تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/06/18 - 20:52
کد خبر: 515728

ایهود باراک:

بیشتر به شکست نزدیک هستیم، تا پیروزی

 بیشتر به شکست نزدیک هستیم، تا پیروزی

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تأکید کرد که ماندن این رژیم در غزه برای چندین سال به نفع تل‌آویو نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، «ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل بدون استراتژی یا برنامه‌ای در غزه گیر کرده است. ما بیشتر به شکست نزدیک هستیم، تا پیروزی کامل. تصمیم برای ماندن در محور فیلادلفیا اقدامی بی‌فایده و غیرواقعی است.»

طبق گزارش رسانه عبری «یسرائیل هیوم» ایهود باراک گفت: «من به بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) نسبت به ماندن طولانی‌مدت در غزه هشدار می‌دهم. ماندن در غزه برای چندین سال به نفع ما نیست. نتانیاهو یک قمارباز وسواسی است که جان اسرا را به خطر می‌اندازد.»

بنیامین نتانیاهو همچنان به لجاجت خود و پافشاری بر ماندن نیروهای رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا ادامه می‌دهد و همین مساله مانعی اصلی در تحقق آتش‌بس و تبادل اسرا است.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در ظاهر در تلاش است تا آنچه را که آخرین شکاف‌های باقی‌مانده در توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس می‌خواند، ببندد. در عوض، اکنون با اختلاف فزاینده بین تل‌آویو و مصر دست و پنجه نرم می‌کند.

موضوع، اصرار «بنیامین نتانیاهو» برای تداوم حضور نظامیان صهیونیست در امتداد مرز ۹ مایلی غزه و مصر، معروف به کریدور فیلادلفیا، است. به ادعای صهیونیست‌ها، این یک مسیر کلیدی «قاچاق» برای حماس است. ارتش صهیونیستی مدعی است که تعدادی تونل را در رفح در نزدیکی مرز با مصر پیدا کرده، اما نگفته است که چند تونل در سمت مصری مرز عملیاتی شده است. مصر وجود چنین مسیرهایی را رد می‌کند.

مقام‌های مصری می‌گویند که مصر این درخواست را رد کرده و استدلال می‌کند که این درخواست نقض معاهده صلح رژیم صهیونیستی و قاهره است. آنها همچنین گفتند که این کشور نمی‌خواهد به‌عنوان همدست در اشغال غزه توسط صهیونیست‌ها دیده شود.

به نوشته روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، این بن‌بست تهدیدی برای گسست بین ۲ شریک تحت حمایت ایالات متحده در منطقه و عمیق‌تر شدن پیچیدگی‌های توافق آتش‌بس است. مصر یک میانجی کلیدی میان رژیم صهیونیستی و حماس برای توقف جنگ در غزه بوده است و اکنون، برای موفقیت این مذاکرات، تل‌آویو و قاهره باید ابتدا اختلافات خود را حل کنند.

ایالات متحده در تلاش است تا مصالحه‌ای را در مورد تعداد نیروهای اسرائیلی که در امتداد کریدور مستقر می‌شود، میانجیگری کند، اما مصر همچنان هرگونه حضور نظامیان رژیم صهیونیستی در آن منطقه را رد می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به روایت تصویر
سلامی: کابوس عمل قطعی ایران دشمن را می لرزاند
پزشکیان قهرمانی امین‌زاده را تبریک گفت
سرلشکر سلامی: این بار متفاوت از اسرائیل انتقام می‌گیریم
مدیرعامل راه آهن منصوب شد
ظفرقندی: نباید اجازه بدهیم نخبگان بروند
پنجمین طلای جهانی امیررضا معصومی
آمار دانش‌آموزان ثبت‌نام نکرده اعلام شد
مجیدی: سینمای ایران در دهه اخیر مهجور مانده است
تعیین تکلیف وام‌های میلیاردی مدیران سازمان بورس
کاریکاتور| چرا معاون اجرایی پزشکیان متخصص چشم است؟!
رکوردشکنی کاروان پارالمپیک ایران در پاریس
مدل کنکور را تغییر نخواهیم داد
پیام دنیامالی به کاروان فرزندان ایران در پایان پارالمپیک
بیشتر به شکست نزدیک هستیم، تا پیروزی
رقم قرارداد جنجالی‌ترین بازیکن استقلال مشخص شد
تمایل ایرانی‌ها به داشتن فرزند سوم و چهارم؛ آمارها چه می گویند؟
واکنش وکیل عربستانی به بحران الاهلی پیش از بازی با پرسپولیس
اسرائیل مدعی ترور فرمانده ارشد حماس شد
شمارش معکوس برای برکناری رسمی نکونام
خاکی صدیق رئیس مرکز هیات‌های امناء و ممیزه وزارت علوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top