تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/06/15 - 09:38
کد خبر: 515435

از کارگروه رسیدگی به اینترنت چه خبر؟

 از کارگروه رسیدگی به اینترنت چه خبر؟

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: به محض تشکیل کارگروه، تیم های فنی و بخش های شبکه، هسته و… فعال شدند و ما در بازه ای علت را شناسایی کردیم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئول پیاده سازی و ما مسئول نظارت هستیم که گزارش ها و نشانگرهای شبکه در زمستان بیانگر بهبود شرایط بود اما به هر حال شبکه نوسان دارد که امیدوارم با حضور دکتر هاشمی در وزارت ارتباطات شرایط بهبود آن ایجاد شده و حرکت جهشی را در آن شاهد باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اینترنت به عنوان یکی از بزرگترین اختراعات در زمینه فناوری و دنیای مدرن نقش حیاتی و اساسی در زمدگی انسان ایفا می کند. این شبکه جهانی به کاربران این امکان را می دهد که با افراد و منایع اطلاعاتی حتی در سراسر جهان بتوانند ارتباط برقرار کنند و حتی این اطلاعات را به اشتراک بگذارند.

اوایل تابستان سال گذشته بود که به دنبال گلایه مردم در سفرهای استانی از کندی اینترنت دستوری مبنی بر حل این موضوع در جلسه شورای عالی فضای مجازی از سوی شهید سید ابراهیم رئیسی صادر شد. در واقع با این دستور کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مأمور پیگیری این مسئله شدند تا یک بعد نتیجه راهکارهای حل این دغدغه مردم اعلام شود.

 بنابراین به دنبال پیگیری این موضوع نمایندگانی از وزارت ارتباطات به مرکز ملی فضای مجازی معرفی شدند تا مشکلاتی که خارج از اراده وزارت ارتباطات بود را برطرف کند.  درباره درباره ساز و کار کارگروه  مذکور و چگونگی بررسی وضعیت اینترنت توسط آن توضیح داده شد که ساز و کار بررسی در همان کمیته مشخص خواهد شد. احتمالاً به صورت نظر سنجی‌های مستقیم و غیر مستقیم از کسب‌وکارها و از عموم مردم، گزارش‌های فنی از مراکز مرتبط در کشور در اپراتورها و وزارت ارتباطات و از طریقی که این کار گروه تشخیص دهد، قطعاً این گزارش‌ها تهیه می‌شود.

البته در آن زمان تأکید شد که زمان مشخصی در مصوبه وجود ندارد اما این کارگروه در حداقل زمان ممکن این گزارش‌ها را تهیه خواهد کرد و به محض تهیه شدن در دستور شورای عالی فضای مجازی قرار می‌گیرد.

در این راستا چندی پیش سید محمد امین آقامیری- رئیس مرکز ملی فضای مجازی- درباره کار گروه بررسی علت کندی اینترنت اظهار کرد: به محض تشکیل کارگروه، تیم های فنی و بخش های شبکه، هسته و… فعال شدند و ما در بازه ای علت را شناسایی کردیم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئول پیاده سازی و ما مسئول نظارت هستیم که گزارش ها و نشانگرهای شبکه در زمستان بیانگر بهبود شرایط بود اما به هر حال شبکه نوسان دارد که امیدوارم با حضور دکتر هاشمی در وزارت ارتباطات شرایط بهبود آن ایجاد شده و حرکت جهشی را در آن شاهد باشیم.

گفتنی است؛ اوایل سال جاری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم درباره وضعیت این کارگروه توضیح داده داده بود: وضعیت این کارگروه را می‌توان از دبیر شورای عالی فضای مجازی پیگیری کرد اما باید گفت در آن کارگروه، راهکارهای کوتاه، میان و بلند مدت را برای بهبود شبکه پیشنهاد کردیم که بخشی از این راهکارها پیاده‌سازی شده است و داشبوردهای جهانی روند بهبود را نشان می‌دهد که البته با آن چیزی که هدف ماست، هنوز فاصله زیادی داریم و ان‌شاءالله وضعیت بهتر می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
«گره‌ عضلانی» چیست و چگونه از شر آن خلاص شویم؟
خطبه‌های امام علی(ع) در نهج‌البلاغه تنها بخشی از علوم آن حضرت است
تمام آیفون‌ها مجهز به نمایشگر او ال ای دی می‌شوند
الوطن سوریه: توافق خواهرخواندگی تهران و دمشق امروز به امضا می‌رسد
«صبح جمعه با شما» به رادیو باز می‌گردد
قول وزیر راه برای پروژه قطار سریع‌السیر مشهد
پیامدهای حضور اتباع غیرمجاز در کشور چیست؟
ترکیب احتمالی تیم ملی در مصاف با قرقیزستان
واکنش ایران به توقیف هواپیمای مادورو
گوشی‌های مرموز ناتینگ به بازار می‌آیند
جزئیاتی از طرح آمریکا برای توافق آتش‌بس در غزه
استارت ایران از نصف جهان برای هفتمین جام جهانی!
شهادت ۶ فلسطینی در حمله پهپادی اسرائیل
۵ میلیون زائر وارد مشهد شدند
جدول نرخ اجاره بهای خوابگاه‌های دانشجویی اعلام شد
سایت «مستر بلیت» تعلیق شد
از کارگروه رسیدگی به اینترنت چه خبر؟
آمریکا به‌تنهایی بیش از نیمی از آزمایش‌های هسته‌ای جهان را انجام داده است
ماجرای استعفای ناگهانی آقای وزیر +جزئیات
ساخت ورزشگاه بزرگ تهران به کجا رسید؟
پایان ماموریت خانم سفیر ایرانی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top