تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/06/15 - 22:17
کد خبر: 515480

پیروزی نفس‌گیر ایران مقابل قرقیزستان +حواشی

پیروزی نفس‌گیر ایران مقابل قرقیزستان +حواشی

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمد امین حزباوی (۸۰- صالح حردانی)، آریا یوسفی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس (۶۶- سعید عزت اللهی)، علی قلی زاده (۵۹- علیرضا جهانبخش)، مهدی طارمی، مهدی قایدی (۵۹- مهدی ترابی)، سردار آزمون (۸۰- شهریار مغانلو)

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و از گروه A امروز پنج شنبه ۱۵ شهریور از ساعت ۱۹:۳۰ و در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با قضاوت «یوسوکه آراکی» با سیستم VAR رو در روی هم رفتند که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمد امین حزباوی (۸۰- صالح حردانی)، آریا یوسفی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس (۶۶- سعید عزت اللهی)، علی قلی زاده (۵۹- علیرضا جهانبخش)، مهدی طارمی، مهدی قایدی (۵۹- مهدی ترابی)، سردار آزمون (۸۰- شهریار مغانلو)

ترکیب تیم ملی قرقیزستان: توکوتائف اِرژان، والری کیچین، کریستیان بروژمن، الکساندر میشچنکو، غیرت ژایرگالبک‌اولو، تمیرلان کوزوبائف، علی‌کولوف گولژیگیت (۴۵- کنزباوف)، عبدالرحمانوف عادل‌جان، علی مردان شوکوروف، زاریپ بکوف الدیار و جوئل کوجو (۸۷- کیمی مرک)

*استقبال خوبی از این بازی توسط تماشاگران اصفهانی به عمل آمد.

*نور ورزشگاه فولادشهر اصفهان افزایش یافته و از تصاویر تلویزیونی این موضوع مشخص بود.

*از تصاویر تلویزیونی مشخص بود که چمن ورزشگاه از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

در ۵ دقیقه ابتدایی بازی توپ بیشتر در اختیار بازیکنان ایران قرار داشت اما موقعیت خاصی روی دروازه قرقیزستان به وجود نیامد.

سردار اولین فرصت گلزنی را برای ایران از دست داد

در دقیقه ۶ و روی اشتباه خط دفاعی قرقیزستان توپ به علی قلی زاده رسید و او مهدی طارمی را صاحب توپ کرد و این بازیکن با چشمانی باز سردار آزمون را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرقیزستان قرار داد اما سردار در شرایطی نامتعادل به توپ ضربه زد تا کرنر برای ایران شکل گیرد.

تا دقیقه ۲۰ توپ و زمین بازی کاملاً در اختیار بازیکنان ایران بود و تیم قرقیزستان کاملاً دفاعی بازی می‌کرد و حملات شاگردان قلعه نویی ثمره‌ای نداشت.

واکنش بیرانوند مانع از گلزنی قرقیزستان

در دقیقه ۲۱، در حالی که توپ در اختیار بازیکنان قرقیزستان بود و علیرضا بیرانوند از دروازه فاصله گرفته بود نزدیک بود ضربه بازیکن قرقیزستان وارد دروازه ایران شود که این دروازه‌بان به سختی توانست با واکنش خود توپ را به کرنر بفرستد. در ادامه و روی ارسال بازیکن قرقیزستان، «کوجو» بالاتر از مدافعان ایران با سر به توپ ضربه زد که بیرانوند آن را در اختیار گرفت.

طارمی زننده اولین گل ایران مقابل قرقیزستان

در دقیقه ۳۳ و در حالی که بازیکنان ایران از سمت راست قصد نفوذ به سمت دروازه قرقیزستان را داشتند، علی قلی زاده توپ را به امید نورافکن پاس داد و این بازیکن از بیرون محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که دروازه‌بان قرقیزستان به سختی آن را مهار کرد و در ریباند مهدی طارمی با ضربه‌ای آرام توانست دروازه قرقیزستان را باز کند تا اولین گل ایران را در این بازی به نام خود به ثبت برساند و همچنین تعداد گل‌های خود مقابل قرقیزستان را به عدد ۵ برساند.

