تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/06/15 - 20:58
کد خبر: 515473

نحوه رفع فرورفتگی فرش از روی مبلمان

نحوه رفع فرورفتگی فرش از روی مبلمان

در این مقاله می خواهیم شما را با روش خانگی از بین بردن فرو رفتگی فرش در زیر پایه های مبلمان آشنا کنیم. ما را همراهی کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرش ها یکی از گران قیمت ترین و در عین حال پرکاربردترین وسایل هر خانه ای هستند که اگر به درستی نگهداری نشوند، آسیب دیده و هزینه های زیاد تعمیر در قالیشویی نیروگاه قم و یا تعویض را روی دوش شما می گذارند. قرار دادن اشیا سنگین روی فرش، می تواند باعث خواباندن الیاف فرش روی هم شده و در طولانی مدت، باعث از بین رفتن و به اصطلاح کوبیدگی فرش در ناحیه موردنظر می شوند.

در این مقاله می خواهیم شما را با روش خانگی از بین بردن فرو رفتگی فرش در زیر پایه های مبلمان آشنا کنیم. ما را همراهی کنید.

اقدامات پیشگیرانه از فرورفتگی فرش

همواره می توانید با سپردن فرش به قالیشویی کلهری قم به سرعت و به راحتی انواع فرورفتگی های فرش تان را برطرف کنید اما در این قسمت می خواهیم 3 اقدام پیشگیرانه تست شده و اثبات شده فرورفتگی فرش عبارت است از:

  • گذاشتن زیرپایه مبلی
  • خرید فرش های با تراکم بالا
  • خرید فرش های با لایه پشتی سفت
  • روفرشی
  • جابجایی منظم مبلمان

زیرپایه مبلی: قراردادن تکه های موکت و یا استفاده از زیرپایه مبلی های آماده در زیر پایه های مبلمان، به شما امکان می دهند تا از فرورفتگی فرش در این قسمت ها جلوگیری کنید. زیرپایه مبلی ها با یکنواخت کردن وزن فرش، باعث کاهش فشار سطح به حجم شده و به این ترتیب اجازه نمی دهند تا وزن سنگین مبل و وزن افرادی که روی مبل می نشینند به فرش وارد شود.

فرش‌های با تراکم بالا : فرش‌های با تراکم بالا اگرچه کمی گران‌تر هستند اما بادوام‌تر و راحت‌تر بوده و می‌توانند وزن مبلمان سنگین را تحمل کنند. هنگام خرید فرش، یک گوشه آن را کمی تا کنید و به دنبال لایه پشتی محکم آن بگردید. اگر قسمت پشتی فرش قابل مشاهده باشد، چگالی کم است. اگر نه، چگالی بالایی دارد.

توجه: فرش‌های پرپشت با الیاف نازک اغلب زیاد متراکم نیستند و مستعد فرورفتگی بر اثر مبلمان هستند. از آنها اجتناب کن.

لایی پشتی فرش سفت: لایی فرش نازک، معمولا محکم تر است و در برابر فرورفتگی بسیار بهتر از انواع فرش هایی که پشتی ضخیم دارند، عمل می کند.

روفرشی: استفاده از روفرشی به خصوص زمانی که روفرشی نازک باشد، کمتر باعث جلوگیری از فرورفتگی می شود اما بی تاثیر نیز نخواهد بود. می توانید از روفرشی روی فرش های تان استفاده کرده و سپس مبلمان را بچینید.

جابجایی منظم مبلمان: با جابجایی منظم مبلمان چیده شده روی فرش، به راحتی می توانید از آسیب دیدن و جا انداختن پایه ها روی فرش جلوگیری کنید. به این ترتیب با تغییر دکوراسیون و چیدمان جدید، هم حال خودتان و هم حال فرش تان، هر دو خوب می شود.

نحوه رفع فرورفتگی فرش از روی مبلمان

اگر تابحال نمی دانستید که پایه های مبلمان روی فرش تان جا می گذارد و مبل تان را هر از گاهی جابجا نمی کردید، هنوز دیر نشده. اکنون با روش های زیر می توانید فرورفتگی های فرش را برطرف کنید:

اتو کردن فرورفتگی فرش!

ابتدا یک حوله یا دستمال آشپزخانه را با آب اشباع کنید. سپس آن را صاف روی ناحیه فرورفته قرار دهید. از درجه حرارت متوسط استفاده کنید و اجازه دهید اتو گرم شود. اتوی گرم شده را به مدت 30 ثانیه تا حداکثر 1 دقیقه روی دستمال ظرفشویی خیسی که روی فرورفتگی فرش قرار داده اید، بگذارید. با حرکات دایره ای کوچک، اتو را حرکت دهید تا از سوختن الیاف فرش جلوگیری شود.

حالا پارچه را از روی فرش بلند کنید و الیاف فرش را با نوک انگشتان خود به آرامی حالت دهید.

