تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/06/18 - 17:02
کد خبر: 515718

میانگین نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی ۱۰.۹۸

 میانگین نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی ۱۰.۹۸

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به میانگین نمرات ۱۰.۹۸ دانش‌آموزان در امتحانات نهایی امسال گفت: عملکرد دانش‌آموزان دختر بهتر از پسران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: 400 طراح سؤال 72 ساعت در قرنطینه بودند تا کار طراحی سؤالات را انجام دهند و هنگام سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید از طراحان خواستم تا 12 روز در قرنطینه بمانند تا بتوانیم از سؤالات طراحی شده آنها استفاده کنیم و 36 نفر برای امتحانات اول و دوم به مدت 12 روز در قرنطینه ماندند.

وی افزود: 60 میلیون پاسخنامه توسط مصححان طراحی شد و 50 هزار دبیر تخصصی مشارکت داشتند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: 138 هزار عوامل اجرایی در برگزاری امتحانات نهایی خرداد 1403 مشارکت داشتند و نمره کل برای یک میلیون و 500 هزار داوطلب محاسبه شد.

زارعی ادامه داد: نتایج آزمون در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در رشته علوم تجربی بدین شرح است، در پایه دهم میانگین نمرات 12.64، یازدهم 11.52و پایه دوازدهم، 12 است. در رشته ریاضی پایه دهم، 12.69، پایه یازدهم 11.26 و پایه دوازدهم 11.82 است.

معدل 10.98 در پایه دوازدهم

وی افزود: در رشته علوم انسانی پایه دهم میانگین نمرات 9.44، پایه یازدهم 9.07 و پایه دوازدهم 9.13 است، در مجموع نمرات پایه دهم در سه رشته 11.59، پایه یازدهم 10.62 و پایه دوازدهم 10.98 است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عملکرد پایه دهم بهتر از سایر پایه‌ها است و منتقدان می‌گفتند با تسری آزمون‌ها به پایه‌های پایین کار برای دانش‌آموزان دشوارتر شده است، افزود: وضعیت نمرات نشان داد عملکرد آنها نسبت به سایر پایه‌ها بهتر بود.

افزایش نیم نمره‌ای نمرات نسبت به سال گذشته

زارعی با اشاره به اینکه عملکرد دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته بهتر بود، متذکر شد: در رشته علوم تجربی میانگین نمرات از 11.23 به 12 رسید. در رشته علوم ریاضی میانگین نمرات از 10.79 به 11.82 و در رشته انسانی از 8.75 به 9.13 رسید و در مجموع نمرات دانش‌آموزان از 10.26 به 10.98 رسیده است.

وی ادامه داد: در مجموع در رشته انسانی 0.38، تجربی 0.77 و ریاضی 1.03 افزایش میانگین نمرات را نسبت به سال گذشته داشتیم و در مجموع سه رشته نیم نمره نمرات افزایش داشت.

نمرات بهتر دانش‌آموزان دختر

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: عملکرد دانش‌آموزان دختر بهتر از پسران است، در رشته ریاضی میانگین نمرات دختران 12.97 و پسران 11.24، در رشته تجربی دختران 12.44 و پسران 11.27 و در رشته انسانی، دختران 10.17 و پسران 7.73 است.

نمرات بالاتر دولتی‌ها اما با احتساب سمپاد

زارعی با اشاره به اینکه مجموع نمرات دانش‌آموزان مدارس دولتی در رشته ریاضی 11.94 و مدارس غیردولتی 11.62 بود، در رشته تجربی مدارس دولتی 12.28 و غیردولتی 11.16 در رشته انسانی میانگین نمرات مدارس دولتی 9.25 و غیردولتی 8.71 است.

وی بیان کرد: میانگین نمرات دروس در اکثر دروس جز درس زبان انگلیسی در رشته علوم تجربی رشد داشت. در رشته ریاضی به جز درس عربی، زبان و قرآن در مابقی دروس نمرات نسبت به سال گذشته ارتقا داشته است. در رشته انسانی در بسیاری از دروس نمرات بهتر بود اما در برخی دروس همچون زبان انگلیسی، سلامت و بهداشت، عربی زبان قرآن و تاریخ کاهش نمرات را داشتیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: بیشترین افزایش نمرات نزدیک به یک نمره افزایش معدل برای استان یزد است و پس از آن استان‌های سمنان، مازندران و تهران با افزایش نیم نمره بیشترین افزایش نمره را نسبت به سال گذشته داشتند و در تمام استان‌ها نیم نمره ارتقای نمرات را شاهد بودیم.

زارعی با اشاره به اینکه مدارس نمونه دولتی در سال 1401 هیچ سهمی را از رتبه‌های برتر کنکور نداشتند، اما امسال دو نفر در میان نفرات برتر حضور داشتند، گفت: همچنین مدارس عادی دولتی در سال 1401 هیچ سهمی از نفرات برتر کنکور نداشتند و امسال یک نفر در میان نفرات برتر حضور دارند همچنین سهم مدارس غیردولتی از 7 نفر به 5 نفر و سهم مدارس سمپاد از 23 نفر به 22 نفر کاهش داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پنجمین طلای جهانی امیررضا معصومی
آمار دانش‌آموزان ثبت‌نام نکرده اعلام شد
مجیدی: سینمای ایران در دهه اخیر مهجور مانده است
تعیین تکلیف وام‌های میلیاردی مدیران سازمان بورس
کاریکاتور| چرا معاون اجرایی پزشکیان متخصص چشم است؟!
رکوردشکنی کاروان پارالمپیک ایران در پاریس
مدل کنکور را تغییر نخواهیم داد
پیام دنیامالی به کاروان فرزندان ایران در پایان پارالمپیک
بیشتر به شکست نزدیک هستیم، تا پیروزی
رقم قرارداد جنجالی‌ترین بازیکن استقلال مشخص شد
تمایل ایرانی‌ها به داشتن فرزند سوم و چهارم؛ آمارها چه می گویند؟
واکنش وکیل عربستانی به بحران الاهلی پیش از بازی با پرسپولیس
اسرائیل مدعی ترور فرمانده ارشد حماس شد
شمارش معکوس برای برکناری رسمی نکونام
خاکی صدیق رئیس مرکز هیات‌های امناء و ممیزه وزارت علوم شد
رقابت ۴۰۰ داروساز در مقطع دکترای تخصصی
اجرای طرح جهاد علمی با همکاری وزارت دفاع و دانشگاه‌ها
میانگین نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی ۱۰.۹۸
نامه پژمان‌فر به فرزین درباره تخلفات برخی از بانک‌ها در دریافت تضامین
توضیحات عضو ناظر مجلس در شورای بورس درباره پرداخت وام‌های میلیاردی اخیر
تمدید مهلت ثبت نام و ویرایش اطلاعات متقاضیان آزمون کارشناسان رسمی ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top