پس از گلزنی طارمی، بازیکنان ایران فرصت‌های دیگری هم برای گلزنی داشتند که هیچکدام از آنها راهی به سمت دروازه قرقیزستان نداشت تا بازی در نیمه اول با یک گل به سود ایران به پایان برسد.

دو موقعیت گلزنی برای قرقیزستان از دست رفت

در فاصله زمانی ۳ دقیقه، تیم ملی قرقیزستان دو موقعیت خوب گلزنی به دست آورد که بیرانوند توانست با واکنش‌های خود مانع از گلزنی این تیم شود. در دقیقه ۵۶ ابتدا ژیلگاربک با شوتی محکم دروازه ایران را هدف قرار داد که بیرانوند به خوبی آن را در اختیار گرفت سپس در دقیقه ۵۹، باز هم ژیلگاربک در عرض حرکت کرد و این بار پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که از بالای دروازه به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

تیرک دروازه مانع از گلزنی نورافکن

در دقیقه ۵۸، امید نورافکن از پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و اقدام به شوت زنی کرد که توپ او به تیرک دروازه برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

در دقیقه ۷۲ سردار آزمون در بیرون محوطه جریمه قرقیزستان فرصت مناسبی برای شوت زنی پیدا کرد اما ضربه این بازیکن با اختلاف زیاد از بالای دروازه قرقیزستان به بیرون رفت.

بیرانوند ایران را پیروز نگه داشت

در دقیقه ۸۵ و روی غفلت محمدامین حزباوی، «کوجو» در موقعیتی تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار گرفت و به توپ ضربه زد اما این دروازه بان توانست به خوبی توپ او را مهار کند و مانع از گلزنی تیم قرقیزستان شود.

در نهایت این بازی با پیروزی یک بر صفر ایران به پایان رسید تا شاگردان امیر قلعه نویی گام اول را محکم برداشته باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری رایگان جلسات آموزش سواد رسانه در مساجد و حسینیه ها
پدر بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درگذشت!
زلزله نسبتاً شدیدی شمال استان اردبیل را لرزاند
حواشی تیم ملی ادامه دارد/ طارمی: چرا به ما «بی‌شرف» می‌گویید؟
برخی کشورهای عربی برای خشنودی دشمن تلاش می‌کنند
حاتمی‌کیا سریال «موسی(ع)» را می‌سازد یا سینمایی؟/ جنجال «جواد»
پیروزی نفس‌گیر ایران مقابل قرقیزستان +حواشی
سخنان جالب رحیم‌پور ازغدی درباره اقدامات معاویه/ همه خوبن، دوقطبی نکنید! +فیلم
لاریجانی پشت پرده اصرار اصلاح‌طلبان برای اجرای FATF را لو داد +فیلم
آیا مدرک پزشکی ترکیه در ایران معتبر است؟
معرفی شرکت آچیم در
بورس ایران در حال رشد است: چرا؟
نحوه رفع فرورفتگی فرش از روی مبلمان
افزایش تقاضا برای سفرهای ماجراجویانه؛ گلبرگ سیر به مقصدهای کمتر شناخته‌شده می‌پردازد
کاهش دمای هوای تهران از فردا
یک انتصاب جدید در سازمان برنامه و بودجه
درخواست مهم پیاتزا از هواداران والیبال در ایران
صعود تیم میکس ریکرو ایران به یک چهارم نهایی
ساعت کاری مترو از شنبه تغییر می‌کند
واکنش وزیر اقتصاد به وام میلیاردی هیئت مدیره سازمان بورس +عکس
حمایت پوتین از هریس؛ خنده او بسیار جذاب است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top