در صورت لزوم تکرار کنید.

استفاده از سشوار

ابتدا ناحیه فرورفته فرش را با کمی آب، کاملا خیس کنید. سشوار را روی کمترین درجه حرارت روشن کرده و در فاصله 10 تا 15 سانتی متری از فرورفتگی فرش نگه دارید. درحالی که با انگشت تان تلاش می کنید تا الیاف را تغییرحالت دهید، فرورفتگی را خشک کنید تا به حالت اولیه خود بازگردد.

این مرحله را تا زمانی که محل موردنظر کاملا خشک شود، تکرار کنید.

قرار دادن تکه های یخ روی فرورفتگی ها

تکه های یخ را روی فرورفتگی ها قرار داده و مطمئن شوید که تمام قسمت ها کاملا پوشانده شده اند.

حداقل 3 ساعت صبر کنید تا یخ کاملا در الیاف فرش ذوب شود.

سپس با استفاده از یک اسفنج یا حوله تمیز، رطوبت اضافی فرش را پاک کنید.

وقتی رطوبت اضافی از بین برود، الیاف فرش نیز مجددا احیا شده و به حالت قبل باز می گردند. فقط کافیست یا یک شانه کوچک یا یک چنگک فرش، الیاف را با دست تان حالت دهید.

اجازه دهید فرش خشک شود تا ببینید که تکه های یخ کار کرده اند یا اینکه باید کل فرآیند را تکرار کنید.

قالیشویی حرفه ای

استفاده از خدمات قالیشویی حرفه ای همواره می تواند یکی از گزینه های عالی برای شما باشد. شما می توانید با شستن فرش، با یک تیر دو نشان بزنید. هم فرش تان را تمیز کنید و هم فرورفتگی های آن را از بین ببرید.

شاید بپرسید در قالیشویی ها چطور فرورفتگی های فرش از بین می رود؟

در پاسخ می توانیم بگوییم که فرش ها در قالیشویی ها با برس های چرخشی شستشو داده شده و به این ترتیب، الیاف به حالت اولیه خود بازمی گردند.

کلام آخر

از جاروبرقی کشیدن فرش گرفته تا جابجایی منظم مبلمان و استفاده از زیرپایه مبلی، همگی روش هایی هستند که می توانید به واسطه آن ها از ایجاد فرورفتگی در فرش جلوگیری کنید. اما اگر فرورفتگی ایجاد شد، نگران نباشید. با روش هایی نه چندان دشوار می توانید این اثرات را از بین ببرید. فقط کافیست با سشوار کشیدن یا اتوی غیرمستقیم فرش به روش گفته شده در این مقاله، الیاف را کمی گرم کنید تا به راحتی به حالت اول خود بازگردند. همچنین می توانید با گذاشتن تکه های یخ روی محل نیز این کار را انجام دهید. علاوه بر این موارد، برای محافظت از فرش تان در برابر آسیب های مختلف، بهتر است حداقل سالی یکبار، فرش تان را به یک قالیشویی حرفه ای بسپارید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پدر بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درگذشت!
زلزله نسبتاً شدیدی شمال استان اردبیل را لرزاند
حواشی تیم ملی ادامه دارد/ طارمی: چرا به ما «بی‌شرف» می‌گویید؟
برخی کشورهای عربی برای خشنودی دشمن تلاش می‌کنند
حاتمی‌کیا سریال «موسی(ع)» را می‌سازد یا سینمایی؟/ جنجال «جواد»
پیروزی نفس‌گیر ایران مقابل قرقیزستان +حواشی
سخنان جالب رحیم‌پور ازغدی درباره اقدامات معاویه/ همه خوبن، دوقطبی نکنید! +فیلم
لاریجانی پشت پرده اصرار اصلاح‌طلبان برای اجرای FATF را لو داد +فیلم
آیا مدرک پزشکی ترکیه در ایران معتبر است؟
معرفی شرکت آچیم در
بورس ایران در حال رشد است: چرا؟
نحوه رفع فرورفتگی فرش از روی مبلمان
افزایش تقاضا برای سفرهای ماجراجویانه؛ گلبرگ سیر به مقصدهای کمتر شناخته‌شده می‌پردازد
کاهش دمای هوای تهران از فردا
یک انتصاب جدید در سازمان برنامه و بودجه
درخواست مهم پیاتزا از هواداران والیبال در ایران
صعود تیم میکس ریکرو ایران به یک چهارم نهایی
ساعت کاری مترو از شنبه تغییر می‌کند
واکنش وزیر اقتصاد به وام میلیاردی هیئت مدیره سازمان بورس +عکس
حمایت پوتین از هریس؛ خنده او بسیار جذاب است
جزئیات قتل «یاسمین رحمتی» استاد موسیقی با سلاح گرم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top