکار باید در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پیگیری شود.

بر همین اساس و در تاریخ ۱۶ آبان ۱۴۰۲، تفاهم‌نامه‌ای برای مشاوره طراحی و ساخت این مجموعه بین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و یک شرکت چینی امضا شد و نمایندگان شرکت چینی از محل ساخت ورزشگاه بازدید کردند.

سپس در چهارم دی ماه همان سال، جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان در نهاد ریاست جمهوری برای امضای تفاهم‌نامه ساخت ورزشگاه جدید در تهران برگزار شد.

مهیار عسگریان، سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، اعلام کرد که این پروژه در زمینی به مساحت ۳۷۰ هکتار و در دو فاز اجرا خواهد شد و قابلیت برگزاری تمامی رویدادهای ورزشی بین‌المللی را دارد. او همچنین بیان کرد که در صورت ساخت این مجموعه، امکان میزبانی از رویدادهای بزرگ جهانی و برگزاری بازی‌های الکترونیک، ورزش‌های توپی و یخی فراهم خواهد شد.

عسگریان ادامه داد که پس از اتمام فاز مطالعاتی، پیش‌بینی می‌شود فاز اول پروژه ۲۴ ماه زمان ببرد و هزینه آن پس از تعامل با چینی‌ها تعیین خواهد شد و از ظرفیت‌ها و توان داخلی در ساخت این پروژه استفاده خواهد شد.

در ادامه تیم‌هایی از وزارت ورزش برای جانمایی این استادیوم، مناطق مختلفی را مورد بررسی قرار دادند که ظاهرا روی شهر آفتاب و زمینی که قبلا صحبتش بود استقلال در آن استادیوم می‌سازد (بنا بر ادعای مصطفی آجورلو) برای این کار در نظر گرفته شد.

با این حال، پس از حادثه ناگواری که منجر به شهادت رئیس جمهور و تیم همراه شد، به نظر می رسد که پروژه عظیم ساخت ورزشگاه بزرگ پایتخت هم به دست فراموشی سپرده شده یا حداقل از اولویت ها خارج شده است.

این در حالی است که پس از پایان لیگ برتر، مرمت و بازسازی ورزشگاه آزادی دوباره در دستور کار قرار گرفت و استقلال و پرسپولیس مجبور شدند تا در اراک و قزوین از حریفان شان میزبانی کنند. در این شرایط، تیم ملی هم مجبور به ترک تهران شد و باید امروز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با قرقیزستان دیدار کند.

این در حالی است که سرخابی ها لیگ نخبگان آسیا را هم در پیش دارند ولی هنوز مشخص نیست کجا باید با حریفان شان مسابقه بدهند؟ آیا مجوز بازی در مشهد صادر می شود یا باید در ورزشگاه شهر قدس که حضور کریستیانو رونالدو در این استادیوم به سوژه ای طنز در فضای مجازی تبدیل شده، بازی کنند؟

در هر صورت، از دولت چهاردهم، به خصوص احمد دنیامالی که به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شده، انتظار می رود که پیگیری ساخت ورزشگاه بزرگ تهران را پیگیری کنند که این یک مطالبه عمومی توسط علاقه مندان به ورزش است و باید هر چه زودتر، احداث آن آغاز شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
درخواست مهم پیاتزا از هواداران والیبال در ایران
صعود تیم میکس ریکرو ایران به یک چهارم نهایی
ساعت کاری مترو از شنبه تغییر می‌کند
واکنش وزیر اقتصاد به وام میلیاردی هیئت مدیره سازمان بورس +عکس
حمایت پوتین از هریس؛ خنده او بسیار جذاب است
جزئیات قتل «یاسمین رحمتی» استاد موسیقی با سلاح گرم
فرماندهان سپاه : اسرائیل منتظر پاسخی درخورِ خونخواهی شهید هنیه باشد
برنامه ایران در روز هشتم پارالمپیک
از سرگیری اعتراضات حامی غزه در دانشگاه کلمبیا
پیشنهاد مخفیانه خروج اسرائیل از مرز غزه-مصر
خبر مهم وزیر کشور درباره اتباع خارجی
ترامپ: اوکراین دروغ می‌گوید
وزیر ورزش و جوانان راهی پاریس شد
خداداد عزیزی عزادار شد +جزئیات
تیراندازی در نزدیکی کنسولگری اسرائیل در مونیخ
نزاع در این استان بیش از ۱۶۰۰نفر را به پزشکی قانونی کشاند
«گره‌ عضلانی» چیست و چگونه از شر آن خلاص شویم؟
خطبه‌های امام علی(ع) در نهج‌البلاغه تنها بخشی از علوم آن حضرت است
تمام آیفون‌ها مجهز به نمایشگر او ال ای دی می‌شوند
الوطن سوریه: توافق خواهرخواندگی تهران و دمشق امروز به امضا می‌رسد
«صبح جمعه با شما» به رادیو باز می‌گردد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top